Hårek Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er den mbrlist.Ellers du kan fjerne alle de txt filene og kjøre igjen mbrlister 16065, du må skrive det tall og ikke bare mbrlister. 8251267[/snapback] wiberos: Jeg har fjernet den interaktive funksjonen i MBRlister, så det du ber om fungerer ikke. Men sektor 16065 ineholder bare en partisjonstabell, og vi ser at den er OK. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er den mbrlist.Ellers du kan fjerne alle de txt filene og kjøre igjen mbrlister 16065, du må skrive det tall og ikke bare mbrlister. 8251267[/snapback] wiberos: Jeg har fjernet den interaktive funksjonen i MBRlister, så det du ber om fungerer ikke. Men sektor 16065 ineholder bare en partisjonstabell, og vi ser at den er OK. 8251806[/snapback] Hei hårek. Jeg tror at hvis han brukte PM for å få plass til 10GB partition, så det er mulig at vi finner bootsector som vi vil på enden av volumet. Da blir det sector 625137407. Hvis det er tilfelle (det kan være litt +/-, så må han utvide volumet igjen for så å kopiere tilbake på 16128. Men man må kontrollere da at det stemmer. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Du kan arbeide litt med den her, for at den skal du bruke hvis det går som jeg tenker. 1)—Sett inn din Windows Cdplate (eller monter hvis du har noe image) 2)---Åpne platen med utførsker---Åpne SUPPORT folder---Åpne TOOLS folder. Høyre klikk på support.cab----klikk …Søk.. Skrive…dskprobe…i felten----klikk Søk. Det skal komme fram noe filer. Høyreklikk ..dskprobe.exe---klikk kopier, og velg …lim inn…med å høyreklikk rett på din…Skrivebord. 3)—Dobbelt klikk på ..diskprobe.exe 4)---Klikk …Drives..klikk..Physical drive…Dobbelt klikk på…PhysicalDrive1…klikk Set Active…klikk..OK.----klikk nå ..Sectors..klikk..read..klikk…read.. Det du har foran deg er Sector 0 på disken din. MBR. Når du valgte å …fixmbr..fra recovery consol det var her det skulle skrives over, men ikke over alt. Grovt sier vi det slik, at de 4 siste linjene du ser der, ble ikke og blir ikke berørt. Det er det som er Partisjons tabell for disken din. Det er her det blir skrevet, hver gang du bruker noe partisjons verktøy. Hos deg på grunn av du har en extended partisjon, må info om de virkelige partisjoner skrives på andre plasser, og det er ikke alltid at det går bra, når man bruker andre verktøy. 5)---Gjør igjen som i punkt 4). Men når vindue om read kommer fram, skriver du tall…..625137400 og under 100. Nå klikk read. Du kan bla gjennom sectorene nå. Det du ser er noe som som : se vedlegg 5)---Få snapbilde av den.—som du poster videre her. 6)---klikk…File…klikk …save as. Den kan du lagre på skivebord, eller hvor du ønsker. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Den var 1 partisjon 310gb tilsammen ca. partisjonerte med PM8 til en 10gb partisjon. har formatert den 10gb partisjoner en del ganger når jeg har prøvd å instalere windows. har ikke gjort noe med den store partisjonen enda. Jeg har gjort som du har sagt men får: Invalid Sector Number Endret 27. mars 2007 av Nessi Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Data dine kan ikke bli borte, de er der. Så lenge du utføre ikke noe som kan forandre noe, vil recovery være mulig på mange måter. Det er ikke mye som skal forandres før data dine kommer opp. Å finne den boot sector det gjelder er ikke umulig før man virkelig ser fysisk på det. Bruke litt tid på det med dskprobe og se allikevel på enden av disken. Finner du en sector som på høyre side er som den du ser på vedlegg, er fint om du vedlegger den her. Er det noe som du lurer bare spør. Ellers det er bare å bruke andre recovery progs for å recover. At fixmbr har skrevet på denne sector er tragisk, men det beviser at blanding av verktøy man bruker kan være farlig. Så slaget er ikke tapt Nessi. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Den var 1 partisjon 310gb tilsammen ca. partisjonerte med PM8 til en 10gb partisjon. har formatert den 10gb partisjoner en del ganger når jeg har prøvd å instalere windows. har ikke gjort noe med den store partisjonen enda. Jeg har gjort som du har sagt men får: Invalid Sector Number 8252367[/snapback] Ok for å se at du er på riktig plass. Når du starter på nytt må du gjennom alt igjen. Velg disk osv. Du skriver nå bare på den overste felt, la den under på 1. Starte på nytt , men skrive 0, starte på nytt og skrive 16065 , en gang til og skrive 16128, og 625137407 Ta bilde av når du leser 0 , og bilde når du leser de andre. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 huff, dette blir veldig avansert for meg hehe. er det like greit å formatere å håpe på å få opp nesten alt på recovery. har gode erfaringer fra easy recovery, bare at den blander seg noen ganger. alts: Ole Ivars - Englane blir til en hard rock sang. hvis jeg skal recovery 10.000mp3 sanger. f-eks. har ingen mp3 inne på den hard-disken. men kan det skje med flere filer? sånn som bilder, spill og programmer? Jeg har jo ikke rørt hard disken etter. så det må jo være der. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) hehe, det er sikkert rart å prøve på noe slik, for første gang men det er ikke vanskelig det. Skal komme med beskrivelse som gjøre det enklere. Det jeg mener med recovery er ikke å recover filene, men de tabellene du trenger. Jeg har ikke erfaring med slike progs jeg. Bruker kun det som jeg har i windows. Så det er ikke det du tenker som du skal gjøre her Så hvis du haster ikke med det, vil du se bedre på de alternativene du har. Jeg skal finne noe på nett , prøve det og jeg skal si fra. Litt om probe: Dobbelt klikk på dskprobe -klikk Drives -Klikk physical Drive -Dobbelt klikk (i det vesle vindu) PhysicalDrive1 -klikk Set Active -Klikk OK -Klikk Sectors -Klikk read -Klikk read (på det vesle vindu , ikke skrive noe) -Klikk View -Klikk Partition table -Klikk GO(nederst på venstre side) -Klikk GO en gang til (det står 63 der nå) -Klikk View -Klikk NTFS Bootsector -Klikk Volume End -Klikk View -Klikk Bytes Nå ser du på det som skulle være kopi av Bootsector. Etter mbrlister så er det bare 0000000000000000 der. Men hvis det var den riktig sector der , med 2-3 klikk vi kunne kopiere tilbake på 16128. Det var bare slik at du ser hvordan det fungerer. Det er Testdisk som blir omtalt mange ganger her. Den skal være mulig å recover partitioner og bootsectorene, slik at du trenger ikke å recover alt. Det er en sector det gjelder. Endret 27. mars 2007 av wiberos Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) GJeg har regnet feil tror jeg. Det var sector 625121279 som du skulle få fram. IKKE 625137407. Orker du å se på den? Her er linken til testdisk Laste ned den og prøve den. Endret 27. mars 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Har lasta ned programmet nå wiberos. kjører sånn analyse nå av 320gb hard disken. Kan du forklare meg helt hvordan jeg skal bruke den? er litt ute i saken, aldri gjordt dette før:P Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det ligger en bruksanvisning for TestDisk som en .pdf fil sammen med MBRlister. Man må vurdere resultatet før man gjør siste steget med Write, så hvis du poster det her kan vi se om det ser fornuftig ut. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Hvilket resultat mener du hårek? Hvilken test skal jeg kjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har lasta ned programmet nå wiberos. kjører sånn analyse nå av 320gb hard disken. Kan du forklare meg helt hvordan jeg skal bruke den? 8257187[/snapback] Hvilket resultat mener du hårek? Hvilken test skal jeg kjøre? Jeg regner med det var TestDisk du spurte om hvordan du skal bruke? Da har jeg beskrevet fremgangsmåten i filen "TestDisk guide.pdf". Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Før man går så langt med det, vil det være prisverdig å prøve litt, slik at man kan eventuelt forstå, ikke bare for deg nessi men for oss og. 1)—Dobbelt klikk på ..diskprobe.exe 2)---Klikk …Drives..klikk..Physical drive…Dobbelt klikk på…PhysicalDrive1…klikk Set Active…klikk..OK.----klikk nå ..Sectors..klikk..read.. .. I felten overst-----skriver du ….625121279…og ….klikk read. Ta bilde av det. Og hvis det er ikke enkelt for deg å forstå "bruken av" testdisk, så prøver jeg den litt og vedlegger noe. (jeg har ikke set hva Hårek har skrevet, men den kan ikke være være helt Gresk vel ), men jeg forstår at det er ikke enkelt for Etterpå skal du prøve på step nr 2 med dskprobe, før du avslutter med Testdisk. Og det er at du skal skrive det som er på 16128-2.png på disken. alle. Endret 28. mars 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) sorry dobbel post! Endret 28. mars 2007 av Nessi Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) her er den, takker for perfekt hjelp. Endret 28. mars 2007 av Nessi Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Ok det var fint. Regner litt på sectorene fra her, slik at vi forstår hva det har funnet sted. Men et ting er sikkert, etter det jeg ser, og det er at både vi og windows leser på feil sted. Vi skal få lov å etterførske litt på det, slik at vi kan være sikker at vi finner de riktige partisjoner på disken, slik at du kan prøve med å recover I mellom tiden du kan utføre en kontroll på disken, med test disk. Etter du har åpnet zip filen, åpner du win folder og dobbelt klikk på testdisk.exe. Tast bare enter på den første bilde (create-append-no log) Nå bruker du piltast å flytte den hvit felt på disken din. som er nr 2 i lista. Tast enter Når står det på Intel (hvit felt)---tast enter Nå står det analysere (hvit felt)---tast enter Tast enter på neste bilde og. Tast enter igjen På denne bilde ,bruk piltast for å komme til searce---tast enter. La det arbeide seg ferdig og legg bilde av resultater her. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 programmet er ferdig nå. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Det var feil disk. Det er disken med windows den der. Kommer den som valg nr 2? Se bedre på lista di og velge riktig disk. Vi har god tid så du behover ikke å stresse deg. Jeg nevnte disk 2, etter det jeg ser på diskoversikt din. Men hvis de kommer opp i en annen rekefølge med test disk du må velge riktig etter det. Endret 28. mars 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Er det ikke rett disk? Det står som 320 GB og det stemmer. Men partisjonene den fant stemmer ikke. Ser ikke ut som TestDisk klarer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå