Gå til innhold

Zelda TP: Hvordan lagre på best mulig måte?

Pricks

Anbefalte innlegg

Det er år 2007, og fortsatt kan man visst ikke lagre spillet hvor man vil. Hvis jeg spiller meg langt gjennom en dungeon og lagrer, så vil jeg neste gang jeg starter spillet være tilbake ved utgangen.

For å jobbe meg rundt det så har jeg brukt Occoo for å dra til utgangen, så lagre, og så warper jeg inn igjen til der jeg var ved å bruke Occoo.

Som om dette ikke er irriterende nok, så virker visst ikke dette i City in the Sky.

Så jeg har vel to spørsmål her:

1. Er det noen bedre måte å lagre på så jeg slipper å bruke Occoo hele tiden for ikke å måtte gå gjennom hele greia hver gang?

2. Hvordan kan jeg lagre slik at jeg kan fortsette der jeg slapp i City in the Sky, siden Occoo-trikset ikke fungerer?

Hvis det ikke er noen løsning her, er det på tide at tullingene i Nintendo skjerper seg. Vi kan ikke holde på med slikt i 2007. Kanskje de tror at alle har mange timer hver dag til å spille, så man kan gjøre seg ferdig med en hel dungeon på en dag. Men slik er det ikke for meg. Jeg spiller når jeg har tid, og av og til har jeg kanskje bare en liten stund å spille på.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tullingene i Nintendo er kommet lengere enn tullingene i Sony da, som krever at du lagrer på gjengitte punkter i spillet, som f.eks i Shadow of the colossus hvor du må lagre med slike skrin.

Eller ta FF XII. Jeg sprang i 20 min og leita tulling etter en forbanna blå krystall for å få lagre spillet, hvilken tulling i 2007 lager et spill der du ikke kan lagre overalt?

Pris deg lykkelig at du kan lagre der du vil, er ikke alle spillene som gir deg den luksusen.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo ikke lagre hvor jeg vil i Zelda.

Eller vet du en måte å gjøre det på? Spesielt i City in the Sky.

Det var liksom det jeg lurte på da, hvordan jeg slipper å løpe gjennom hele den jævla digre greia hver eneste gang :)

Lenke til kommentar

Som jeg forklarte i det første innlegget:

Jo, det er et problem å måtte løpe gjennom hele greia. Særlig i City in the Sky, der jeg må en lang vei for å komme dit jeg var, er det irriterende, og det er også her Occoo-trikset ikke fungerer.

Grunnen til at det er et problem er altså at jeg ikke alltid har tid til å spille i timevis. Jeg får kanskje bare muligheten til å spille litt om gangen.

Lenke til kommentar

Som sagt, vær glad at du kan pause, save og slå av. Jeg sprang i 20 forbanna minutter i FF XII og leita etter en blå stein for å lagre. Det er reint irriterende. Sky temple er en drøm i forhold til saving i OoT og det litt irriterende Water temple.

Det er slik lagringen i Zelda funker, Nintendo's lagring i Zelda er faktisk noe av det bedre. På PS2en kan du bare lagre der spillet sier du får lov å lagre.

Lenke til kommentar

denne tråden syns jeg bare rett og slett var tragisk og unødvendig...city in the sky er som de andre dungeonene...du må jo ikke gå gjennom hele saken på nytt. Det tar heller ikke tid,brukte vel en time på å finne dual klatre saken sist jeg spillte

Lenke til kommentar

redflame, så du warper ut f.eks. fra en av disse rommene med blokker som faller når du tråkker på dem, havner i butikken, lagrer, og så møter du ikke Ooccoo som sier "la oss dra!" når du henter inn det lagrede spillet?

Jeg får aldri sjansen til å warpe engang, for med en gang jeg loader så faller jeg i vannet og Ooccoo sier "let's go!" eller noe slikt.

hodesleng, jeg får ikke warpet inn der jeg var med Ooccoo, men må gå gjennom fra starten. Selv om div. puzzles ikke må løses på nytt er det utrolig irriterende. Hva er tragisk og unødvendig med å spørre om problemer i et spill?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...