Gå til innhold

Stort LINUX problem


allyse

Anbefalte innlegg

Jeg har nå Redhat LINUX 7,1. Når jeg skal innstallere det, komme jeg til partsjoneringen, men ikke lengre. Selv om jeg har en del upartsjonert plass står det bare jeg ikke har mer igjen så sender den en melding, også logger den av innstallasjonen, og maskinen restarter. Jeg har prøvd å lage en linux partisjon i Part. Mag. men kunne ikke innstallere på den. Jeg har brukt de CD'ene før, så dette forstår jeg ikke.

 

Har lastet ned den ene (1) CD'en av RedHat 7,2, men ikke den andre. Noen måte jeg kan da bruke linux 7,2? Jeg har ikke mulighet til å laste ned den andre CD'en da jeg ikke har bredbånd, og vil heller ikke kjøpe linux enda.

 

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt rart. har nettopp installert RH 6.2 (mitt første møte med linux). Når du velger KDE Workstation (går ut i fra at du ikke velger GNOME, jeg fant det oppsettet meget frustrende) står det at RH installer formatterer alle linuxpartisjoner, og bruker all ledig plass. (har ingen løsning. men har du prøvd å sette installeren på "auto"?)

Lenke til kommentar

Lag minimum en root katalog () og en swap katalog

med diskdruid på den ledige partisjonen.

Prøv eventuelt å slette den ledige partisjonen eller trykk edit for å se hva den eventuelt er formatert som

 

Swap omtrent 2-3 x RAM

root = resten av partisjonen (ikke root men kun )

 

Skulle være greit å trykke "next" etter dette

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: lurerpaa på 2001-12-24 14:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-24 14:36, lurerpaa skrev:

Lag minimum en root katalog () og en swap katalog

med diskdruid på den ledige partisjonen.

Prøv eventuelt å slette den ledige partisjonen eller trykk edit for å se hva den eventuelt er formatert som


Swap omtrent 2-3 x RAM

root = resten av partisjonen (ikke root men kun )


Skulle være greit å trykke "next" etter dette




[ Denne Melding var redigert av: lurerpaa på 2001-12-24 14:37 ]


 

Det er egentlig det som er så rart da det er slik jeg har satt det opp. Jeg har satt det opp før også, men next vil ikke virke! Bare kakler noe om ikke alkoliserte (eller noe sånt) også rebooter den.

 

Prøvde med Red Hat 7,2, der funket det med en gang, men jeg har bare CD1 :sad:

 

Jeg holder nå på i Red Hat 7,1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...