Gå til innhold

AMD single mot Intel C2D

Senkl

Anbefalte innlegg

Frijazz: Når de aller, aller fleste plasser som anmelder systemer med AMD/Intel bruker dyrere hovedkort for Intel, så er det vel en god grunn til det ;)

I slike tester spares det ikke på komponentene, men det finnes nok av tester av rimelige hovedkort som yter like godt som toppkortene i flere av deltestene.

Når man skal oppgradere kjøper man gjerne flere komponenter enn bare hovedkort og cpu, og da blir den totale prisforskjellen enda mindre.

Totalt sett vil jeg anbefale E6600 framfor 5600+.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke noe å diskutere her. E6600 er bedre en de fleste Mid-High end cpuer fra AMD.

Har du råd til et C2D system med E6600 eller bedre har du nok ytelse minst 2 år fremover i tid. Så er det bare å klokke hvis du trenger mer krefter og C2D er også meget godt egnet, Man kjøper ikk C2D for å ha det, men får å utnytte denne flotte kjernen av Intel. :)

8247191[/snapback]

Hehe, DET var dagens fanboy-post - "ikke noe å diskutere" faktisk, jeg bøyer meg i støvet :w00t:

Frijazz: Ser gjerne at du linker til alle disse testene, ikke at jeg ikke tror de finnes, men fordi jeg faktisk er interessert i å lese dem for å utvide horisonten min, da alt jeg har lest til nå bare har vært med dyre intel-HK :/

Den totale forskjellen *i prosent* blir kanskje mindre, men ikke den totale forskjellen ;)

Lenke til kommentar
Er ikke noe å diskutere her. E6600 er bedre en de fleste Mid-High end cpuer fra AMD.

Har du råd til et C2D system med E6600 eller bedre har du nok ytelse minst 2 år fremover i tid. Så er det bare å klokke hvis du trenger mer krefter og C2D er også meget godt egnet, Man kjøper ikk C2D for å ha det, men får å utnytte denne flotte kjernen av Intel. :)

8247191[/snapback]

Hehe, DET var dagens fanboy-post - "ikke noe å diskutere" faktisk, jeg bøyer meg i støvet :w00t:

Frijazz: Ser gjerne at du linker til alle disse testene, ikke at jeg ikke tror de finnes, men fordi jeg faktisk er interessert i å lese dem for å utvide horisonten min, da alt jeg har lest til nå bare har vært med dyre intel-HK :/

Den totale forskjellen *i prosent* blir kanskje mindre, men ikke den totale forskjellen ;)

8247430[/snapback]

Man trenger ikke dyre Intel kort. Jeg har et Asus P5N-E SLI med nForce 650i brikkesett, som koster 899,- hos komplett.no. Det er omtrent ingen ytelses forskjell fra dette til et hovedkort som koster over 2000,- Kroner. Forskjellen er at man har f.eks flere SATA kontakter, Dual Lan + annnet som er ubetydelig for de fleste. Og det beste av alt, man trenger ikke dyr RAM heller. Da Core2 Duo ikke blir påvirket av høy RAM hastighet i noen stor grad.

Her er en link hvor det blir sammenlignet med bla. et hovedkort basert på 680i brikkesettet http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

Lenke til kommentar

8247430[/snapback]

Her er noen linker til tester av litt rimeligere hovedkort, og en større test av rimelige cpuer:

Nvidia nForce 650i SLI Chipset, ASUS P5N-E SLI

MSI P6N SLI Platinum: NVIDIA's 650i Part Two

Cpuer under 200$

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...