Gå til innhold

Enermax eller Lepont PSU

Anbefalte innlegg

Når jeg mest sansynlig skal kjøpe meg nytt kabinett(LianLi PC6085B) må jeg ha en ny kvalitets PSU. Chieftec PSUen skal selges med det kjedelige Chieftec midi toweret mitt. Jeg har vurdert følgende modeller, en fra Lepont og en fra Enermax.

Enermax strømforsyning, 431W, ATX12V/P4

Silent Series

og

Lepont strømforsyning, 470W, ATX12V/P4

Black Strength

Begge kjøpes fra Microplex

Lepont PSUene produseres på Enermaxfabrikken, er det ikke så. Og er EnermaxPSUen stille?

Etter egne erfaringer hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Har nettop spammet deg med en mail, så ikke dette innlegget før nu.. sorry..

Har rimelig det samme spørsmålet, hvor stor er forskjellen mellom Lepont 470 og Enermax 470 Whisper series? Hvem er støyer minst og er det noen kvalitets forskjeller?

Har surfa rundt på det store web og klarer ikke å finne noen helt konkrete svar, men utfra alle de forskjellige sitene jeg har vært innom, så ser det ut som om Enermax`en går av med en knepen seier (på støy delen)..

Har noen andre her på forumet noen personlige erfaringer??

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Enermaxene har en trinnløs viftebryter, lepont har bare tretrinns. Og ellers er jo Enermax kjent som sånn ca det beste man får, som er betalbart. Lepont er på stabilitet tett opptil Enermax,men nok en gang er Enermax å foretrekke. Men om det er verdt å bruke såpass mye mer penger på de småtingene må dere avgjøre selv. Men jeg har iaffal Enermax. 3 stykker av dem også =) de kommer iaffal aldri til å svikte deg

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt (har valgt) Enermax bla pga 12V -> 33A

Kjører Whisper selv og er meget fornøyd m. det.

Skal du ha skikkelig støysvak kan du jo kjøpe en Noice Control som egentlig er en Enermax med EN Papst støysvak vifte (92mm).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Lepont 470W og det er den enheten som støyer mest i min maskin. Jeg har to kabinettvifter, silent-twin og R9700. Ingen av de enhetene klarer å overdøve Leponten.

Jeg ville valgt Enermax hvis jeg skulle kjøpt ny psu i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har LePont 470w og den støyede som F...men.

Jeg byttet ut 1st 80mm vifte i den til 1st Papst 80mm 12db og skrudde av de 2 andre viftene. PSU'n er helt umulig at høre og er fortsatt ikke så varm..

Har satt inn et termometer i psu'n for å holde tempen på den og har en temp på ca 34-38C ved full load, litt avhengig av hvor mye jeg kjører de andre viftene....men da jeg vill ha en stille pc, så går viftene på det laveste :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...