Gå til innhold

Kjøre minne synkront(666Mhz) eller på 800Mhz?

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjører min e6600 på 3Ghz (9x333Mhz)

Minnet mitt er spesifisert til å kunne kjøre på 800Mhz men kjører det i dag synkront med cpu med litt lavere timings.

Det jeg lurer på er hva som er best. Kjøre det synkront på 666Mhz med lavere timings eller kjøre det på 800Mhz?

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ganske sikker på at det er bedre å kjøre det synkront med FSB. Men du kan jo prøve begge og poste resultatene her ;)

Jeg har Kingston hyperx ddr2-800 4-4-4-12.. kjører de på 750MHz 3-3-3-9 (synkront) og får bedre reultater enn om jeg kjører 1066 5-5-5-15 "usynkront"

Lenke til kommentar
jeg er ganske sikker på at det er bedre å kjøre det synkront med FSB. Men du kan jo prøve begge og poste resultatene her  ;)

Jeg har Kingston hyperx ddr2-800 4-4-4-12.. kjører de på 750MHz 3-3-3-9 (synkront) og får bedre reultater enn om jeg kjører 1066 5-5-5-15 "usynkront"

8248534[/snapback]

Hva bruker du til å måle med?

Lenke til kommentar

everest ultimate. Kjørte nye tester for å sammenligne nå. Er vel ikke så store forskjeller, kan heller si det er ganske likt ;)

På lavere frekvenser kan også kjøre på 1T command rate (avhengig av HK), noe som gir enda en liten ytelsesøkning. Så trengs det sannsynligvis mindre spenning også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...