Gå til innhold

[LØST] Nytt 8800GTS320 gir "rosa" skjerm! :-(

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et megaproblem tror jeg... Jeg har fundert på å levere LCD-tven til reparasjon fordi den ikke viste skikkelig bilde fra mitt nye 8800GTS320. Bildet ble helt rosa liksom. Bilder under viser hva som er galt. Sjekket så mot min Samsyng Syncmaster 710T som alltid viser fine bilder, og den ble også rosa på den ene utgangen fra skjermkortet. Rosafargen er uavhengig av om det er 1 eller 2 vga skjermer koblet til. DVI ga også cræppy bilde på LCD-tv, ikke prøvd på data-skjermen enda.

Bildet sett med VGA inn til tven:

post-43252-1174822480_thumb.jpg

Bildet nærmere med rød fargereferanse i form av krokanrull :p

post-43252-1174822487_thumb.jpg

Bildet er hvertfall ikke grønt og gult som det skal være på den originale bakgrunnen i vista... Her er referansebilde: post-43252-1174822678_thumb.jpg

Siste bilde er av DVI inn i LCD-tv:

post-43252-1174822495_thumb.jpg

DVI ga kræppi bilde på syncmasteren også :(

Noen tips? Skal jeg bare pakke kortet sammen og sende i retur?

Edit:

Ser nå ut som om det rett og slett er grønnfargen som ikke kommer fra skjermkortet. Ting som skal være grønt er bare helt svart. Når jeg stilller på grønnnivået på syncmasteren så skjer det absolutt ingenting.

Det er bare en av skjermene det skjer med. Altså bare en av utgangen om gangen. :\

Tror jeg sender mail til komplett jeg.... :)

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:( Bummer. Jeg hadde en kabel som hadde RB og ikke RBG.... altså den ar blitt bøyd så mye at den ikke viste grønt mer :(

DVI saken er også løst tror jeg. Det holder IKKE å restarte når du skal "resette" en dvi-kobling. Man må slå av pcen!

Sjermproblemer:

Skjerm? Sjekk med ANNET 3D-kort.

Kabel? Test med annen kabel.

3Dkort? Test med annet 3D kort.

Etter det kan man nok begynne å fundere på hva som kan være galt. :blush:

Beklager bryderiet og takk til belarnion som kom med ... alle tipsene til fiksen :thumbup:

Oppsummert: LØST

Problem: MEG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...