Gå til innhold

Hjelp med Radeon 9700 Pro

Hamsterino

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt dette spørsmålet før, men sender det igjen fordi jeg fremdeles har problemer. GTA 3 har rare "vegger" med rare farger, veiene blir speilaktige, menneskene ser ut som at har blir vrengt og angrepet av små gresshoppesvermer. Alle andre spill krasjer, eller får grafikkfeil. En feil som er litt stilig, er i Jedi Knight 2, der det blir striper med tall som står på vegger og sumpområder, så jeg, som er Matrix-fan, trives ganske godt. Men jeg må få løst dette problmemet. Og siden spillene ikke hakker i det hele tatt, før de krasjer sånn plutselig, er det ikke noe feil med noe annet enn grafikkortet. Jeg har gjort alt ATi har bedt meg om å gjøre, og feilene er fremdeles der. Kanskje det er en feil fordi jeg kjøpte kortet i slutten av november, så det var ganske nytt. Da kan det hende at kortet hadde et par feil. OS'et mitt er Windows XP. Men Black and White fungerer bra, kanskje på grunn av at det er et gammelt spill? Burde jeg bytte kortet, som er fra Connect 3D. Altså har ATi gitt ut det selv. Det har sittet inne i PC'en i ca. 4 uker. Kan jeg bytte det, og få igjen penga, eller må jeg benytte garantien? Så mange spørsmål, så få svar!!!!

Her er en liste over hva som sitter i godklumpen, så dere vidunderbarnene i forumet kan kanskje luke ut feil. Hvis det er noen.

Intel P4 2.53 Ghz

Asus P4S533-E

Noname 512MB DDR-SDRAM PC2700

Audigy 2

ATi Radeon 9700 PRO

Western Digital 120GB SE 8MB Cache

Pioneer (DVD-106) 16x 40x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei...

Lurte på om du overklokker din cpu.. Grunnen til at jeg spørr, er at jeg har samme hk som du. Og jeg har også 9700pro skjermkort(shappire), men jeg kan ikke overklokke, for da klikker skjermkorte fullstendig!! Så jeg må kjøre std hastinghet :sad: Har du god peling på det hk'et...?

- For jeg begynner å lure på om AGP hasitgheten blir feil, men tenkte d ikke før pga av at PCI hastigheten forsatte å være 33, så jeg regnet med at AGP holdt seg til 66!...

Står i bios:

STD 1800:

18x

100/33 (cpu/pci)

2400

18x

133/33 (cpu/pci)

Kan hende dine problemer stammer fra hk de også...

Lenke til kommentar

Er et kjent problem at det kommer artifacts fra for varme kort. Grunnen kan være for dårlig kjøleløsning, dårlig festet kjøler, alt for varmt kabinett eller en kombinasjon av dette.

Prøv å ta av kabinettdøra og få ned temperaturen litt. Ellers får du vel sende det i retur.

Lenke til kommentar

Nei, jeg overklokker ikke. Tørr ikke, og trenger ikke. Som dere kanskje skjønner, så spiller jeg mye. Jeg bygget faktisk denne PC'en etter de dataene de brukte til å teste Doom 3. Men jeg trenger ikke å overklokke på hvertfall et år, siden Doom 3 er nok det mest teknisk avanserte som kommer i 2003. Det jeg vet om hovedkortet, er at det lyser kvalitet av det! Du får en brannvegg, virusprogram, et program som måler varme på HK og CPU. Dette er første gangen jeg bygger en PC, så jeg er kanskje lett imponert. Jeg har satt inn 2 vifter i PC'en. Kabinettet er et Dragon Bigtower. Det som er anbefalt her på hw.no. Jeg har en til. Enermax vifter alle sammen. 80mm vifter. En 92mm øverst over strømforsyningen. En rett over grafikkortet, og en bak harddisken. Jeg har fått noen klager om at gradene på lydkortet ikke er stabile nok. Grafikkortet er vendt med viften mot dette. Når jeg stikker fingeren mellom lydkortet og grafikkortet og det var ganske varmt der. Burde jeg sette inn den neste viften?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...