dj_vega Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jeg tenkte å kjøpe eltax concept 600 snart for å bruke de i et tøft prosjekt: Kjøpe Eltax concept 600 og bytte ut elementene, delefilter, legge i mer demping, sette i avstivninger, nye terminaler og større bass porter. høres dette tøft ut? Forslag til elementer? jeg har lyst på dette: 4x CV cls-10 basser 2X CV VE-6 basser 2x Peerlees diskanter Kom med tips folkens Endret 25. mars 2007 av Patience Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kan bli spennende det da! Lag en worklog hvis det blir noe av da Jeg ville sett litt på Peerless bassene også. Eltek selger de. Der har de også delefilter og alt det andre du trenger til høyttaler bygging. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det der blir nok en klar forbedring, men blir det ikke litt rart med rødt kantoppheng på eltax da? Kan kanskje se på det som ironi. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Men er litt i tvil ang liter og slikt på elementene osv, noen tips? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 hm, kabinettet er vel sånn tålig passe stort, men må kanskje forsterkes og dempes bedre. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Nå er vel ikke Eltax det beste man får innen lyd, men er du sikker på at du får bedre lyd ved å bytte elementer. Du må konstruere et bra delefilter og endre tuning på bassporten. Kabinettet er antagelig såpass dårlig at det må avstives rikelig for ikke å vibrere. Hvorfor bruke 1500kr på noe du ikke har bruk for. Bygg heller et par skikkelige kabinetter i MDF istedet. Blir billigere og ikke minst bedre. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 eltax kassene er lagd av MDF og jeg skal snakke med ELTEK AS ang delefilter og portuning. Men skal si ifra viss det blir noe av skal høre med dynabel om de har lyst å være med i prosjektet Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Er peerlesselementer bra? Jeg ser prisen på disse er ganske stiv hvertfall....jeg har nemlig ett par selvbygghøytalere med 2X 10" og horndiskant i hver høyttaler der elementene er fra peerless, og vertfall ett element har tatt kvelden nå, og jeg lurer litt på om det er vits å kjøpe ett nytt.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 peerless er ett bra merke ja. Kvalitet koster vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå