Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Takk :) Så stille det er i forhold til mitt gamle ;o

 

Vurderer også å gå til innkjøp av ny PSU da jeg akkurat Fikk i 2x 4pin. 24 pin kunne heller ikke legges slik jeg tenkte da jeg måtte snu PSU for å få i de 4pins kontaktene(de er plassert helt i top på Maximus Formula). Noen som kan anbefale en PSU med litt lengde på kabler? Gjerne også modulær.

 

Takk.

Fikk du støt når du tok av plasten på dørene? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, Jeg mangler noen skruer som skal sitte oppå og feste de vibrasjonsdempende gummi-greiene til harddiskene (I HD-Racket), de lange skruene. Noen som har noen til overs (Jeg er ihvertfall, eller tror jeg kommer til å bli desp når jeg kjøper meg SAS disker, har 4 disker alt i alt).

PM meg hvis noen har.

Lenke til kommentar
Takk :) Så stille det er i forhold til mitt gamle ;o

 

Vurderer også å gå til innkjøp av ny PSU da jeg akkurat Fikk i 2x 4pin. 24 pin kunne heller ikke legges slik jeg tenkte da jeg måtte snu PSU for å få i de 4pins kontaktene(de er plassert helt i top på Maximus Formula). Noen som kan anbefale en PSU med litt lengde på kabler? Gjerne også modulær.

 

Takk.

Fikk du støt når du tok av plasten på dørene? :D

Nei, gjorde ikke det, men hadde egentlig regnet med det da jeg hadde superundertøy og fleece-genser på meg. Kjente at det var en fin statisk ladning der da.

Lenke til kommentar

Hei,

 

så at det var ett godt tilbud på P190 på netshop til 1500 idag. Lurte litt på hva som ville være best av å kjøpe det kontra ett P182 som kommer på ca det samme med en 600W strømforsyning.

Skal ikke ha mye disk eller andre ting i kabinettet, skal bare brukes til en Xeon 3110, 8800GT og 1-2 HD'er men er ute etter et kabinett som er stille og kjøler godt.

 

Håper noen kan komme med noen gode råd om hvilket valg som er best :-)

Lenke til kommentar
Hei,

 

så at det var ett godt tilbud på P190 på netshop til 1500 idag. Lurte litt på hva som ville være best av å kjøpe det kontra ett P182 som kommer på ca det samme med en 600W strømforsyning.

Skal ikke ha mye disk eller andre ting i kabinettet, skal bare brukes til en Xeon 3110, 8800GT og 1-2 HD'er men er ute etter et kabinett som er stille og kjøler godt.

 

Håper noen kan komme med noen gode råd om hvilket valg som er best :-)

Det er et DRIIIT bra kabbis, enkelt og greit. det eneste dumme er at P190 har 2 600 watt PSU'er på tilsammen 1.2 kilowatt, noe som sier seg selv (MASSE kabler). Tonnevis med kabler.

men når det kabbiset koster 1500 ville jeg slått til med en gang (litt synd at jeg har det selv :p ).

Ellers så er Antec glimrende på alle måter, finner ingen andre bakdeler med kabbiset.

Lenke til kommentar
Ville valgt P190, de eneste minusene på det er at det er PSU'er på 550w og 650w der 650W gir strøm til alt utenom HDD, vifter og Optiske drev så den kan bli litt svak etterhvert også er det tyngden ....

 

Men en del av kablene på den 550W PSU'en er modulære ;)

Jah, utrolig tungvint system det der. Men det er vell egentlig at kraften er fordelt på 2 PSU'er som gjør at det blir myyye kabler.

Lenke til kommentar

Jeg og syntes det er tull med så jævlig store strømforsyninger.

CPU= 180w

GPU= 150w

HDD= 15w

RAM= 2w?

MB = 10w?

 

Hvis jeg har fem disker blir det ca 450w totalt trekk på _maksimal_ peakytelse. Hele mitt system er rimelig bra overklokket, en StealthXStream 600w funker plenty. Skjønner ikke hva folk skal med 1200-watt PSUer som bråker som bare helvete.

Lenke til kommentar
Jeg og syntes det er tull med så jævlig store strømforsyninger.

CPU= 180w

GPU= 150w

HDD= 15w

RAM= 2w?

MB = 10w?

 

Hvis jeg har fem disker blir det ca 450w totalt trekk på _maksimal_ peakytelse. Hele mitt system er rimelig bra overklokket, en StealthXStream 600w funker plenty. Skjønner ikke hva folk skal med 1200-watt PSUer som bråker som bare helvete.

Det finnes vell egentlig mange grunenr til å velge over 1000 watt.

Det er blitt mye billigere (se blant annet på netshop sine Mist 1000 watt's tilbud, sist tirsdag) og du er forberedt på framtia. Dessuten bråker de PSU'ene jeg har hatt, som er over 1000 watt lite. Har hatt antec sine 2 600 watt, til sammen 1.2 kilowatt, bråker ingenting, og ihvertfall ikke iforhold til mange av de andre komponentene man har, og sist (og den som sitter i min PC per dags dato) mist 1000 watt. Denne klarer jeg ikke høre, ikke engang når jeg tar øre inntil PSU'n (!).

 

Men du har helt rett i at man ikke trenger 1000 watt, og det blir sansynligvis lenge til, dessuten går strømforbruket ned på diverse CPU'r og GPU'r (som i dag er de store strømslukerne), så spørsmålet er vell om man i fremtia egentlig trenger 1000 watt, jeg tror neppe det, men det er godt å være forberedt ihvertfall.

Uansett, når jeg kjøper Hw så kjøper jeg alltid litt i overkant (kanskje i overkant av overkanten :tease::D ), jeg bruker aldri PC-en min 100 prosent.

Lenke til kommentar
Fikk min case i dag. Hvor er det jeg stiller fan speed på den nederste vifta? De to øverste stiller du jo lett bak på kabinettet, men jeg klarer ikke å finne noe for den nederste (den nede med PSU)

då må nok leite litt. Men min vifte-kontroller lå ihvertfall over vifta, hang over den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...