Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De nipplene er faste, men de passer 3/8" slange. Måtte imidlertid bruke slangeklemmer, for de er ikke så gode som vanlige nippler.

Følger det med overganger eller noe liknende? Jeg hadde nemmelig planer om ett Asus hovedkort med vannkjøling, men jeg hadde tenkt å bruke 1/2" slanger.

Ellers vil jeg bare berømme deg for ett direkte vakkert bygg! Er godt å se at noen faktisk har bygd ett vannkjølingsystem inn i dette kabinettet med radiatorer og alt sjult. Det gir meg håp :thumbup:

En ting jeg lurer litt på, hvor skal du plassere radiator nummer to? Jeg hadde planlagt å ha radiatoren, pumpe og tank i det nedre kammeret jeg. Ved å fjerne HDD-boksen så er det masse plass der. Også slipper du å bruke den oppvarmede luften fra radiatoren til å kjøle minne, skjermkort og litt hovedkort.

Om jeg går for den løsningen, er det mulig å sette den nederste harddisk-kassa inn i plassen til de øverste, via visse modifikasjoner selvsagt? Da får jeg plass til fire stk HDD i stede for to, noe som jo alltid er en fordel :yes:

Lenke til kommentar
De nipplene er faste, men de passer 3/8" slange. Måtte imidlertid bruke slangeklemmer, for de er ikke så gode som vanlige nippler.

Følger det med overganger eller noe liknende? Jeg hadde nemmelig planer om ett Asus hovedkort med vannkjøling, men jeg hadde tenkt å bruke 1/2" slanger.

Ellers vil jeg bare berømme deg for ett direkte vakkert bygg! Er godt å se at noen faktisk har bygd ett vannkjølingsystem inn i dette kabinettet med radiatorer og alt sjult. Det gir meg håp :thumbup:

En ting jeg lurer litt på, hvor skal du plassere radiator nummer to? Jeg hadde planlagt å ha radiatoren, pumpe og tank i det nedre kammeret jeg. Ved å fjerne HDD-boksen så er det masse plass der. Også slipper du å bruke den oppvarmede luften fra radiatoren til å kjøle minne, skjermkort og litt hovedkort.

Om jeg går for den løsningen, er det mulig å sette den nederste harddisk-kassa inn i plassen til de øverste, via visse modifikasjoner selvsagt? Da får jeg plass til fire stk HDD i stede for to, noe som jo alltid er en fordel :yes:

Takk! =) Jeg hadde også planer om å montere radiatoren der nede som du tenker på, men det var enklere å montere den der oppe pga. viftehullene. Alt burde få plass der nede med litt modifikasjon. Du kan f.eks. fjerne den forhøyningen og den "ramma" mot fronten som er der for å få mer plass. Ramma har liten nytteverdi såvidt jeg kan skjønne. Du får ikke noen 12cm vifte inni den i hvertfall.

Det følger med overganger med hovedkortet, men siden niplene ikke kan byttes ut må du bruke en kort bit 3/8" slange før du plugger på overgangen. Dette følger med, men er IKKE anbefalt å bruke, du burde skaffe deg annen 3/8" slange enn det som følger med, for den kan sprekke (leste på et forum om en som opplevde dette).

Ideen med å ha alt i nederste kammer er egentlig ikke så dum. Jeg skal vurdere det på nytt, for man kan jo bruke en fillport eller lignende for å fylle på... Tenkte ikke på det til å begynne med.

Radiator nummer to er jeg ikke sikker på hvor jeg skal plassere enda. Det er mulig å montere den i bakkant, enten inni eller utenfor kabinettet, (men da blir det nok ikke så bra kjøling pga varmlufta). Eventuelt kan den monteres ved siden av den eksisterende radiatoren. Skal som sagt revurdere plasseringen av pumpe og tank etc. så får se hva jeg finner ut til slutt ...

De to boksene har forskjellig høyde. Den nederste boksen er ca 1,5-2 cm høyere enn den øverste tror jeg. Målte for en stund siden og mener det var ca 14 cm høyde på den øverste og 16 cm på den nederste boksen. Men med litt modifikasjoner kan det kanskje fikses!

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

jeg fant ut etter en del tenking at den beste plassen for en 3x120 rad i dette kab var bake på utsiden men en sånn fan spacer dings. å ha viftene uten på den. slipper alt tjas inne i kab og det ser veldig bra ut om man kjøper shroud og vifte gitter.

Lenke til kommentar

ROFL common ikke vær så strikt da! hehe:) Det er så mye snaks å kjøpt i USA for tiden:) sitter og glaner i times vis her! noen her som vet hvor strikt tollvesenet er? jeg har veldig mange gode venner i usa og de har sagt seg villig til og mota mine pakker og pakke de inn på nytt i gave papir:) MASSE snaks te Kab er det snakk om her as. er det 1000kr man kan få i gave eller?

Lenke til kommentar
Er ikke det 200 ? :p

Hvilket snask er det vi snakker om ?

Noe til Antec ? : D

Her snakker vi masse snaks fra sidewindercomputers!!! seff er alt til p182! sitter og lager den ene etter den andre handle kurven her! mmmmm så mye bra stuff. noen som vet om noen bedre og handle fra i usa? trenger ikke å kunne sende til norge, det ordner jeg sjøl. Ak nu er det vannkjøling jeg sikler på. Thermochill 3x120x2 osv.... funnet ut at jeg kan sette en i topp av kab og ha en i bakkant:) er jo trossalt hall pris fra usa ak nu:)

Lenke til kommentar
Følger det med 3 vifter i P182?

Ja, det følger med 3 ferdigmonterte vifter med P182. 2 av viftene står rundt der prosessoren skal være, og hastigheten kan justeres utenfra kabinettet med 3 trinn.

1 vifte står nede ved PSU'en og har også en trinnvis justering, men har en regulator ledning som henger løst inne i kabinettet.

Lenke til kommentar
Takk! =) Jeg hadde også planer om å montere radiatoren der nede som du tenker på, men det var enklere å montere den der oppe pga. viftehullene. Alt burde få plass der nede med litt modifikasjon. Du kan f.eks. fjerne den forhøyningen og den "ramma" mot fronten som er der for å få mer plass. Ramma har liten nytteverdi såvidt jeg kan skjønne. Du får ikke noen 12cm vifte inni den i hvertfall.

Hadde tenkt å montere rad nede uten å modifisere så veldig jeg da. Kanskje er det ikke er mulig, i og med at jeg ikke har kabinettet eller delene enda så får jeg jo ikke sjekket. Tanken min var i hvertfall å demontere den vifta som sitter i midten nede, og fjerne det plastikk tullet. Ryktene skal ha det til at det er festehull for 120mm vifter i metallet der. Om det er det så er tanken å sette vifter og radiator som vist på bildet. (Vifter=rød Rad=blå)

post-77009-1210511554_thumb.jpg

Så kan pumpe og tank plasseres forran der igjen. Om man tetter oppover så kan ikke vifta(ene) hente luft fra andre steder enn forran, ergo er det ikke så stor forskjell om man modifiserer og setter alt helt forran, eller om man setter det i midten.

Fint om du kan gi en liten tilbakemelding på om dette er mulig i det hele tatt.

Det følger med overganger med hovedkortet, men siden niplene ikke kan byttes ut må du bruke en kort bit 3/8" slange før du plugger på overgangen. Dette følger med, men er IKKE anbefalt å bruke, du burde skaffe deg annen 3/8" slange enn det som følger med, for den kan sprekke (leste på et forum om en som opplevde dette).

Tror kanskje jeg heller går for ett Asus P5E jeg, så kan jeg heller montere skikkelige vannblokker som ikke hemmer flowen så veldig om det skulle bli behov for det.

Ideen med å ha alt i nederste kammer er egentlig ikke så dum. Jeg skal vurdere det på nytt, for man kan jo bruke en fillport eller lignende for å fylle på... Tenkte ikke på det til å begynne med.

Radiator nummer to er jeg ikke sikker på hvor jeg skal plassere enda. Det er mulig å montere den i bakkant, enten inni eller utenfor kabinettet, (men da blir det nok ikke så bra kjøling pga varmlufta). Eventuelt kan den monteres ved siden av den eksisterende radiatoren. Skal som sagt revurdere plasseringen av pumpe og tank etc. så får se hva jeg finner ut til slutt ...

Om du skal ha en rad til så kan du jo montere den nede og beholde den du har der den er.

De to boksene har forskjellig høyde. Den nederste boksen er ca 1,5-2 cm høyere enn den øverste tror jeg. Målte for en stund siden og mener det var ca 14 cm høyde på den øverste og 16 cm på den nederste boksen. Men med litt modifikasjoner kan det kanskje fikses!

Hmm det var jo ikke veldi oppløftende. Får bare klare meg med to harddisker da.

Lenke til kommentar

Det er viftehull/skruehull for 120mm vifte i midten nede, ja. Men du vil få problemer til høyre fordi det er en forhøyning der harddiskburet sitter. Mellom veggen i midten, og eventuelle harddisker er det lite plass (ca 4 cm), mens mellom buret/forhøyningsplattformen er det 5 cm.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

oisann oisann

Oppdaget denne tråden først nå :(

Har selv et Antec P190, men av en eller annet rar grunn så står det for det meste tomt å støver ....

Derfor lurer jeg på hva dere mener jeg kan fåfor det på eks. finn eller QXL, det koster 3K på komplett så 2K er vel sikker oppnåelig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...