Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

CPU blokk: Swiftech Apogee GT

Tank: Mist

Pumpe: AC aquastream (XT?)

Radiator: MIST 120mm (Mist Extreme?)

Retta deg litt.

tommyms:

Har du satt på nye nippler på Asus hovedkort vannkjølings greia? Har en kompis som har et Asus hovedkort med samme vannkjølingsegenskaper, og jeg har lyst til å overtale han til å vannkjøle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gikk for et ferdigsett fra Microplex, Mist Tsunami singel rad.

Jeg skal utvide med en ekstra radiator, da jeg ikke er helt fornøyd med kjøleeffekten. Med alle viftene på 7V er støynivået uten dørene montert helt OK, men litt mer enn jeg skulle ønske pga. kabinettviftene (Sunmean UV blå). Mulig de blir byttet ut senere ... Selve vannkjølinga bråker minimalt! Utrolig stillegående pumpe.

Temperaturene på CPU-kjernene er (overklokket til 3,1 GHz) rundt 43-47 grader idle og rundt 55-63 under load. Målt ved romtemp på ca 26 grader. De var lavere uten NB koblet til kjølingen, men da var naturlig nok NB varmere :p

Alle 120 radiatorer skal passe fint! Man kan evt. montere 2x120 rad eksternt i bakkant om man vil. Eller to stk etter hverandre der du ser min står nå. Og evt. en til oppe, bak.

Intern: Nysgjerrig, hvilket kabinett har du valgt å bytte til?

Hmm..det var kjiip temp jah. Har selv 62 grader max temp i OCCT (med Q6600 go-stepping) på 2 av kjernene, og da med ihvertfall samme romtemp (hvis ikke mer).

BTW: Grunne er en fin ting. :ph34r:

Endret av Loffen1
Lenke til kommentar
tommyms:

Har du satt på nye nippler på Asus hovedkort vannkjølings greia? Har en kompis som har et Asus hovedkort med samme vannkjølingsegenskaper, og jeg har lyst til å overtale han til å vannkjøle :)

De nipplene er faste, men de passer 3/8" slange. Måtte imidlertid bruke slangeklemmer, for de er ikke så gode som vanlige nippler.

Loffen1: Hva mener du med grunne?

Jeg har en mistanke om at CPU-blokka kanskje ikke sitter helt perfekt. Spent å se effekten med en ekstra rad uansett.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Litt OT men :p

Rett etter jeg tok av plasten på sidene av kabinettet tok jeg på det, og fikk et helt sjukt statisk elektrisitet sjokk :p Slo huet i lampa også :roll:

Haha, jeg husker det der ! Plasten på dørene right ? :p Hahah, fyyy faen elektrisitet det ble dannet innimellom der.

EDIT:

Ehey, 1000 poster ! :blush:

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

tommyms: wow fint oppsett det der.

Holder selv på og planlegge min vannkjøling, har til nå funnet ut at jeg skal ha radiatoren eksternt på bak siden for og unngå og kutte i kab. men det der du har ser veldig bra ut, btw vist du vil ha bedre kjøling så vil jeg annbefale thermochill sine rad, de har en single 120 som kjøler like bra som mange 3x120.

link: http://www.vcore.dk/shop/thermochill-pa160-1-649p.html

Endret av Otern
Lenke til kommentar

Der er vi ferdig med å bygge. Kan legge ut noen blilder etter hvert på hvordan det ser ut. Det var ikke så vankelig som jeg trodde det skulle være. Fikk jo gode hjelp på det jeg lurte på her. Kommer nok ikke til å kjøpe en ferdig pc igjen etter dette.

Lenke til kommentar
Der er vi ferdig med å bygge. Kan legge ut noen blilder etter hvert på hvordan det ser ut. Det var ikke så vankelig som jeg trodde det skulle være. Fikk jo gode hjelp på det jeg lurte på her. Kommer nok ikke til å kjøpe en ferdig pc igjen etter dette.

Grattis med ny pc da, blir spennende å se hvordan byggingen ble :thumbup:

Lenke til kommentar

Gratulerer, legg gjerne ut noen bilder :)

Mr.Anki: Takk :) Jeg har planer om å fikse på kabelsuppa så snart jeg får montert den andre raden, for det skal ikke se sånn ut til slutt.

Otern: Visste ikke at det fantes så effektive 120 radiatorer, kanskje verdt en utskifting i fremtiden da :) jeg har lest at Thermochill var bra, men ante ikke at de kunne være så bra ... Noen sier at de nye Feser radiatorene er enda bedre enn Thermochill, vet du noe om dette er sant ?

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
tommyms: wow fint oppsett det der.

Holder selv på og planlegge min vannkjøling, har til nå funnet ut at jeg skal ha radiatoren eksternt på bak siden for og unngå og kutte i kab. men det der du har ser veldig bra ut, btw vist du vil ha bedre kjøling så vil jeg annbefale thermochill sine rad, de har en single 120 som kjøler like bra som mange 3x120.

link: http://www.vcore.dk/shop/thermochill-pa160-1-649p.html

Mhm, men den kjøler garantert, og det er sikkert langt ifra også, som Thermoochill 120.3!

Lenke til kommentar

Mr.Anki: Takk :) Jeg har planer om å fikse på kabelsuppa så snart jeg får montert den andre raden, for det skal ikke se sånn ut til slutt.

Otern: Visste ikke at det fantes så effektive 120 radiatorer, kanskje verdt en utskifting i fremtiden da :) jeg har lest at Thermochill var bra, men ante ikke at de kunne være så bra ... Noen sier at de nye Feser radiatorene er enda bedre enn Thermochill, vet du noe om dette er sant ?

tja jeg kan ikke svare deg på om den er bedre eller ikke, men etter det jeg ser på noen tester jeg fant så skal de ha ganske lik ytelse. Men den raden jeg linket til er ekstremt bra, knuser det meste i den størrelsen, den er vel egentlig ikke 120 men 160. passe fint inne i et p182 i bak kant

Lenke til kommentar

tja jeg kan ikke svare deg på om den er bedre eller ikke, men etter det jeg ser på noen tester jeg fant så skal de ha ganske lik ytelse. Men den raden jeg linket til er ekstremt bra, knuser det meste i den størrelsen, den er vel egentlig ikke 120 men 160. passe fint inne i et p182 i bak kant

Høres kurant ut :) fant ingen som hadde den på lager akkurat nå, men det kommer nok. Er visst Danger Den som importerer dem til USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...