Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Blue Orb II i ene av mine p182.

Men jeg synes den viften bråker litt for mye på q6600en.

Kan være fordi bios ikke finner den (Sier NA), og at den event går på fult, ikke vet jeg.

Men du har i alle fall plass til den,og den kjøleren er svær :)

Du kan aktivere Intel sin speedstep teknologi i BIOS, men det betinger også at du har koblet din CPU vifte til CPU kontakten på hovedkortet. Ellers kan du styre den i Windows med SpeedFan f.eks. Lite og genialt program. Google gjerne en kjapp bruksanvisning hvis du ikke er kjent med programvaren.

Forøvrig kan det være greit å montere en viftekontroller i front av kabinettet. Vet flere har gjort dette, Zalman sin løsning bl.a.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har Corsair VX 550W lange nok kabler til p182

Litt usikker, faktisk. Men det tror jeg den har. Grunnen til at vi her fokuserer så mye på kabellengden er at man helst skal dra kablene bak hovedkortplata, men i enkelte tilfeller må man dra de over hovedkortet. Det er ikke ønskelig, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har for lange kabler. Det er heeelt mulig å legge ting bakom + klare å få igjen døra..

Det er ikke bare bare nei, men med nøye jobb går det fint..

Min bak i en litt tidligere versjon:

pc_v3_back.jpg

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Når sant skal sies så har jeg ikke i min øverste harddisk "kasse" da.

Har fått det gaaanske greit til per dags dato, men er ikke akkurat noe å skryte over.

Og maskina veier 20kg (hatt den på badvekta ! : D ) Så å begynne å flytte på den for å endre på det er ikke bare bare heller : /

edit:

Hvordan klarte du å løsne den nederste vifta ?

Jeg fikk den faaaen ikke løs ! ^^

edit igjen:

Glem det med vifta, så at noen hadde svart meg fra før av : D

Noen som har klart å skjønne poenget med boksen bak harddisk kassa ? >_>

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

En ting er sikkert, og det er at jeg angrer på at jeg kjøpte OCZ 600W til dette kabinettet, den har ikke lange nok kabler i det hele tatt. Måtte bare strekke kablene forran hovedkortet som man ville gjort i et Nine Hundred kabinettt. Men, det er helt greit der inne, og luftgjennomstrømminga er helt grei, ser ikke på kablene hver dag heller. Hadde jeg hatt vindu på kabinettet hadde jeg blitt mer irritert :p

Lenke til kommentar

Det er den største ulempen slik jeg ser det med dette kabinettet. At man må "beregne" så nøyaktig hvilke kabler og lengder er kanskje litt tungvindt.

Flyttet litt på vifter selv i helgen og det slår meg hvor lett det egentlig er å jobbe i dette kabinettet når det først er ferdig satt opp og de små modifikasjonene skal gjøres.

Lenke til kommentar
Hmm, ville ikke hatt altfor store forhåpninger om Asus Silent Knight II'n. Big Typhoonen har noe av de samme måla, og passer ikke. Men det kan hende, :thumbup:

Hei !

Kan bare bekrefte at Asus Silent Knight II IKKE passer i P190 med 'Big Boy' vifta ..... :roll:

Den digre BB vifta måtte fjernes gitt, før jeg fikk lukke kabinettet ....

Lenke til kommentar
Hmm, ville ikke hatt altfor store forhåpninger om Asus Silent Knight II'n. Big Typhoonen har noe av de samme måla, og passer ikke. Men det kan hende, :thumbup:

Hei !

Kan bare bekrefte at Asus Silent Knight II IKKE passer i P190 med 'Big Boy' vifta ..... :roll:

hate to say i told you so.... :p

Lenke til kommentar

Hei !

skal dere virklig bytte ut std kjølingen så kjøp noctua eller TRUE.

Endret av Exentler
Lenke til kommentar

Hei !

skal dere virklig bytte ut std kjølingen så kjøp noctua eller TRUE.

Helt enig! Dette kabinettet er som skapt for passivt kjølte CPU'er om man vil det. Selv kjørte jeg min Scytje Ninja+ passivt helt til helgen som var nå. Merket noe mer støy fra boksen, så det var merkelig å gå tilbake til vifte etter 1 år med passiv kjøling. Grunnen til at jeg satte på vifta igjen er for det første og teste, men også fordi kåken blir blodvarm i denne solsteika.. (pokkers sol og fint vær....).

Lenke til kommentar
Jeg tolket det slik at de snakker om P190...

TRUE passer ikke i P190 uten å fjerne den store vifta.

Såpass.. Det var jeg faktisk ikke klar over. Er det ikke samme dimensjoner på P182 og P190? Sånn i bredden og dypden mener jeg... Trodde bare var høyden og litt annet som var forskjellige jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...