Loffen1 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Big Boy fan'en er det vell egentlig bare å glemme å ha 8800 GTX går såvidt inn med Thermaltake GPU-viften (ikke stock viften), derimot så er CPU-kjøleren problemet (hvis du ikke bruker Stock kjøleren eller lignende kjiipe vifter). Men en god CPU-vifte, med litt heatpip's må du kaste ut 200 mm vifta (CNPS 9500 går riktignok inn sies det, men andre er det bare å glemme egentlig)...synd nok. Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Big Boy fan'en er det vell egentlig bare å glemme å ha 8800 GTX går såvidt inn med Thermaltake GPU-viften (ikke stock viften), derimot så er CPU-kjøleren problemet (hvis du ikke bruker Stock kjøleren eller lignende kjiipe vifter). Men en god CPU-vifte, med litt heatpip's må du kaste ut 200 mm vifta (CNPS 9500 går riktignok inn sies det, men andre er det bare å glemme egentlig)...synd nok. Hei, CPU viften er ikke en bekymring. Såvidt jeg har lest meg frem til skal Asus Silent Knight II passe fint med P190 og Big Boy viften. Det er også denne cpu viften har har kjøpt til Q9450. Spørsmålet mitt gikk mer på om systemet (650W delen av PSU oppsettet til P190), klarer å dra 2 stk. 3870X2 i Crossfire X (ink cpu, HK og vifter). Jeg tror ikke det skal være noe problem i bredden å kjøre 3870X2 sammen med Big Boy viften. Det var mer et spørsmål dersom noen der ute har 3870X2 og P190 og kunne bekrefte/avkrefte. Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Big Boy fan'en er det vell egentlig bare å glemme å ha 8800 GTX går såvidt inn med Thermaltake GPU-viften (ikke stock viften), derimot så er CPU-kjøleren problemet (hvis du ikke bruker Stock kjøleren eller lignende kjiipe vifter). Men en god CPU-vifte, med litt heatpip's må du kaste ut 200 mm vifta (CNPS 9500 går riktignok inn sies det, men andre er det bare å glemme egentlig)...synd nok. Hei, CPU viften er ikke en bekymring. Såvidt jeg har lest meg frem til skal Asus Silent Knight II passe fint med P190 og Big Boy viften. Det er også denne cpu viften har har kjøpt til Q9450. Spørsmålet mitt gikk mer på om systemet (650W delen av PSU oppsettet til P190), klarer å dra 2 stk. 3870X2 i Crossfire X (ink cpu, HK og vifter). Jeg tror ikke det skal være noe problem i bredden å kjøre 3870X2 sammen med Big Boy viften. Det var mer et spørsmål dersom noen der ute har 3870X2 og P190 og kunne bekrefte/avkrefte. Hmm, ville ikke hatt altfor store forhåpninger om Asus Silent Knight II'n. Big Typhoonen har noe av de samme måla, og passer ikke. Men det kan hende, Uansett, Mener du om 650 watt'n klarer å dra 2 3870 x2 i CF? Det går ihvertfall, men hvis du mener med CPU/HK og vifter blir det mye, men hvor ble det av 550 watt'n? Skal du ikke ha den? Uansett, PSU'ene til Antec'ene er visstnok svært gode, og ikke no "jukel" som bare følger med Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hmm, ville ikke hatt altfor store forhåpninger om Asus Silent Knight II'n. Big Typhoonen har noe av de samme måla, og passer ikke. Men det kan hende, Uansett, Mener du om 650 watt'n klarer å dra 2 3870 x2 i CF? Det går ihvertfall, men hvis du mener med CPU/HK og vifter blir det mye, men hvor ble det av 550 watt'n? Skal du ikke ha den? Uansett, PSU'ene til Antec'ene er visstnok svært gode, og ikke no "jukel" som bare følger med Blir spennende å se med Silent Knight'en om den passer når jeg får cpu! Big Typhoon skal ikke passe nei, har jeg lest. 550W'en skal dra 5 harddisker, dvd-rom og div. smårask. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 HD 3870X2 er rated 322W max load, så ja, det går vel det. Lenke til kommentar
Otern Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Denne får vell plass i Kab? Noctua NH-U12P?? ser av en del tester at den er bedre en true med den nye viften, spezz vist man bruker 2 vifter. link http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3268 edit: tja leste feil jeg True ruuler enda den... blir vel en true med noctua p12 vifter da:) Endret 6. april 2008 av Otern Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 IKKE NOCTUA VIFTER på TRUE. Nexus 120mm eller Scythe S-FLEX på TRUE er en bænkers kombinasjon. Den nye Noctua-vifta er ikke så bra som forventet, sliter fremdeles med mottrykk, så bruk nexus eller s-flex. Lenke til kommentar
Otern Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) IKKE NOCTUA VIFTER på TRUE. Nexus 120mm eller Scythe S-FLEX på TRUE er en bænkers kombinasjon. Den nye Noctua-vifta er ikke så bra som forventet, sliter fremdeles med mottrykk, så bruk nexus eller s-flex. Dette er noe du kan begrunne?? med tester og slikt for de på AnandTech annbefaler NF-P12 viften. Og de har en del peil Endret 6. april 2008 av Otern Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 IKKE NOCTUA VIFTER på TRUE. Nexus 120mm eller Scythe S-FLEX på TRUE er en bænkers kombinasjon. Den nye Noctua-vifta er ikke så bra som forventet, sliter fremdeles med mottrykk, så bruk nexus eller s-flex. Dette er noe du kan begrunne?? med tester og slikt for de på AnandTech annbefaler NF-P12 viften. Og de har en del peil det er forskjell på de gamle noctua vifta (NF-S12)og den nye vifta (NF-P12 som betegnes med P den nye er laget for mottrykk Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Den nye P-serien yter ikke like bra ved mottrykk som forventet, denne testen, gjort av en meget erfaren bruker på silentpcreview viser det... Thermalright Ultra120Extreme er ikke en "grei" kjøler å handle vifte til, da finnene er plassert ganske trangt, så det blir endel luftmotstand. Jeg har selv testet en av de gamle Noctua viftene på min TRUE, og ved bytte til Nexus 120mm ved samme rpm sank cputemp med flere grader. Den beste vifta å bruke på TRUE er nok S-FLEX 1200rpm, men jeg har ikke giddet å bytte enda, da temperaturene er gode nok som de er med en Nexus vifte. Endret 6. april 2008 av Wibla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Antec Performance P182... Nå må jeg innrømme jeg ikke har lest gjennom de åtti sidene i tråden, men jeg er interessert i å vite om det er vanskelig å montere støydempende matter i dette kabinettet. Så et bilde hvor sidedørene var tatt av så da er det vel bare å lime på noen slike? Hvordan er støynivået generelt? Endret 7. april 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Se i post 1 for info om støydempende matter. Veldig lavt støynivå generelt, støydempende matter gir ikke allverdens utslag pga nesten ingen vibrasjon fra før. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Se i post 1 for info om støydempende matter.Veldig lavt støynivå generelt, støydempende matter gir ikke allverdens utslag pga nesten ingen vibrasjon fra før. Jeg er enig i det. Støydempningsmatter er det gjort flere forsøk på, og hvis du søker i tråden, så skal det ligge en del bilder her for hvordan det tidligere har blitt gjort. Jeg ville ha hatt mer fokus på vifter, plasseringene av disse og om hvorvidt du har en PSU som er for liten, siden denne har en lei tendens til å dominere i støybilde. I allefall har jeg det slik, se HW i sign. Kabinettet er designet slik at det nesten ikke er nødvendig med veldig mange vifter, de 3 som er installert fra før av holder i lange baner. Så er det smart å velge disker som ikke bråker. Seagate bråkere generelt mer enn de andre, etter min erfaring. Selv har jeg 2 stk Seagate som lager noe mer vibrasjoner og "knatring" enn Samsung diskene mine. Et viktig poeng her er at støy er svært individelt, altså at man oppfatter støy svært forskjellig. Alle kidsa der ute med iPod og høy musikk i øra stort sett hele tiden vil selvfølgelig ikke klage over 1200rpm på en 120mm vifte. Har du f.eks høytalere eller annet, forsvinner også mye av støyen. Har du maskinen på skrivebordet, så vil støy forplante seg i bordplata og ergo høres langt værre ut enn hva det er.. Sånne ting.. hehe, mye å tenke på. Det kanskje viktigste å tenke på her er at modifiseringer og slikt med tanke på støy ofte ender i en ond sirkel. Man har lett for å "næge" om de minste ting og blir ikke særlig fornøyd før hele maskinen er "musestille". Som sagt, er plassering vel så viktig som modifiseringer av kabinettet. Kanskje viktigere... Og har du et gutterom som er klinisk rent for inventar, vil selvfølgelig et rom-ekko dannes og maskinen vil også da høres mye enklere enn "normalt". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Trenger viftetips. Den ene vifta har nemlig begynt å gi fra seg vibrasjoner og gå veldig uregelmessig. Nå har de stått på kontinuerlig siden juni med bare noen timers hvile. Sammenlagt. Så synes ikke det er SÅ ille at den ene begynner å klage litt nå. Gir meg en unnskyldning til å bruke penger på å bytte ut alle sammen hehe. Gidder ikke søke gjennom tråden. Latskapen lenge leve liksom. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Trenger viftetips. Den ene vifta har nemlig begynt å gi fra seg vibrasjoner og gå veldig uregelmessig. Nå har de stått på kontinuerlig siden juni med bare noen timers hvile. Sammenlagt. Så synes ikke det er SÅ ille at den ene begynner å klage litt nå. Gir meg en unnskyldning til å bruke penger på å bytte ut alle sammen hehe. Gidder ikke søke gjennom tråden. Latskapen lenge leve liksom. Om du hadde gidde å foretatt en google søk på denne tråden, ville du ha funnet ut av Noctua og Nexus er tingen. Kjøp 2 av hver og kos deg med monteringen. 120mm btw Lenge leve latskapen siden jeg ikke gidder å poste hverken link til pris, produkt eller andre steder i tråden for å bevise at jeg snakker sunn fornuft.. haha Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Om du hadde gidde å foretatt en google søk på denne tråden, ville du ha funnet ut av Noctua og Nexus er tingen. Kjøp 2 av hver og kos deg med monteringen. 120mm btw Lenge leve latskapen siden jeg ikke gidder å poste hverken link til pris, produkt eller andre steder i tråden for å bevise at jeg snakker sunn fornuft.. haha Du din jævel! Tvinge meg til å gjøre jobben selv på den måten. Juling skulle du hatt. Nei da. Takk for tipset. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Er det kanskje på tide med en ny runde med bilder av kabinetter og innsiden? Mange her som har fått ny hw siden jeg opprettet denne tråden og sikkert en del som har fått seg vannkjøling. Det er i allefall bilder jeg ville ha likt å sett. Så en oppfordring til dere: Legg inn nye bilder av "stashet" deres og har dere kule vannkjølingsløsninger eller andre løsninger som dere er svært stole av, så kom med bildene så vi kan beundre deres arbeid Kanskje noen har anskaffet nykommeren, den lille Antec kassa? Har ikke inkludert den i denne tråden, men den er selvfølgelig velkommen Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har fått satt sammen kassa mi, men jeg har ikke overføringskabel til mobilen, så jeg får ikke lagt inn bilder :\ Men, jeg har en Bluetooth dings et sted, skal se om jeg finner den Var ganske mye jobb å bygge i kabinettet ja, hvertfall med en PSU med korte kabler :S Fikk såvidt(!) satt i 24-pins kabelen via baksiden av hovedkortet, PCIe kablen fikk jeg ikke tatt bak hovedkortet, og P4 kabelen tok jeg forran sammen med 4 pin kabel fordi jeg orket ikke å bruke forlenger osv til P4 for å trekke den bak hovedkortet. Pcen ble ganske stillegående, er en Scythe Katana 2 CPU kjøler og en ekstra 120mm vifte(ADDA fra Lian Li PC7), som mulig er årsaken til litt ekstra støy. Er 22dB eller noe på cpu kjøleren, så jeg tror det er den som støyer mest i kabinettet. Viftene som sto i kabinettet fra før var kjekke. Stillegående på LOW speed, og kjøler godt på HIGH Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med kabinettet! Eneste jeg skulle ha gjort hadde vært å kjøpt en dyrere PSU med lengre kabler! Det er et tips til dere som skal kjøpe P182! Bilder kommer forhåpentligvis snart! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Glemte å legge til i forrige post at det kanskje hadde vært kult å se hvordan dere har løst kablingen bak hovedkortplata. For her er det mange som har spurt etter tips. Slenger meg på anbefalingen til Eirik_FS om lange PSU kabler. Modulært er tingen i dette kabinettet og jeg selv har kjøpt 60cm kabler til min MIST500W. Kanskje noe langt, men jeg har nå ingen problemer med kabelstrekk. Lurer på om noen av dere har målbar effekt av plasseringen for 120mm vifte i øvre HDD modul. Jeg har tatt ut min, pelt av fronten og ribbene og satt en 120mm helt ved døra, altså ikke på selve HDD modulen. Men støyen fra vifta i front er temmelig merkbar pga hullene og rillene for luft (lager en slags veselyd) så jeg ønsker å flytte den lengre inn i kabinettet for å dempe støyen ENDA mer... hehe, ond sirkel Spørsmålet er bare om det har noe for seg eller ei, hva mener dere? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg tror ikke det har noe hensikt å flytte viftene fram til døren mm. du har disker der. Hvis du monterer den som anvist rett ved skjermkortet vil det komme bra lufttrykk på det, tror det vil hjelpe kjøling en del om du har en bra heatpipe på skjermkortet ditt. På 8800GT som er dønn flatt hjelper det ikke i det hele tatt, og jeg har ikke brydd meg med å kjøpe ny VGA-kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå