andylove Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Forstår ikke hvorfor flere her klager på spoileren. Om man ikke liken den så er det vel bare å la være å sette den på. Men uansett så er den ikke så stygg som noen her vil ha det til. Selv bruker jeg den og den fungerer veldig bra.. Ps.. hva er greia med personalsituasjonen på SilentPCReview? 8583505[/snapback] Mye godt å klage på... er det en personalsituasjon ved SilentPCReview? Er det derfor enkelte områder sjeldent blir oppdatert? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Er det slik speil effekt på alle p182 kabinett? Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Slik ca. når tror dere p190 vil komme ut for salg? Og kan dere si en slik ca pris? Mvh LockBreaker EDIT: Ja, burde ha tenkt på det. Men skal ikke spamme sånn neste gang. P190 så interessant ut. Fin design og liker muligheten for to PSuer. Endret 11. mai 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Du kan redigere poster du allerede har skrevet. Det er speileffekt på de nye kabinettet, så vidt jeg har erfart og sett. Trodde P190 var utsatt, men ser jo at Antec har frigitt noen til testing. P180 som er utgangspunktet for P182 er jo spesiallaget for støy og designet i samråd med SPCR. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Litt OT, men er det noen som vet om p190 kommer til Norge med det første? Jeg likte veldig godt muligheten til to strømforsyninger, sammen med byggeoppsettet til p182. Har konfirmasjon til søndag, og når gjestene har dratt blir det og se hva prisguide serveren kan gi meg av linje, da jeg kommer til og herje mye der. Blir nok ett p182 i sort hvis det ikke blir p190. De ser så syykt digge ut og bygge i 8576534[/snapback] Kan garantere deg en meget ubehagelig skrujobb på dette kabinettet. Det er to ting jeg finner positivt hvor det ene er å kunne skyve inn og ut optisk enhet med klips samt kabling bak hovedkortet. Ellers er kabinettet et helvete å montere i. No offence Ikke det at jeg er misfornøyd, men løsningene ser kun bra ut når du er ferdig med å montere, det er faktisk ganske slit når du holder på og det er å anbefale at du har tenkt igjennom hvor du skal begynne og hva slags løsninger du ønsker. 8577804[/snapback] Jajja.. Er nå halve gleden med en ny pc da. Ta seg god tid når man bygger, og få lagt alle kabler ordentlig! Men, noe nytt om p190? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Da er en test av dette kabinettet gjort, les mer her 8398412[/snapback] OT: Var inne på siden over og fikk en rar pop-up. Den stod på norsk og reklamerte med "Kjøp billige Dell PCer her." Den kom og forsvant selv uten at jeg gjorde noe Noen som vet hva dette kan være? (Er bare nysjerrig) Mvh LockBreaker Endret 11. mai 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hva synes dere om dette kabinettet i forhold til Lian Li's PC6070 SCANDV2? Hadde egentlig tenkt meg Lian Li-kabinettet, men så ganske stilrent og fint ut dette og. Hva er den greia som stikker opp på toppen forresten? Lenke til kommentar
brg Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Hva synes dere om dette kabinettet i forhold til Lian Li's PC6070 SCANDV2? Hadde egentlig tenkt meg Lian Li-kabinettet, men så ganske stilrent og fint ut dette og. Hva er den greia som stikker opp på toppen forresten? 8590165[/snapback] Den greia på toppen er en spoiler til toppvifta. Den er valgfri og trengs ikke, hvis en ikke synes noe om den. Personlig liker jeg den, greit at kabinettet ikke ser helt A4 ut. Vurderte selv det Lian kabinettet. Valgte Antec ut fra bedre støy skjemings egenskaper og muligheten til å rekke kabler bak hovedkort. Montering gikk helt greit, litt knot oppe i det ene hjørnet der ledningene til bak og topp vifte er, men ikke noe som forsinket moneringen utover at en måtte stikke kablene ut i hullet for kabler bak HK. Meget enket å innstalere disker og DVD brenner. Praktisk med avskilt avdeling for PSU og disker nede i kabinettet. Endret 11. mai 2007 av brg Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) MMM. Gleder meg, har bestilt dette kabinettet (P182) og jeg liker hva jeg hører. Har et litt gammelt chieftec kab det etter dragon serien. Der er det null med støydemping. Merker når jeg holder rundt kabbisen at det blir roligere. så jeg forventer at dette blir bra. Mener og hørt at det skulle følge med MIST 120 vifter stemmer det? Har forresten bestilt alt nytt, uten skjermkort. SKÅL Endret 11. mai 2007 av slimjim Lenke til kommentar
brg Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 MMM. Gleder meg, har bestilt dette kabinettet (P182) og jeg liker hva jeg hører. Har et litt gammelt chieftec kab det etter dragon serien. Der er det null med støydemping.Merker når jeg holder rundt kabbisen at det blir roligere. så jeg forventer at dette blir bra. Mener og hørt at det skulle følge med MIST 120 vifter stemmer det? Har forresten bestilt alt nytt, uten skjermkort. SKÅL 8590722[/snapback] Viftene er av typen TriCool Lenke til kommentar
andylove Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Hva synes dere om dette kabinettet i forhold til Lian Li's PC6070 SCANDV2? Hadde egentlig tenkt meg Lian Li-kabinettet, men så ganske stilrent og fint ut dette og. Hva er den greia som stikker opp på toppen forresten? 8590165[/snapback] Helt greit at Lian Li er stilrent osv, men Antec'en er faktisk mye penere utvendig enn Lian Li. Innsiden har jo ingenting å si, for hva er vitsen med det når du ikke har vinduer? Jeg har hatt 5 stk Lian Li kabinetter og kan trygt si at det er verdens dyreste alu. Kjøp Antec P182, anbefales virkelig. Bare som en liten forsmak: Kabinettet hviler på tykk silikonputer som demper all vibrasjon. Også er det stilig. Se på bildene jeg har lagt ut et par poster tilbake. Blå led er litt kult, samtidig som det er stilrent, i følge meg selv da Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det lange nok kabler på denne psuen:OCZ GameXStream strømforsyning 700W? For jeg leste en plass at ikke alle psu-er har lange nok kabler siden psu-en sitter nede i kabinettet? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Men skal jeg velge P180 eller P182 da? Jeg vil ha svart, og hva er forskjellen på dem? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Noe nytt om når vi kan forvente p190 i salg her i Norge? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 @Sky89 Er det lange nok kabler på denne psuen:OCZ GameXStream strømforsyning 700W? For jeg leste en plass at ikke alle psu-er har lange nok kabler siden psu-en sitter nede i kabinettet? Nja..., jeg er litt skeptisk men jeg vil tro at det er lange nok. Du kan ringe netshop og sjekke om det er 60cm lang 24pin ATX kontakt og 60cm lang 12v kontakt for hovedkortet. @sindrejibb Men skal jeg velge P180 eller P182 da? Jeg vil ha svart, og hva er forskjellen på dem? Er du heldig, så får du en P182 forkledd som en P180B. De har laget de nye kabinettet en stund, men fortsatt å sende de ut som "gamle" P180 serien. Forskjellen er så vidt jeg har skjønt muligheten for å legge kablene bak hovedkortetplaten, siden denne er "sunket" litt inn. Ellers er kabinettet prikk like, eneste er fargen. Kan selv si at jeg synes P182 er dritfin @Caliber Noe nytt om når vi kan forvente p190 i salg her i Norge? Jeg gjorde et søk i prisguiden og kunne ikke finne noe. Så vidt jeg har skjønt har dette kabinettet vært forsinket fra Antec sin side en god stund. Blitt utsatt osv. Men det er flere nettsteder som har fått det til test. Det kan faktisk lønne seg for deg å bestille fra utlandet. Newegg f.eks er jo kjempepopulært og like trygt som komplett.no Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 @Sky89 QUOTE Er det lange nok kabler på denne psuen:OCZ GameXStream strømforsyning 700W? For jeg leste en plass at ikke alle psu-er har lange nok kabler siden psu-en sitter nede i kabinettet? Nja..., jeg er litt skeptisk men jeg vil tro at det er lange nok. Du kan ringe netshop og sjekke om det er 60cm lang 24pin ATX kontakt og 60cm lang 12v kontakt for hovedkortet. Jeg skal ringe netshop, men hvis de sier at kablene ikke er 60 cm finnes det en adapter/forlenger man kan kjøpe, eller må jeg rett og slett kjøpe et annet kabinett? Lenke til kommentar
brg Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Er det lange nok kabler på denne psuen:OCZ GameXStream strømforsyning 700W? For jeg leste en plass at ikke alle psu-er har lange nok kabler siden psu-en sitter nede i kabinettet? 8592391[/snapback] Hei, jeg har OCZ GameXStream 600w og kablene der lange nok, antar at 700w ikke har kortere kabler, heller motsatt. Lenke til kommentar
brg Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Men skal jeg velge P180 eller P182 da? Jeg vil ha svart, og hva er forskjellen på dem? 8593443[/snapback] Bestillier du P180S fra Netshop får du P182 sort. Det fikk jeg. Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 brg Postet i dag, 15:45 QUOTE(Sky89 @ 11/05-2007 : 23:57) Er det lange nok kabler på denne psuen:OCZ GameXStream strømforsyning 700W? For jeg leste en plass at ikke alle psu-er har lange nok kabler siden psu-en sitter nede i kabinettet? Hei, jeg har OCZ GameXStream 600w og kablene der lange nok, antar at 700w ikke har kortere kabler, heller motsatt. Det vil jeg også anta. *beroliget* Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Dette tok en litt uventet vending for meg. Søkte litt ekstra på forumene og fant flere som hadde hatt begge og hevdet at Antec Solo var hakket mindre støyende enn P180 dersom man har et "lett" oppsett. Det er nesten litt trist etter jeg har vært "sikker" så lenge, men jeg bestilte i går et Solo. Årsaken er at et P182 vil være mye større enn det jeg trenger på hovedmaskina. Kjører socket 479, så jeg har ikke spesielle kjølebehov. Jeg har en #2 stasjonær maxitower som jeg aldri bruker. Den har alle pensjonerte diskene i utskiftbare skuffer og brukes til testing av operativsystemer o.l. Den skal definitivt over i en P182 eller P190 etterhvert, foreløpig er det et godt gammelt AOpen kabinett fra tiden før Chieftecs sorte kabinetter. Samtidig kjøpte jeg en Samsung 500GB'er, samt ram og disk til min Travelmate C111Tci TabletPC. Har for mange maskiner som jeg ikke vil gi opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå