intelli-musa Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hva slags viftekontroller er det da? gjerne navn En Akasa mener jeg, se link i signaturen for modell + bilder. Har noen spørsmål til deg ovenfor, håper du kan svare på dem også... ser at du har Thermalright ULTRA120 Extreme som kjøler, tenkte på å ha en sånn kjøler jeg også, hvilke vifte har du på den, du har koblet den til viftekontrolleren? Vil også si at det du ha gjort med kabinettet innvendig er helt rått, skulle ønske jeg kunne ha fått det til sånn også!! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 ser at du har Thermalright ULTRA120 Extreme som kjøler, tenkte på å ha en sånn kjøler jeg også, hvilke vifte har du på den, du har koblet den til viftekontrolleren? Vil også si at det du ha gjort med kabinettet innvendig er helt rått, skulle ønske jeg kunne ha fått det til sånn også!! Du ser Cpuviften godt på side 2, om du overså det er 2 sider. Det er altså en Nexus 1000 Rpm. Akkurat den er ikke koblet til kontrollen, men til Cpu-headeren på mammakortet. Liker Nexus mye bedre enn Noctua som også er populær. Takk skryten.. :-) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Du kan prøve å henge viften på andre siden av den øvre harddiskbrønnen med medfølgende clips. Mulig det hjelper på skjermkortemperaturen. Det står beskrevet i manualen hvordan du gjør dette. Det er sant som du sier at viftene flytter lite luft i forhold til støy. Noctua sine 800 rpm/8dB flytter nesten samme mengde luft som stockviftene på low. Jeg gjorde nettopp det -- jeg hengte viftene på den siden av harddiskbrønnen som er innerst i kabinettet, altså nærmest skjermkortene. Er det noen vifter som med et lavt støynivå kan flytte like mye luft som stockviftene på high? Kanskje litt ekstremt å be om, for da blåser de godt... Endret 11. mars 2008 av MiSP Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Slipstream-viftene flytter mye luft. Du kan ta av filterdørene om du trenger bedre gjennomstrømning, da de er ganske restriktive.. det hjalp endel hos meg. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Tenkte å modde mitt Antec P182 noe lignende dette: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1210154 Noen som vet hvor jeg kan få tak i et slikt vindu og sorte nagler, evt pene skruer? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kan være microplex har noe, er jo bare vanlig plexiglass. Gir ikke så god demping lengre da. Kom over en amerikansk nettshop som hadde ferdige moddete dører til P182. Kul side, de planslipte kjølere for deg og altting, men husker ikke hva den het.. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Microplex sine vinduer var alt for runde... Fant ikke den siden du snakker om, men hadde vært det beste tror jeg. Men jeg fant nettopp ut at jeg skulle bestille et stykke 3mm acryl fra FrozenCPU.com. De har en fancy AC Ryan sak som er både vindu og speil samtidig. Ble totalt 72 dollar med 10% rabatt og USPS Express Mail International shipping. Så er det monteringen da... Har Dremel, så jeg håper den skal komme til nytte. Kommer til å lage en case log når jeg kommer i gang og legge ut bilder her på forumet, hvis ikke alt går i dass selvsagt Endret 12. mars 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Du kan sikkert få tak i pleksiglass andre steder, prøvd biltema eller noe? Er ofte brukt i subkasser til bil, prøv bilradiospesialisten og liknende butikker.. Lenke til kommentar
isakm Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Eller hos en glassmester kanskje...... Der jeg fikk tak i mitt. 100kr for en bit på størrelse med døra. Kutta fint til for meg i akkurat de dimensjonene jeg ville ha. Det er to amerikanske netshoper som setter inn glass. Koster 69$ om du sender døra inn til dem. Tror det er littegranne mer om du skal ha ny dør. Jeg for min del hadde 4 å ta av, så hadde god tid til å prøve meg fram med kuttinga. Tenkte selv på å feste med skruer og muttre på baksia, men gikk bort fra det. Tenkte også på popnagler, men stor sjanse for at plexien sprekker, ettersom den er svært sprø. Endte til slutt med at jeg festet glasset med dobbeltsidig teip på yttersiden. Ble veldig slik jeg ville ha det. Veldig maskulint:P Plexien var hele 6mm tykk(skulle være 5mm) så tror nesten dempingen ble bedre enn bare vanlig dør. Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Eller hos en glassmester kanskje...... Der jeg fikk tak i mitt. 100kr for en bit på størrelse med døra. Kutta fint til for meg i akkurat de dimensjonene jeg ville ha.Det er to amerikanske netshoper som setter inn glass. Koster 69$ om du sender døra inn til dem. Tror det er littegranne mer om du skal ha ny dør. Jeg for min del hadde 4 å ta av, så hadde god tid til å prøve meg fram med kuttinga. Tenkte selv på å feste med skruer og muttre på baksia, men gikk bort fra det. Tenkte også på popnagler, men stor sjanse for at plexien sprekker, ettersom den er svært sprø. Endte til slutt med at jeg festet glasset med dobbeltsidig teip på yttersiden. Ble veldig slik jeg ville ha det. Veldig maskulint:P Plexien var hele 6mm tykk(skulle være 5mm) så tror nesten dempingen ble bedre enn bare vanlig dør. Hmm...69 dollar, det var egentlig ikke så galt. Anyway...det er vell ikke med frakta? Lenke til kommentar
isakm Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Her er vertfall en av netshopene. Britisk denne. Synes den andre, amerikanske er bedre, bare å google. Kostet faktisk bare 59$... Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Her er vertfall en av netshopene. Britisk denne. Synes den andre, amerikanske er bedre, bare å google. Kostet faktisk bare 59$... Hmm..latterlig pris nesten, eller de gjør det sikkert ikke sjøl, maskin (eller?)... Uansett, skake ha Vindu på mitt kabbis, antec p190... Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Eller... 59£, som de liker å betale med der borte. Og whoops, så ble det over dobbelt så dyrt ^^ Det er også eksklusivt dør. Få en mekanikerkompis til å hjelpe til eller noe. Jeg mener det blir litt feil med vindu på et så stilrent kabinett, da. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Eller... 59£, som de liker å betale med der borte. Og whoops, så ble det over dobbelt så dyrt ^^Det er også eksklusivt dør. Få en mekanikerkompis til å hjelpe til eller noe. Jeg mener det blir litt feil med vindu på et så stilrent kabinett, da. Helt enig! Jeg synes det ødelegger designet helt. Men dette blir kanskje en annen diskusjon... Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Mange bra tips! Jeg er ikke helt sikker enda om jeg vil prøve dette på mitt P182 heller, ettersom det kan være ganske utfordrende, pluss som Inception_ sier så kan det ødelegge litt av stilrenheten til P182en. I mitt syn burde det altså se veldig pent ut for å passere som akseptabelt. Med planer om å sette inn vannkjøling hadde det vært fint å kunne se hva som foregår inni der dog Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Sidedøra er tre-lags, tror det er h*****e å kutte i den. *edit; sorry, Tommy, leste linken til den artikkelen etterpå og der står det jo at det var en utfordring (han ikke ville ta om igjen). Jeg synes det så faktisk litt pent ut på bildene, men er usikker på hva nærbilder ville avslørt... Fort gjort å trashe et stilrent kabinett, som flere andre nevner. Endret 13. mars 2008 av khaakon Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Noen som tror vi vil se P182 SE til salgs igjen? (Ikke brukt) Hadde egentlig planlagt å kjøpe det kabinettet til en pc jeg skal bygge snart, men så ble det utsolgt overalt, og jeg syns Antec burte lage flere utgaver av dette kabinettet. Kabinettet var jo PERFEKT! Kanskje de kommer med en oppgradert utgave, P190 SE? Men jeg tror det blir P180/P182 på meg Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Noen som kan fortelle meg hva dette kabinettt faktisk veier ? EDIT: Fant det ut. ca ~14-15 kg. Endret 27. mars 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg kjøpte kabinettet nettopp fordi det var uten alt det pøgreiene der (p182). Hvis dere skal ha redlight district vinduer og horelys, hvorfor kjøpte dere disse kabinettene? :| Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har bestilt meg pc med Antec P182 kabinett nå, så snart kommer det bilder av hvordan dette blir! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå