Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Skaff dere Antec Nine Hundred, det er bedre design og bedre kjøling, den vant testen.

bra å overklokke med

En kompis har et antec 900, og det bråker jo noe så sinnsykt.

mens P18x er isolerte greier pluss at kjøleløsninga til Psu er 182 ganger bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som har noe bilde av hvordn man monterer inn cd/dvd drev (p190)?! man skal vel ikke bruke sykt mye makt?!

har prøvd alt

slått skrudd, svettet, bannet, dyttet dratt etc...

så om noen vet dette ville jeg blitt glad

til nå er jeg langt ifra fornøyd hvertfall. tungvint å jobbe med og verdens verste brukermanual :(

Lenke til kommentar

Poster det samme som i tråden jeg har laget;

Jeg har byttet ut CM Stacker (mk1) med et Antec P182, og har nå merket

mye høyere temperaturer på diverse komponenter. Kjøpte Antec P182 fordi dette ble anbefalt

av hardware.no og det er et støydempende kabinett. Foreløpig har jeg ikke særlig positiv erfaring

med temperaturen, eller lyden forøvrig.

(romtemperatur 20,3 °C)

Ved alle vifter på fullt(veldig bråkete), og pcen står idle, så ser det slik ut:

Temp1.png

Denne løsningen bråker rimelig mye. Orker ikke ha det så høyt

til vanlig, så da slår jeg ned viftene til et akseptabelt lydnivå.

temp3.jpg

Og når jeg spiller, så blir temperaturene som følger:

Temp20.png

Vifteordningen i kabinet

tet er som følger:

vifteoversikt.png

Annet bilde jeg fant på diskusjon, har samme kjølerløsning:

kjlingkb3.jpg

Er 3stk stock vifter og 1stk Mist vifte(foran)

CPU vifta er en ny Zalman CNPS9500AM2

Så er det noen som har noen tips til åssen jeg kan få ned temperaturen her?

Er forøvrig HK, CPU og litt GPU det er snakk om.

Hardware på pcen er:

AMD Athlon X2 4200+

Asus N7900GTX

Asus M2N32SLI Deluxe

Takk.

Lenke til kommentar
Ny CPU kjøler er hvertfall det første jeg hadde kjøpt.

Ta en nærmere titt på innlegget. Skriver at jeg har en helt ny Zalman CNPS9500AM2.(den scoret forøvrig godt i testen til hardware.no)

Ingen av temperaturene du har oppgitt er farlig høye, hva er problemet? :)

Omtrent 60 grader ved idle/internet browsing er vel ikke akkurat helt normalt?

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål angående døren på disse kabinettene:

Lydkortet mitt er et X-fi Platinum med tilhørende I/O bay som har to volumknotter som stikker cirka en centimeter ut fra kanten i forhold til for eksempel dvd-spilleren. Hvordan går det med slikt tilbehør og døren til kabinettet? Vil jeg få plass I/O dingsen eller vil volumknottene forhindre at døren kan lukkes igjen?

Lenke til kommentar

men du har for dårlig luftgjennomstrømning, det har INGENTING med din cpu-kjøler å gjøre, og det er en latterlig påstand. Du har for dårlig luftgjennomstrømning, plasser dvd rom i øverste drevposisjon og ta vekk dekslene på de 3 under, og putt en 120mm vifte der (/strips fast til kabinettet). Du vil mest sannsynlig gå ned 5-10 grader cpu temp og 10-20 grader case temp

Endret av Skagen
Off-topic.
Lenke til kommentar
men du har for dårlig luftgjennomstrømning, det har INGENTING med din cpu-kjøler å gjøre, og det er en latterlig påstand. Du har for dårlig luftgjennomstrømning, plasser dvd rom i øverste drevposisjon og ta vekk dekslene på de 3 under, og putt en 120mm vifte der (/strips fast til kabinettet). Du vil mest sannsynlig gå ned 5-10 grader cpu temp og 10-20 grader case temp

Dette fungerte glimrende! :)

Ny temperatur, ved idle, alle vifter på lavest hastighet.

temp99.png

Og et bilde av kabinettet og kjølerløsningen.

DSCN17973copy.jpg

Endret av Skagen
Off-topic.
Lenke til kommentar

Det er det samme jeg gjorde med en kama bay, funka utmerket.

Ser ut som du har en hiper psu nederst der? ville bytta ut den, spesielt om det er en litt eldre type-r, de dør som fluer.

p182_cooling.png

Blue: Case header

Green: CPU header

Red: HDD header

Yellow: heatsinks

Lenke til kommentar
Ser ut som du har en hiper psu nederst der? ville bytta ut den, spesielt om det er en litt eldre type-r, de dør som fluer.

Bytte ut den? Mest tåpelige jeg har hørt. Er en Hiper Typr-R 580w, hatt den i omtrent 2 år, fungerer helt fantastisk ennå.

;) Min Mist 500w og Hyper 580w kommer jeg nok til å beholde et par år til.

Lenke til kommentar

Bytte ut den? Mest tåpelige jeg har hørt. Er en Hiper Typr-R 580w, hatt den i omtrent 2 år, fungerer helt fantastisk ennå.

;) Min Mist 500w og Hyper 580w kommer jeg nok til å beholde et par år til.

Jeg vil gjerne referere deg til denne tråden. Jeg har selv hatt en slik, bytta den fort ut, bråkete og varm psu med ustabile spenninger.

Angående CNPS kjølerne er det vel etterhvert opplest og vedtatt at disse ikke egner seg så veldig bra til skikkelig varme cpuer, hvertfall ikke i et kabinett som P182 som krever effektiv cpukjøler (TRUE / Ninja). De er heller ikke særlig egna om du har lyst på en stillegående pc.

En Kama Bay uten vifte vil ofte være nok til å få ned temperaturene med 2-4 grader i et P182, hvertfall om du har begge eksosviftene på plass. Dette er på grunn av at P182 ikke har særlig god luftflyt originalt, med 120x120mm innsugsområde og 240x120 eksosområde i det øverste kammeret.

Lenke til kommentar

Har det noe for seg å flytte vifta helt i toppen frem under DVD for å trekke luft inn? Har ikke noen problemer med temp, men lurer bare på å få en vifte som trekker inn og en som blåser ut i stedet for to som blåser ut. Den eneste som trekker inn hos meg er den mellom HD og PSU.

Vifta på CPU-lkjøer blåser også oppover mot vifta i toppen og dermed mot utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...