Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp montert min P182, men den ene kablen fra min NorthQ strømforsyning var ikke lang nok. PCen starter opp, men det kommer ikke noe skjermbilde. Det er kabelen som skal sitte øverst til venstre som du ser illustrert på tegningen. Hva er den til egentlig? Er det derfor et ikke dukker opp et skjermbilde?

post-10734-1203621657_thumb.png

Lenke til kommentar

Det er ekstra strøm som prosessoren trenger. Den ledningen er av de du MÅ ha koblet til for at maskinen skal starte (hvertfall på nyere maskiner).

Anyway, dette har lite med tråden å gjøre, og dersom du har flere spørsmål kan de tas på PM, eller i en annen tråd på riktig sted.

Lenke til kommentar
Meldarion: Det er støvfilter på alle intak, så det bør hindre kaninene å gnage =P

Det stemte dessverre ikke :p Det er ikke støvfilter der hvor PSU sitter. Ellers er jeg veldig fornøyd med kabinettet. AC97-lyd gjennom front-inngangen fungerte dessverre ikke på mitt A8N-SLI hovedkort. Min PSU var dessuten litt for stor for den holderen fom fulgte med for å feste PSU, og viften til nederste del er i veien for alle kablene til PSU, så jeg er nødt til å ikke bruke den viften. Det trekker litt ned, men kan kanskje skyldes at NorthQ-strømforsyningen min er litt for stor eller noe?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ryddet litt mer. Som dere kanskje ser, fra min forrige update, så er det egentlig blitt mye ryddigere. Synes nå jeg.

Har borret meg et hull rett ved der hvor frontpanel-ledningene kommer ut, så jeg får fjernet de ganske bra.

Alle kabler nederst i øverste rommet (hvor HK er) er borte, bortsett fra USB og FW som jeg har kjørt gjennom det hullet jeg har laget og på baksiden av HK.

Ledningen til NB-vifta har jeg skjult (meget godt, synes jeg).

Da jeg får tak i riktig verktøy, kommer jeg til å ordne en egen rute til SATA kablene(da det ikke ser spesielt pent ut som de ligger nå.)

Tips og/eller kritikk tar jeg gjerne imot! :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er min nybygde p182 SE :)

post-5355-1203933638_thumb.jpg

Litt sånn midlertidig bilde det der.

Mo-ra 2 radiatoren skal henges på veggen med noe vinkler jeg må lage. Var veldig usikker på om jeg ville kunne kjøre den som passiv, men var ikke noe å uroe seg for. q6600'en kjører på 3,2 ghz og ved et par timer stress tester har jeg bare fått den opp i 49 grader. Skal klokkes høyere, men xfx 780i chipsettet blir litt for varmt sånn det er nå. Den viften som følger med bråker for mye, og veldig effektiv var den heller ikke.

Målet med denne maskina, var å få en fin kombinasjon av ytelse/stillhet, og foreløbig ser det veldig bra ut.

Både pumpa, laing ddc-1 med petrastech custom topp og corsair psu'en hx620 er lydløse over all forventning. Det eneste hørbare nå er diskene og de 2 kabinettviftene som jeg har på medium (plukka ut den chipsettkjøleren som hørtes ut som et tannlegeborr in action). Har satt inn 1 Noctua NF-S12-800 foran den øvre diskskuffen, og skal bytte ut de 2 standardviftene også når jeg har snekra en bedre chipsettkjøleløsning. Tenkte på å lage en trakt til en chassivifte om jeg ikke finner vannblokker til kortet.

Blir vel satt inn hd-blokk/silencer og et 8800gt kort til ganske strax.

Kan se å få oppdatert med noen testresultater / bedre bilder når den er ferdig.

Noen tips til hvordan jeg kunne evt. laget en sånn trakt??

Lenke til kommentar
Meldarion: Det er støvfilter på alle intak, så det bør hindre kaninene å gnage =P

Det stemte dessverre ikke :p Det er ikke støvfilter der hvor PSU sitter. Ellers er jeg veldig fornøyd med kabinettet. AC97-lyd gjennom front-inngangen fungerte dessverre ikke på mitt A8N-SLI hovedkort. Min PSU var dessuten litt for stor for den holderen fom fulgte med for å feste PSU, og viften til nederste del er i veien for alle kablene til PSU, så jeg er nødt til å ikke bruke den viften. Det trekker litt ned, men kan kanskje skyldes at NorthQ-strømforsyningen min er litt for stor eller noe?

PSU drar inn luft fra fronten av kabinettet, og der er det luftfilter.

Lenke til kommentar
Er det ikke nok med 1.2KW fra antec da?

hehe, jah, men jeg tror jeg kommer til å flippe heeelt ut av alle kabla vett..

derfor mist og modulære kabler.

Passer den bra? Eller blir det liit trangt?

Foresten det "inteligent Cabling system"-greia som microplex og mist markedsfører rimelig bra og skryter av, er det virkelig bra? eller er det akkurat som vanlig modulære kabler? erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...