Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meldarion: Det er støvfilter på alle intak, så det bør hindre kaninene å gnage =P

Eg har nå endelig fått tatt bilder av kabinetter, min søster har også fått Canon EOS 400D som hjelper på kvaliteten ;)

Et bilde av vakre ESI Juli@ er også tatt :), eg har dessverre ikkje fått hørt det enda da mine høytalere kun har han-minijack ingang :(

Finnene på intakene er også borte :D

post-74820-1203450467_thumb.jpg

post-74820-1203450508_thumb.jpg

post-74820-1203450567_thumb.jpg

post-74820-1203450614_thumb.jpg

post-74820-1203450639_thumb.jpg

Endret av Zoxc
Lenke til kommentar

Noen som har kombinasjonen p180, A8N-SLI Premium og Noctua NH-U12F-kjøler? Passer dette i kabinettet uten å gå i toppvifta eller noe?

Har også en Mist 500w med faste kabler, så P4-kontakten er strukket til maks forbi kjøleren idag.

Må ha en god luftkjøler, og sliter med å bestemme meg for hvilken som er best til s939... Ville ha TRUE, men den går nok ikke til 939 ser det ut til:(

Edit: Et annet alternativ kan vel være Tuniq Tower 120?

Tips mottas med stor takk!

Endret av Malmis
Lenke til kommentar

Mente også at det passet, men satt hos Netshop Oslo og skulle kjøpe og de mente det ikke passet. Vi åpnet esken og så over monterings-anvisningene, og det sto ongenting om 939 der. Så heller ingen kjente fester i esken... men, men nå er en CoolinkU8-120-1600 bestil hos Microplex. Denne er også kjent som Noctua UH12F. Regner med at den gjør susen:)

Lenke til kommentar

Hallo, skal bygge meg filserver med 6 disker og tenkte å putte de i en P182 da jeg akkurat har bygget en spill-PC i samme kabinett og er veldig fornøyd med støy og kjøling. Gidder ikke pønske ut hvordan gjøre det i enda et kabinett, PC-bygging er ikke akkurat min form for moro...

Så til saken: Har funnet et HK som har det jeg tenger, dvs godt med SATA-porter og onboard VGA, men det er MicroATX formfaktor - er det noe problem eller takler kabinettet det også?

Lenke til kommentar
Var da litt overkill med et sånt kabinett som filserver! ATX er vel nedoverkompitabelt med mATX, er det ikke?

Overkill? Tja, 500 kroner til eller fra spiller ikke så stor rolle i den store sammenhengen. Det er også viktig med støy, filserveren vil stå på "kontoret" mitt der jeg oppholder meg en del. Samt at jeg som sagt vet hvordan ting skal gjøres i det kabinettet og er villig til å betale litt for å slippe å pønske ut løsninger på ny;) Gaming-burken min i samme kabinett kan jeg knapt høre, og sammenlignet med min forrige PC er det en stor befrielse.

Lenke til kommentar
m-ATX kort passer fint i P182.

6 disker går jo fint i P182, men jeg ville kjøpt et stacker med 4in3-moduler istedet, mer rom for utvidelse senere.

Ok da vet jeg det i alle fall

CoolerMaster Stacker med 4in3 er også et av alternativene, men er støydempingen av diskene like god som i P182? De silikongreiene i HD-modulene i P182 gjorde bra nytten hos meg. Utvidelsesmulighetene er et relevant poeng - ser at det begynner å bli trangt med seks disker og dertil kabelføring i P182.

Lenke til kommentar
P182 har jo såklart flott støydemping, men de fleste av oss her på forumet har vel gjemt vekk filservere på usaklige steder, i kott, under senger, i kjelleren, på loftet, på terrassen(!!) og sånne ting. All you need is love, og en ethernet-kabel.

jer har love, samt Ethernet mellom stuen og kontoret mitt, men bor midt i byen så det er smått med kott og loft hvor denne kan gjemmes. Så støy er en stor issue for meg i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Lian-Li Cube tillater jo deg å kjøre to PCer i ett kabinett, noe som er ganske fancy. Det er jo plassbesparende i din situasjon, men det dreper vel poenget ditt med å bruke separate maskiner i utgangspunktet.

Du finner vel på et eller annet lurt sted å plassere den. Ulempen med P182 er jo at det er et veldig stort kabinett, men har man såpass mange disker så kan jo ikke det være noe HTPC-opplegg akkurat.

Jeg har heller ikke noe stor plass å bo på, så jeg har puttet noen NAS-disker her og der, i skuffer og skap. :p

Lenke til kommentar
Lian-Li Cube tillater jo deg å kjøre to PCer i ett kabinett, noe som er ganske fancy. Det er jo plassbesparende i din situasjon, men det dreper vel poenget ditt med å bruke separate maskiner i utgangspunktet.

Du finner vel på et eller annet lurt sted å plassere den. Ulempen med P182 er jo at det er et veldig stort kabinett, men har man såpass mange disker så kan jo ikke det være noe HTPC-opplegg akkurat.

Jeg har heller ikke noe stor plass å bo på, så jeg har puttet noen NAS-disker her og der, i skuffer og skap. :p

Plass å putte boksen er ikke noe problem, kun at det må være levlig i samme rommet. Det blir nok en slik eller en Stacker på meg regner jeg med. Er ikke så glad i ha mye eksterne harddisker stående å slenge, så en boks med plass til nok disker er et must. P182 har vel plass til 7 om man fyller opp den nede og den i midten, samt kanskje noen i 5 1/4 brønenne oppe? Tenkte også å få plass til en optisk enhet, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig etter at installasjonen av OS er gjennomført.

Begynner å bli litt OT dette: Men noen som har noen formening om man får en Stacker med 6 dikser+ til å bli like stillegående som en gaming-PC i en P182? Blir jo ikke noe skjermkort som lager mye varme og kommer ikke til å kjøpe en veldig hissig CPU til dette bruk (skal kjøre Ubuntu med software RAID-5)

Lenke til kommentar

Siden det fortsatt er liv i denne tråden får jeg legge inn bildene av min versjon 4.5 som jeg ser jeg har glemt å vise. Ikke store forskjellene fra v.4.0 som også er her i tråden fra før.

Den 10ende harddisken er nå montert med silikondempere og har skiftet de 2 siste Antecviftene til Nexus + litt ny lodding. Er forøvrig ikke noe fan av Noctua, skulle gjerne skiftet til Nexus, men det gidder jeg rett og slett ikke.

Gjorde en temp-test idag

Merk høy romtemp: 23,6

Idle: 32 - 26 - 27 - 27

Etter 70 min 100% load Prime95, sfft, stabilt på: 49 - 45 - 46 - 46.

Bilder:

Den 10ende harddisken:

pc_v45_hdd10.jpg

Silikondempere:

pc_v45_hdd10_2.jpg

Nye Nexsusvifter:

pc_v45_inside_fans.jpg

Temperaturer under load og romtemp 23,5

pc_v45_loadtemp_210208.jpg

Version 4,5!

pc_v45_inside.jpg

Utsiden er fortsatt som versjon 3.0

pc_v3_lights.jpgpc_v3_lights2.jpg

Hva tycks? :-)

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...