MiSP Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) 62 grader på 3.0 er ganske høyt! Du bør ikke gå så mye høyere enn det tror jeg.Hvis du sliter med temperatur gjorde det underverker å stripse fast en 120mmvifte under CDromen min foran, som blåser luft gjennom! Temperaturen gikk ned med 10 grader Det virker ikke så høyt... Jeg har renset den med ArctiClean og brukt Arctic Silver 5, og jeg har tatt det på slik det står beskrevet i manualen (en tynn stripe på midten), så det skal ikke være noe å utsette på den fronten. Og ut ifra de testene jeg har lest, så kom Nirvana NV120 stort sett på 2. plass av luftkjølerne, så det er absolutt en god kjøler. Jeg har nå klokket den opp til 3,2 GHz, men jeg har ikke merket noen stor økning i temperaturen... Med 4 x Folding@Home ligger den på maks 59 °C, og . Temperaturene er målt med Everest Ultimate, så jeg tror ikke det skal være mye feil der. Det skal dog merkes at jeg kjører viften på prosessorkjøleren så lavt som ca. 1000 RPM (bruker egen viftekontroller, ZM-MFC2), pluss at jeg kjører begge viftene bak i kabinettet (P182) på Low. Temperaturen over (59 °C) synker til ca. 55 °C om jeg skrur den opp til 2000 RPM, men da begynner viften å bli godt hørbar. De siste dagene (etter at jeg klokket den til 3,2 GHz) har det forresten vært en del kaldere på rommet, og det har jo en del å si. Jeg har ingen tall her, dessverre. Endret 15. februar 2008 av MiSP Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 59 på 3.2 er bra, men med 62 ligger du en 5 grader under det jeg ville kalt taket for overclocking av denne, men jeg er ganske konservativ når det kommer til temperatur da. Jeg kjøpte en sånn billig værstasjon på Clas Ohlson for å måle innetemperaturen, så jeg kan sammenlikne med kabinetttemperatur Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hehe, nå er du forvirrende andylove Du har rett. Hva mener du nå? Hvorfor sa du et helt klart "nei" i forrige post, og nå skriver du at det går bra? Hadde vært fint hvis det hadde gått. Er møkka lei kabinettet jeg har nå. Beklager alle sammen at jeg ikke er så konsekvent som jeg burde ha vært. Jeg har misforstått hva du har lurt på, så derfor ble det et noe rart svar. Men svaret mitt forblir at du helt klart kan stole på Antec P182/190's kjøleegenskaper. Men du kan med fordel bytte viftene slik at du får noen som dytter mer luft eller er mer stillegående. Utover dette kan jeg ikke se andre opplagte endringer !! Viktig !! Jeg har lagt en del teknisk info om Antec P182 i første post som går på dette med hvordan å få bedre luftflyt. Se selv om du er i tvil og hva som er best for deg. Ok. Takk for en liten oppklaring. Får se når jeg har penger, så kjøper jeg det . Takk for svar! Lenke til kommentar
Labov Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Dette er sikkert dekket før, men tråden er veldig stor, er det plass til TRUE i Antec P182? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 ... med 3 mm klaring til sidepanelet Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er det plass til en TRUE i et Antec P190, da? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ja, men da må viften på døren vekk. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ja, men da må viften på døren vekk. hehe, den ble fjernet første gang, hadde ikke stort håp om å ha den i. Selv en Big Tyhpoon ble for stor. Men må jeg itilegg fjerne luft-filteret? Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 da er en TRUE på vei til meg, kjøpte selvsagt brukt, 200 kroner! Totalt ubrukt og ikke engang åpnet (har fått bilder). Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 200 kr! Si ifra om du vet om noen flere slike, hehe drittbillig Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 200 kr! Si ifra om du vet om noen flere slike, hehe drittbillig mhm...niice deal...men det er pluss vifte da...så må få det sjøl Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hehe, joda, men det er et bra step ned fra 500kr på nettet. Jeg kjøpte ne Zalman CNPS9700LED for 250 i min tid, var vel et år siden. Still going strong, og får nok solgt den for like mye! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Delene kom idag, og har nesten nettopp satt dem på. Resultatet ble slik: Ikke mye klaring her, nei Lenke til kommentar
snoxkato Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) her ser man at det skal være mulig å få p190 uten psu.p190 edit: ops.. leste vist veldig feil Endret 16. februar 2008 av snoxkato Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Jeg var sikker på at Gigabyte G-Power II Pro var for stor til å passe inn i P182en når jeg så størrelsen på beistet. Men det går med millimeters klaring (til min store lettelse). Veldig godt for ørene å bytte ut det gammle cheftech tårnet med dette. Endret 16. februar 2008 av Bad_Byte Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Delene kom idag, og har nesten nettopp satt dem på. Resultatet ble slik: *Bilder* Virkelig pent! At du fikk bort P8-kabelen hjalp på veldig mye. Skal jeg virkelig pirke, ville jeg ha hatt kabelstrømper på noen kabler, bl.a. kabelen til vifta på NB. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det kommer, det kommer. Har masse 3-pins forlengere et sted også, men orket ikke begynne å lete. Ledningen til NB-vifta skal ikke være slik permanent, nei Kabelstrømper kommer det også, men ikke med det første... Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Ny ryddeaksjon: Endret 16. februar 2008 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå