Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg kjører den Antec viften gjennom viftestyring, så den bråker minimalt...

Ser ut som om den Samsungen var fin, ja! :)

8565510[/snapback]

Ja, den anbefaler jeg på det sterkeste. 500GB T166.

Mye mulig jeg har undervurdert kabinettet og kanskje bør montere viften tilbake igjen. Tror nok ikke den vil bråke like mye nederst i kabinettet som de to øvrige gjøre.

Legger ved 2 stk bilder etter montering. LED vifta i taket er som sagt MIST120MM blå. Jeg har en slik til, bare til utsuget bak. CPU vifta er en blank 120MM fra MIST. Klistret på en Scytje Ninja+

post-5508-1178635945_thumb.jpg

post-5508-1178635970_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser stilig ut, Andy! Synes p182 ser bedre ut enn p180, men jeg orka bare ikke vente ;)

Hmm. Hvordan tester de lyden på disse viftene? Ved å holde en DB-måler 5 cm fra vifta, eller hva?

vet noen hvor man kan kjøpe en db-måler?

Lenke til kommentar
Ser stilig ut, Andy! Synes p182 ser bedre ut enn p180, men jeg orka bare ikke vente ;)

Hmm. Hvordan tester de lyden på disse viftene? Ved å holde en DB-måler 5 cm fra vifta, eller hva?

8566387[/snapback]

Tusen takk ;) Jeg ble meget godt overrasket av utseendet til P182. P180 sølvfargen synes jeg personlig blir litt for mye grå og kanskje litt kjedelig. Liker den "speileffekten" man får med dette kabinettet.

Lydmåler tror jeg du finner easy på clas ohlson eller biltema. Har aldri fundert over det selv.

Lenke til kommentar

8566387[/snapback]

Varier fra produsent til produsent desverre, derfor har man villt forskjellige og upålitlige tall (de nevner sjelden hvordan). på 5 cm avstand er det nok vesentlig høyere nivå enn de fleste vifter er oppgitt til, foruten at det er upresist å måle så nær.

www.norsonic.com

www.bksv.com

Selger målere, du kan vel få en enkelt utstyrt en for 30-40k..., foruten at de helst bør kalibreres jevnlig...

Får nok sikkert billigere målere, men tror de fleste har et høyt støygulv da. Om du virkelig er interessert kan du kanskje få en gammel brukt billig.

AtW

Lenke til kommentar
Den ''spoileren''

8566590[/snapback]

Syntes selv den var litt teit, men det var før jeg fikk kabinettet. Den har så langt jeg ser ingen praktisk funksjon, men jeg synes den er ganske stilig. Gjør litt mer av kabinettet, bryter linjene litt.

Men det er jo smak og behag som teller, og kabinett er svært personlig etter min mening.

Lenke til kommentar

Bruker du denne som en HTPC? Eller har du bare kontoret i stua kanskje :-)

Spoileren har vel den funksjon at du ikke kan legge noe over den vifta. Garantert airflow med den spoileren på. Om du tar den av er det bare å passe på at du ikke setter noe over vifteutgangen der.

Lenke til kommentar
Bruker du denne som en HTPC? Eller har du bare kontoret i stua kanskje :-)

Spoileren har vel den funksjon at du ikke kan legge noe over den vifta. Garantert airflow med den spoileren på. Om du tar den av er det bare å passe på at du ikke setter noe over vifteutgangen der.

8574197[/snapback]

Begge deler, jeg tar i bruk dual DVI og optisk kabel til forsterker. Bruker ikke mediacenter, men bare har utvidet skjermen til TV. Kabinettet er så smooth, blir mer og mer fornøyd jo mer jeg ser på det. At jeg ikke har kjøpt Antec før sier jeg bare ;)

Lenke til kommentar

Fikk mitt nye Antec P182B(P180B med P182 innmat) i går. Flott kabinett. Enkelt å montere i, relativt stillegående vifter.

Eneste iritasjonsmoment er at de 3 viftene ikke kan kobles på hovedkortet slik at jeg kan styre dem via feks. speedfan. Kunne også ønsket en synlig powerknapp, med det er flisespikeri og på langt nær grunn til å velge bort dette kabinettet.

Fantastisk smart med muligheten til å legge kablene bak hovedkortet.

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Litt OT, men er det noen som vet om p190 kommer til Norge med det første? Jeg likte veldig godt muligheten til to strømforsyninger, sammen med byggeoppsettet til p182. Har konfirmasjon til søndag, og når gjestene har dratt blir det og se hva prisguide serveren kan gi meg av linje, da jeg kommer til og herje mye der. Blir nok ett p182 i sort hvis det ikke blir p190. De ser så syykt digge ut og bygge i :dribble:

Lenke til kommentar
As some of you recall the Antec P190 was supposed to be released in December. That release date was pushed to February and now it has been delayed some ore.

Reason for the delay is the way the PSU for the P190 is designed; Antec needs approval for the design. They didn't specify if it is Government approvals or what.

The P190 is a beautiful case, one of the most beautiful cases Antec has ever manufactured.

To view an image of the Antec P190 visit the link below:

http://www.hardwaregeeks.com/board/...23&d=1161134619

Det var det beste jeg fant om release dato.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Litt OT, men er det noen som vet om p190 kommer til Norge med det første? Jeg likte veldig godt muligheten til to strømforsyninger, sammen med byggeoppsettet til p182. Har konfirmasjon til søndag, og når gjestene har dratt blir det og se hva prisguide serveren kan gi meg av linje, da jeg kommer til og herje mye der. Blir nok ett p182 i sort hvis det ikke blir p190. De ser så syykt digge ut og bygge i :dribble:

8576534[/snapback]

Kan garantere deg en meget ubehagelig skrujobb på dette kabinettet. Det er to ting jeg finner positivt hvor det ene er å kunne skyve inn og ut optisk enhet med klips samt kabling bak hovedkortet. Ellers er kabinettet et helvete å montere i. No offence ;)

Ikke det at jeg er misfornøyd, men løsningene ser kun bra ut når du er ferdig med å montere, det er faktisk ganske slit når du holder på og det er å anbefale at du har tenkt igjennom hvor du skal begynne og hva slags løsninger du ønsker.

Lenke til kommentar

For min del, gjør det ingenting å bruke lang tid på monteringen, det er artig tidsfordriv.

Og med den kjølingen jeg tror det kabinettet har, kan det nok være værdt det.

Ellers håper jeg kabinettet kommer i sølv også :)

Lenke til kommentar

Svært så lang denne tråden ble nå da. Har derfor ikke lest alle innleggene. :!:

Mange som leser denne tråden er nok opptatt av et støysvakt high end-system - et system som er tilnærmet lydløst i idle, og så kan man skru opp viftehastigheten når man spiller. Tenkte bare jeg skulle nevne at SilentPCReview.com har et eksemplar av Antec P190 stående på lageret. De har ikke testet det ennå, pga personalsituasjonen der. Blir spennende å se hvordan Antec Big Boy 20 cm sidedørsvifte og 2x 14 cm vifter på toppen påvirker temperatur og støy. Heldigvis har de fjernet spoileren på toppen av P180!

Og by the way, det har vært snakk om viftevalg her. Ikke at jeg har noe imot vifteguiden på hardware.no, men SilentPCReview.com har også en veldig bra guide for valg av kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor flere her klager på spoileren. Om man ikke liken den så er det vel bare å la være å sette den på. Men uansett så er den ikke så stygg som noen her vil ha det til. Selv bruker jeg den og den fungerer veldig bra..

Ps.. hva er greia med personalsituasjonen på SilentPCReview?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...