Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

En liten update på mitt prosjekt:

post-142252-1202836853_thumb.jpg

Monterte en Nexus-vifte i front, for bedre luftgjennomstrømning. Senket idletemp fra 52 grader til 42 (35 med åpen dør), 380x8 - 3080MHz Q6600 g0

post-142252-1202836924_thumb.jpg

La inn støydempende matter for å tette rundt PSU, for bedre luftgjennomstrømning.

post-142252-1202836985_thumb.jpg

Hmm, valgets kvaler!

Endret av Inc3ption
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da var mitt satt sammen, ser at jeg trenger psu med avtagbare kabler og antecviftene skal ut til fordel for mistviftene som jeg har liggende, men får ta det i morgen, kommer nok med bilder når alt er ferdig, noen tips jeg bør ta med meg under montering og slikt i jakten på stillhet?

Lenke til kommentar

Inc3ption: Sett nexus vifta bak filteret og Noctua-vifta oppe.

Tipper du merket endel forskjell ja, men du bør få tak i en kama bay istedet for å ha det helt åpent.

Kuldesjokk: Det kunne vi fortalt deg ;)

Mini-P180 er kun m-atx, foretrekker heller solo for en liten maskin med full atx støtte..

Lenke til kommentar

Tipper du merket endel forskjell ja, men du bør få tak i en kama bay istedet for å ha det helt åpent.

Mini-P180 er kun m-atx, foretrekker heller solo for en liten maskin med full atx støtte..

Enig i den påstanden.

Sindre Alexander: Meget bra! Rett og slett nydelig jobbet!

Lenke til kommentar

Hvilken maskinvare har dere egentlig, når det blir så mye varme?

Har to vifter på 600 rpm i drift i øvre kammer(i toppen og bakre vifte), uklokket E6850 med Ninja kjøler uten vifte, og ett kjølig system.

Itillegg har jeg satt en vifte bak øvre HD kasse, og en foran, som ikke er i drift, og som på den måten bare hindrer luftgjennomstrømningen når de ikke er i drift.

Min erfaring er at det er litt overkill med masse vifter, da temperaturen ikke synker med mange grader.

Men nå klokker ikke jeg heller da.

Jeg synes Antecs originale plassering av viftene er rimelig optimal.

Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg, men gjett om jeg gidder. Har tenkt å ha et filter der ja, og blokkere rundt viften, men vet ikke om jeg gidder å kjøpe en Kama Bay for så å bare hive viften i bosset :p

Kommer nok til å bruke den viften til en HR-03GT snart, heller..

Lenke til kommentar

Hmm..tenker meg dere i denne tråden har fått dette spørsmålet før. men spørr like greit. :p

Jeg har nå et Antec P190, veldig bra kabbis, og har støydempet det (Bilder kommer). (se signatur'n min for mer hw).

som dere ser har jeg en big typhoon på en Q6600 Go-stepping, IKKE BRA. Støyer way to much. Og vill ha en bedre og stillere en.

Og er av den grunn naturlig å se på TRUE, jeg har selvsagt montert ned 200 mm vifta, og støvfilteret må unna det , ihvertfall. Men når alt er montert ned på døra til antec p190. Er det da mulig å få inn en TRUE?

Hvis ikke, er det vanskelig å modde dåra, slik at jeg får plass, er det å anbefale?

Hvis ikke no av detta er bra, hvilken annen kjøler er å anbefale?

Har sett på Ultima fra Thermalright, og ser helt grei ut, kan velge ut vifte selv somvanlig fra Thermalright ( :thumbup: ).

Den er noen grader bedre enn Big Typhoon'en, ihvertfall de testa jeg ha sett.

Men er det noen andre vifter som er bedre og/eller mye stillere?

er denne bra? https://prisguiden.no/product.php?productId=56999

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...