Inception_ Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) En liten update på mitt prosjekt: Monterte en Nexus-vifte i front, for bedre luftgjennomstrømning. Senket idletemp fra 52 grader til 42 (35 med åpen dør), 380x8 - 3080MHz Q6600 g0 La inn støydempende matter for å tette rundt PSU, for bedre luftgjennomstrømning. Hmm, valgets kvaler! Endret 12. februar 2008 av Inc3ption Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 En liten oppdatering fra meg også... Kom gjerne med tips til forbedringer! Maskinvaren står i signatur, og viftene er 3 x Noctua 800 rpm. og en stock Antec-vifte på Low. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Vel, da var mitt satt sammen, ser at jeg trenger psu med avtagbare kabler og antecviftene skal ut til fordel for mistviftene som jeg har liggende, men får ta det i morgen, kommer nok med bilder når alt er ferdig, noen tips jeg bør ta med meg under montering og slikt i jakten på stillhet? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Inc3ption: Sett nexus vifta bak filteret og Noctua-vifta oppe. Tipper du merket endel forskjell ja, men du bør få tak i en kama bay istedet for å ha det helt åpent. Kuldesjokk: Det kunne vi fortalt deg Mini-P180 er kun m-atx, foretrekker heller solo for en liten maskin med full atx støtte.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Inc3ption: Sett nexus vifta bak filteret og Noctua-vifta oppe. Tipper du merket endel forskjell ja, men du bør få tak i en kama bay istedet for å ha det helt åpent. Kuldesjokk: Det kunne vi fortalt deg Mini-P180 er kun m-atx, foretrekker heller solo for en liten maskin med full atx støtte.. Enig i den påstanden. Sindre Alexander: Meget bra! Rett og slett nydelig jobbet! Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvilken maskinvare har dere egentlig, når det blir så mye varme? Har to vifter på 600 rpm i drift i øvre kammer(i toppen og bakre vifte), uklokket E6850 med Ninja kjøler uten vifte, og ett kjølig system. Itillegg har jeg satt en vifte bak øvre HD kasse, og en foran, som ikke er i drift, og som på den måten bare hindrer luftgjennomstrømningen når de ikke er i drift. Min erfaring er at det er litt overkill med masse vifter, da temperaturen ikke synker med mange grader. Men nå klokker ikke jeg heller da. Jeg synes Antecs originale plassering av viftene er rimelig optimal. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 For å være ærlig, så likte jeg ikke Mini-P180 noe særlig. De 6 hullene i døra ødla alt... Kommer med en liten update i morgen regner jeg med Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Delvis enig, heller ikke heeelt sansen for hullene i døra.. Her er flere bilder.. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Inc3ption: Sett nexus vifta bak filteret og Noctua-vifta oppe. Tipper du merket endel forskjell ja, men du bør få tak i en kama bay istedet for å ha det helt åpent. Kuldesjokk: Det kunne vi fortalt deg Mini-P180 er kun m-atx, foretrekker heller solo for en liten maskin med full atx støtte.. Ja, det vet jeg, men gjett om jeg gidder. Har tenkt å ha et filter der ja, og blokkere rundt viften, men vet ikke om jeg gidder å kjøpe en Kama Bay for så å bare hive viften i bosset Kommer nok til å bruke den viften til en HR-03GT snart, heller.. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Mm. Du bør hvertfall bytte plass på nexus og noctua vifta, Noctuaen trives veldig mye bedre med lite motstand foran Lenke til kommentar
techs Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Delvis enig, heller ikke heeelt sansen for hullene i døra.. Her er flere bilder.. Sinnsykt fin egentlig, synd det er microATX :/ Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hmm..tenker meg dere i denne tråden har fått dette spørsmålet før. men spørr like greit. Jeg har nå et Antec P190, veldig bra kabbis, og har støydempet det (Bilder kommer). (se signatur'n min for mer hw). som dere ser har jeg en big typhoon på en Q6600 Go-stepping, IKKE BRA. Støyer way to much. Og vill ha en bedre og stillere en. Og er av den grunn naturlig å se på TRUE, jeg har selvsagt montert ned 200 mm vifta, og støvfilteret må unna det , ihvertfall. Men når alt er montert ned på døra til antec p190. Er det da mulig å få inn en TRUE? Hvis ikke, er det vanskelig å modde dåra, slik at jeg får plass, er det å anbefale? Hvis ikke no av detta er bra, hvilken annen kjøler er å anbefale? Har sett på Ultima fra Thermalright, og ser helt grei ut, kan velge ut vifte selv somvanlig fra Thermalright ( ). Den er noen grader bedre enn Big Typhoon'en, ihvertfall de testa jeg ha sett. Men er det noen andre vifter som er bedre og/eller mye stillere? er denne bra? https://prisguiden.no/product.php?productId=56999 Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Lurer også på hvordan CPU-viftene er målt...Er "høyden" når CPU-viften står på CPU-kontakten og opp til topp punktet...? Noen bilder/illustrasjoner? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Får se om jeg får kommet med noen illustrasjoner til deg etter hvert, men har litt dårlig tid for øyeblikket. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 CPU-kjøler noen som vet? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ultima 90 eller TRUE. TRUE skal visst passe når man har tatt bort 200mm vifta. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Vurderer et Antec P182 kabinett. Er dette bra nok til å kjøle et Crossfire oppsett med 3850 enkeltslotskjøler(sjekk sign.)? Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Noen andre som kan bekrefte det Wiibla sier? Altså at en Thermalright Extreme 120 passer, TRUE-altså? med en 120 mm på seg... Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Lusken: du vet at du kan redigere poster? Så slipper du å ha 2-3 poster etter hverandre i hver tråd.. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Bilder av Luskens P190: Bildene er tatt med K850i, da vi ikke hadde noe digitalkamera. Kommer som sagt med en oppdatering på mitt kabinett idag, dersom posten klarer å levere. Endret 14. februar 2008 av Intern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå