Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den monsterkjøleren fra Thermalright, og Asus P5E hovedkort, om jeg skal montere kjøleren slik at den peker utover, så vil deler av kjøleren ligge inntil noe av den passive kjølingen på hovedkortet. Er det store problemer med å la CPU-viften trekke oppover mot åpninge i toppen, eller er det da bedre å la kjøleren være passiv og montere en vifte i bakkant av kabinettet som trekker utover?

Eller gjør det ikke noe om kjøleren er fysisk i kontakt med den passive kjølingen på hovedkortet?

Jeg har Q6600 jeg tenkte å klokke til 3Ghz eller deromkring, så skal ikke drive med noe verstinggreier.

Lenke til kommentar
Sitter og sikler på mange av oppsettene deres.

Veldig mye snacks der ute.

Jeg holder på å sette sammen en ny maskin, basert på Antec P182.

Foreløpig sitter jeg og venter på Noctua NF-P12 viften, som jeg tenkte jeg skulle bruke nede (harddisk-kjøling) og fremme i det øverste kammeret. Hvorfor? Jo logikken min sier at det er en fordel med vifter som leverer litt statisk trykk, grunnet viftegrillene i forkant.

Men jeg vet ikke om jeg bare innbiller meg problemer med dette...

Til dere som har Noctua NF-S12 (enten 1200 eller 800 versjonen): Jeg ser jo at temperaturene dere får med disse ikke akkurat er skremmende. Trenger jeg egentlig NF-P12 viftene, eller vil luftflyten være god nok? (Jeg har ingen planer om å overklokke.)

Skal jo samtidig nevne at det viktigste for meg er et stille system, men jeg må samtidig ha muligheten til god kjøling på varme dager.

En ting til...

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Corsair HX620, men den er tatt ut av sortimentet i Norge. Vil TX750 passe, eller bør jeg velge TX650 utgaven som er litt mindre (kortere). Dette for å unngå at kablene kommer for nært viften?

Lenke til kommentar

Du får tak i Corsair HX620W på komplett til en ganske hyggelig pris. Jeg ville prøvd å få tak i den. Ellers er det en god ide å lese anbefalingene som HW kom med i forrige uke. Ser det er en Hiper som anbefales for tiden, men jeg har ingen erfaring med den eller vet om andre som har det, så der må du nesten spørre i et annet fora.

Lenke til kommentar
Da har jeg også satt i vifte, forran harddiskene nederst.

Hvordan fikk du til det? Fikk mitt kabinett igår og prøvde så vidt å få det til (med 120mm vifte), men uten hell. Kan du beskrive hvordan du har fått det til? Testet bare for moroskyld med en 80mm vifte, men da så jeg umiddelbart at festet til filteret hadde gått i, og DET vil man jo ikke ha noe av...

Blir det mindre sus og brus om man kapper bort stål-gitteret som sitter foran viftene (og eventuelt setter ett vifte-gitter i stedet? Tenkte først og fremst på luftinntakene i front og bak (på toppen er det jo ikke noe problem). Mister man mye (tviler sterkt) av stabiliteten i kabinettet? Er vel først og fremst derfor de er der...

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du til det? Fikk mitt kabinett igår og prøvde så vidt å få det til (med 120mm vifte), men uten hell. Kan du beskrive hvordan du har fått det til? Testet bare for moroskyld med en 80mm vifte, men da så jeg umiddelbart at festet til filteret hadde gått i, og DET vil man jo ikke ha noe av...
Se her.

Blir det mindre sus og brus om man kapper bort stål-gitteret som sitter foran viftene (og eventuelt setter ett vifte-gitter i stedet? Tenkte først og fremst på luftinntakene i front og bak (på toppen er det jo ikke noe problem). Mister man mye (tviler sterkt) av stabiliteten i kabinettet? Er vel først og fremst derfor de er der...
Og her.
Lenke til kommentar
Fant et bilde fra fra rydding tidligere en kveld:

post-128003-1201040083_thumb.jpg

Ikke 100% optimalt enda, men det får jeg prøve å få til litt etterhvert...

Forslag til endringer?

Hvordan står det til i 5,25'en din?

Bruker å være veldig rotete der (Hint hint, Intern :D )

Lenke til kommentar
Fant et bilde fra fra rydding tidligere en kveld:

post-128003-1201040083_thumb.jpg

Ikke 100% optimalt enda, men det får jeg prøve å få til litt etterhvert...

Forslag til endringer?

Hvordan står det til i 5,25'en din?

Der står det en 120mm Noctua 800rpm-vifte med kabelen lagt ut bak, altså null rot. ;)

Lenke til kommentar
Se her.

Takk! Får se om jeg prøver meg på det! Vil helst ha skinnene på plass...

Og her.

Jeg ser hvordan det er gjort, og det er ikke noe problem, men spørsmålet er om det hjalp. Han skriver at han har gjort det FOR at det skal hjelpe, men har ikke sett noe om det faktisk hjalp... Er det nødvendig å gjøre dette, eller er det bare masse frivillig ekstra-arbeid som ikke bærer frukter?

Lenke til kommentar

Ettersom jeg blir direkte presset her (skal ikke nevne navn), så har jeg har ryddet litt i 5,25"'ern.

EDIT: Glemte å si at viften på NB er ikke permanent, derfor har jeg ikke gjort noe med ledningen heller.

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Har et par spm.

Hva slags PSU har dere?

Hva synes dere om kabellengden til PSUen?

Jeg har en MIST 500, vurderer ny PSU men i testene av noen PSUer står det at de synes kablene er litt korte. Har også lyst på en PSU med modulære kabler.

Sett flere som har Corsair 620w, har selv sett på Corsair 450w. Ønsker å høre litt hva slags erfaringer dere har med P18x/P190 (har selv P182) og PSU du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...