Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

SUKK, har denne i bestilling men importøren (Ingram Micro) får den ikke til Norge før ca. 20 mai.

Må vel finne meg et annet da.

8519728[/snapback]

Det er som sagt skrever litt her om at folk får P182 når de bestiller P180B. Mye mulig du kan bestille hos f.eks Amtentio og deretter benytte deg av angreretten om du ikke får et P182. Vurderer det samme. De er vel også det eneste stedet som faktisk har 180B på lager.

8521665[/snapback]

Netshop har også på lager.

8523778[/snapback]

Ser også ut til at Multicom har. På to forskjellige varenummer.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei fellows.

Jeg bestilte kabinettet gjennom amentio.

Jeg bestilte altså p180. Ikke p180b. Så om dere bestiller det vet jeg ikke hva dere får. Antageligvis et som er helt likt som mitt, som er helt likt som p182 utenom fargen, og du får et som er sort istedenfor grått. ;)

Jeg fikk mitt på veldig kort tid. Levert på døra og duden bar det opp for meg og hele pakka. Jeg må si meg fornøyd.

Angående viftestøy:

HW.no sier i sin test at viftene fra p180 følgende:

To av viftene har et lydnivå på 25 dB(A) selv på det laveste nivået, og det er strengt tatt ikke så lydsvakt som vi gjerne skulle ønsket.

Noe som jeg oppfatter som feil. Viftene, på sitt svakeste nivå, i følge manualen, lager 18db. Noe som også kan stemme godt med tanke på det jeg oppfatter av lyd fra pcen. Min CPU-vifte er en zalman som lager 18 db med lyd, og jeg oppfatter ingen av kabinettviftene som noe mer bråkete enn denne.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Hei fellows.

Jeg bestilte kabinettet gjennom amentio.

Jeg bestilte altså p180. Ikke p180b. Så om dere bestiller det vet jeg ikke hva dere får. Antageligvis et som er helt likt som mitt, som er helt likt som p182 utenom fargen, og du får et som er sort istedenfor grått. ;)

Jeg fikk mitt på veldig kort tid. Levert på døra og duden bar det opp for meg og hele pakka. Jeg må si meg fornøyd.

Angående viftestøy:

HW.no sier i sin test at viftene fra p180 følgende:

To av viftene har et lydnivå på 25 dB(A) selv på det laveste nivået, og det er strengt tatt ikke så lydsvakt som vi gjerne skulle ønsket.

Noe som jeg oppfatter som feil. Viftene, på sitt svakeste nivå, i følge manualen, lager 18db. Noe som også kan stemme godt med tanke på det jeg oppfatter av lyd fra pcen. Min CPU-vifte er en zalman som lager 18 db med lyd, og jeg oppfatter ingen av kabinettviftene som noe mer bråkete enn denne.

8525229[/snapback]

De oppgitte db-tallene på vifter har liten harmoni med virkligheten uansett, og kan i mine øyne ikke brukes til en slik direkte sammenlikning. Jeg synes det innebygde viftene (ohvertfall når jeg kjøpte den), bråker litt for mye, i tilegg har (hadde) de bare tre instillinger for fart.

AtW

Lenke til kommentar

Hei.

Bestilte P182 gjennom SHG nå på mandag. Sto at det ikke var på lager før ca 10. mai, men de sendte samme dag.

Kom på posten i dag. Sender fra Danmark.

Helt sort. Stilig kabinett.

Usikker på om jeg skal bruke det midtre plassen eller undre til diskene. Har to stk.

Veldig kjekt med kabelføringer bak kortet.

mvh bjørn roger

Lenke til kommentar
Hei.

Bestilte P182 gjennom SHG nå på mandag. Sto at det ikke var på lager før ca 10. mai, men de sendte samme dag.

Usikker på om jeg skal bruke det midtre plassen eller undre til diskene. Har to stk.

Veldig  kjekt med kabelføringer bak kortet.

mvh bjørn roger

8538083[/snapback]

Så i manualen at de anbefalte å bruke den nedre for minst mulig støy og best avkjøling.

Lenke til kommentar
Hei.

Veldig  kjekt med kabelføringer bak kortet.

mvh bjørn roger

8538083[/snapback]

Det du sier der er litt typisk føler jeg. "Alle" nettbutikkene har egentlig fått P182 i en ny batch, men kjører de som P180. Enda mer forvirrende er det å ha varen ubekreftet som status, men at det ble sendt allikevel. Veldig artig ;)

Jeg får mitt på mandag eller tirsdag, skal bli moro.

ps. Kjøpte jeg meg en Samsung 166S 500GB i går. Fytti**** at jeg ikke har kjøpt Samsung før. Det er en disk jeg ikke hørte noe til og den er blodrask. Pakket ut en DVD i winrar på få minutter og kopierte fra den ene HDD til Samsungen på svært kort tid. Veldig artig :D

Lenke til kommentar

ps. Kjøpte jeg meg en Samsung 166S 500GB i går. Fytti**** at jeg ikke har kjøpt Samsung før. Det er en disk jeg ikke hørte noe til og den er blodrask. Pakket ut en DVD i winrar på få minutter og kopierte fra den ene HDD til Samsungen på svært kort tid. Veldig artig :D

8540368[/snapback]

Hva hadde du før?

Samsung Spinpoint T HD400LJ har jo krøpet opp på toppen av lista av Recommended 3.5" harddrives på SPCR og på forumet der er de udelt enige i at 500GB versjonen er hakket mer stillegående.

Jeg skal bestille denne disken samtidig med et av disse kabinettene, det bestemte jeg meg for tidlig.

Det nye skrivebordet mitt har PC-skap med åpning i bakveggen ca 60(?) cm over bakken så en vifte i topp og muligens litt skumgummi er også med i mine framtidsvisjoner. Mitt forhenværende stillegående (by accident) minitower blir temmelig varm inni skapet, selv med en socket 479 pentium M prosessor. Det er ikke akkurat et støydempingstiltak med skap.

Lenke til kommentar

8540368[/snapback]

Hva hadde du før?

Samsung Spinpoint T HD400LJ har jo krøpet opp på toppen av lista av Recommended 3.5" harddrives på SPCR og på forumet der er de udelt enige i at 500GB versjonen er hakket mer stillegående.

Jeg skal bestille denne disken samtidig med et av disse kabinettene, det bestemte jeg meg for tidlig.

Det nye skrivebordet mitt har PC-skap med åpning i bakveggen ca 60(?) cm over bakken så en vifte i topp og muligens litt skumgummi er også med i mine framtidsvisjoner. Mitt forhenværende stillegående (by accident) minitower blir temmelig varm inni skapet, selv med en socket 479 pentium M prosessor. Det er ikke akkurat et støydempingstiltak med skap.

8540620[/snapback]

Hvis du mente disker, så har jeg 2 stk Seagate Barracuda disker, hvorav dene ene er en 7200.10 320GB og den andre er en 7200.8 250GB. Sistenevnte blir nok gjort om til en ekstern sak som skal kjøre backup, eller om den bare står der og kjører backup når det trengs. Men svarte så stor forskjell det var!!

Hvos du mente kabinett, så har jeg Lian Li PC6277B som skal på dynga snart. Eller, solgt blir det da, men Antec P182 kommer til meg i løpet av neste uke håper jeg på. Skal bli digg ;)

Lenke til kommentar
Har vært stricktly barracuda tidligere, men til Antec'en blir det nok en Samsung, ja.

8540753[/snapback]

Det er jeg helt enig i! Poenget med selve Antec kabinettet er jo å få ting så stille som overhode mulig, og jeg hadde virkelig ingen anelse om at det er så mye å hente på en disk.

Lenke til kommentar
Har vært stricktly barracuda tidligere, men til Antec'en blir det nok en Samsung, ja.

8540753[/snapback]

Det er jeg helt enig i! Poenget med selve Antec kabinettet er jo å få ting så stille som overhode mulig, og jeg hadde virkelig ingen anelse om at det er så mye å hente på en disk.

8540791[/snapback]

Fra Komplett.no på en Barracuda i 10'er serien (7200.10):

Native Command Queuing (NCQ), Adaptive Fly Height, Clean Sweep, Directed Offline Scan, Enhanced G-Force Protection, Perpendicular Recording, Seagate SoftSonic

Hjelper ikke Softsonic bittelitt på lyden, eller gjør Samsung seg bedre likevel? Kanskje Seagate har noe nytt oppi ermet sitt også snart?

Endret av G
Lenke til kommentar

8540753[/snapback]

8540791[/snapback]

Fra Komplett.no på en Barracuda i 10'er serien (7200.10):

Native Command Queuing (NCQ), Adaptive Fly Height, Clean Sweep, Directed Offline Scan, Enhanced G-Force Protection, Perpendicular Recording, Seagate SoftSonic

Hjelper ikke Softsonic bittelitt på lyden, eller gjør Samsung seg bedre likevel? Kanskje Seagate har noe nytt oppi ermet sitt også snart?

8555060[/snapback]

For det første, Samsung er mye kaldere her hos meg. Seagate diskene mine er ca 7-8 grader varmere enn Samsungen min. WD Raptor er til og med kaldere.

Når det er sagt, så gjør disse diskene her seg godt i det nye Antec P182 kabinettet mitt!

Noen som vet hvordan jeg for plass til en 120mm vifte ved bakkant på nedre hdd modul?

Lenke til kommentar
Tror du må være litt mer spesifikk.

8561786[/snapback]

Sorry, trøtt da jeg skrev innlegget, ser nå at det oser av dårlig kvalitet.

Jeg fikk mitt nye P182 kabinett i går. Etter en relativt stri jobb med å installere HW så har jeg et par ankepunkter. En av disse er til temp for mine disker . Jeg ønsker å ha en vifte i forkant av diskene mine nederst slik at jeg kan få kjølt dem av litt. Seagatene mine har ca 42-44 grader, Samsungen har 37 og WD Raptoren har 40-41 grader.

Forøvrig har CPU'en blitt mye kjøligere og diskene har det ganske fint med silikonoppheng. Men det er altså varmen. Jeg bruker ikke øvre hdd modul, der har jeg forsåvidt installert en 120mm vifte som trekker kaldt luft inn og er med på å skape litt gjennomtrekk.

Lenke til kommentar
Tror du må være litt mer spesifikk.

8561786[/snapback]

Sorry, trøtt da jeg skrev innlegget, ser nå at det oser av dårlig kvalitet.

Jeg fikk mitt nye P182 kabinett i går. Etter en relativt stri jobb med å installere HW så har jeg et par ankepunkter. En av disse er til temp for mine disker . Jeg ønsker å ha en vifte i forkant av diskene mine nederst slik at jeg kan få kjølt dem av litt. Seagatene mine har ca 42-44 grader, Samsungen har 37 og WD Raptoren har 40-41 grader.

Forøvrig har CPU'en blitt mye kjøligere og diskene har det ganske fint med silikonoppheng. Men det er altså varmen. Jeg bruker ikke øvre hdd modul, der har jeg forsåvidt installert en 120mm vifte som trekker kaldt luft inn og er med på å skape litt gjennomtrekk.

8562657[/snapback]

Dette er godt innenfor spec, noen spesiell grunn til at du vil ha det kjøligere for diskene?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har 3 Seagate Barracuda 7200.10 disker (Låner bort den 4) i maskinen nå.

To er på 320GB og de to siste er på 750GB.

320GB diskene pleier å ligge på 36 grader, og 750GB'en pleier å ligge på 37-39 grader.

Kan ikke skjønne hvorfor de ligger så høyt hos deg...

Lenke til kommentar

@ATW:

Ingen spesiell grunn, mulig jeg bare er bortskjemt når jeg har hatt en vifte forran diskene tidligere. Jeg ser jo at de ligger godt under driftstemp på 50 grader, noe som er bra.

@Intern:

Mye mulig at du har det generelt kaldere enn meg hos deg. Jeg har også fjernet viften i bunn av kabinettet da denne står i veien når du skal kable opp til disker og hovedkort. Kanskje det er noe av grunnen til at jeg har høyere temps.

Byttet forøvrig viftene i øvre del med MIST 120mm blå LED. Det ble ganske kult på toppen. Stillere ble det også. Ikke akkurat noe å rope hurra for de viftene som følger med. Men jeg må si meg kraftig imponert over kabinettets egenskaper. Stille og kjølig selv med en liten bris fra viftene. Og Raptoren min trenger ikke å være pakket inn lenger.

Lenge leve silikon!

Lenke til kommentar

Jeg har nå fortsatt den viften mellom PSU og diskene, er nok derfor :)

Ellers har jeg ca 24 grader i rommet nå, og disktemperaturene er som følger:

Uthevet er diskstørrelsen.

Seagate ST3320620AS 37 °C (99 °F)

Seagate ST3320620AS 38 °C (100 °F)

Seagate ST3750640AS 38 °C (100 °F)

Lenke til kommentar
Jeg har nå fortsatt den viften mellom PSU og diskene, er nok derfor :)

Ellers har jeg ca 24 grader i rommet nå, og disktemperaturene er som følger:

Uthevet er diskstørrelsen.

Seagate ST3320620AS 37 °C  (99 °F)

Seagate ST3320620AS 38 °C  (100 °F)

Seagate ST3750640AS 38 °C  (100 °F)

8565322[/snapback]

Hvis jeg skal ha viften der nede, så blir det en "vanlig" 120mm, og ikke en Antec sak som bråker litt for mye etter min mening. Uten vifta så har jeg ca 44 grader på min 320GB disk (vi har nøyaktig samme disk) og 43 grader på min 250GB. Så vidt jeg kan regne skiller det 6-7 grader i forskjell. Samsungen min er på ditt nivå. Veldig kaldt og fin disk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...