Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg en TRUE og har allerede bestilt meg en 120x120mm Noctua 1200rmp vifte....Er dette nok egentlig? (i rmp altså)

Noctua er ikke anbefalt som vifte på en Cpkjøler pga den har litt problemer med å pushe luft gjennom kjølere og filtere ol. Det står også i den testen over her. På det området er Nexus bedre.

Sikkert ikke noe krise å ha "feil" vifte her og der, men ikke optimalt. Selv har jeg 2 Noctuaer og 2 Nexuser på steder hvor jeg sikkert ideelt skulle byttet plass, men det innebærer masse lodding ol og orker ikke mere pcbygging nå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med netshop i dag angående den ødelagte fronten på mitt antec p182, og de skulle ha litt over 600 kroner for en ny!

da tenkte jeg HÆ?

Skulle jo tro at dette gikk på garantien?

Og for å gjøre meg enda mer trist, så fikk jeg en regning fra qxl i dag på 886 kroner, noe som er litt rart, da jeg kun har lagt ut èn annonse der, og det var for 3 år siden:P

Lenke til kommentar
Hei alle sammen.

Har nå brukt noen dager (!) på å lese hele tråden, og har bestemt meg for å kjøpe et P182 kabinett, med Corsair HX620W og Core2Duo E6850 med TRUE kjøler.

Det jeg ikke klarer å bestemme meg for, er om jeg skal bytte ut standardviftene med andre, og evt. hvilke, og hvilken vifte skal jeg velge til CPU-kjøleren.

Etter tipsene i denne tråden, ser det ut til at Noctua er en vinner. Men er de så dårlige som testene skal ha det til når det gjelder mottrykk? SPCR har ikke dokumentert dette, såvidt jeg klarer å lese. (De tviler på designet siden viftebladene ikke fyller helt ut til kanten, men har ikke utstyr som måler mottrykket)

Jeg har en 120mm Noctua 800RPM vifte som jeg tenkte å ha i toppen. De andre plassene tenkte jeg 1200RPM vifter (og evt. en viftestyring) Jeg er jo interessert i mest mulig luftflyt med lavest mulig støy. Hvis mottrykket til Noctua er så dårlig at man må kompensere for det med å øke hastigheten forsvinner vel litt av poenget? Vil det være stor forskjell fra standardviftene?

Andylove: Ser at du har tilsvarende oppsett som jeg drømmer om (kompliment :thumbup: ) Hva er din erfaring?

Hilsen

En med snart 5 år gammel maskin!

Hei og velkommen til forumet!

Du vil i allefall ikke angre på valget av kabinett. Det kan jeg trygt si deg. Du har også valgt deg en perfekt PSU. CPU'en er jeg ikke kjent med, men dårlig er den nok ikke. Noctua og Nexus er riktige vifter, men husker ikke hvem av dem som har dårlige egenskaper for mottrykk, tror det er Noctua.

Også har du valgt en svært god CPU kjøler. Tror du blir svært fornøyd.

Min erfaring med dette kabinettet har bare vært godt. Det er en del tips jeg har lagt til i 1.post så de er nok smarte å ta med seg videre. Ellers anbefaler jeg gode vifter plassert slik Antec har ment det, men legg til en i front forran øverste HDD modul. Jeg fjernet denne forsåvidt. Har 4 stk disker plassert nederst hvorav 2 stk er Samsung. Kabinettet er bygd for å virke stille med gode kjølingsegenskaper.

Du får bare spørre her igjen om du lurer på noe, de andre her svarer mer enn gjerne, selv om de var litt sløve nå.

Lenke til kommentar
Snakket med netshop i dag angående den ødelagte fronten på mitt antec p182, og de skulle ha litt over 600 kroner for en ny!

da tenkte jeg HÆ?

Skulle jo tro at dette gikk på garantien?

Og for å gjøre meg enda mer trist, så fikk jeg en regning fra qxl i dag på 886 kroner, noe som er litt rart, da jeg kun har lagt ut èn annonse der, og det var for 3 år siden:P

Dear Rune, if you chassie is still under warranty (3 years) then we can replace your front door for free. Please provide us with copy of your address and complete address so we can process your replacement warranty.

Best regards,

Riska Orpa Sari

Antec Europe BV (RMA Dept)

Tel: +31-10-2088919

-------------------------------

From: Rune Iversen [mailto:[email protected]]

Sent: Friday, July 20, 2007 8:58 AM

To: [email protected]

Subject: P182 Front door

Hi :)

Do you sell the front door of Antec P182? I could only see P180 on you homepage...

--

Rune St. Iversen

[email protected]

Her har du mailen jeg fikk fra Antec :) Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...