Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal jeg si til dem? At jeg trenger skruene eller noe? Skal jeg sende en kopi av kvitteringa da jeg kjøpte kabinettet?

 

Når jeg snakka med dem ang front dør. Så ville dem kun ha adressen min ;)

 

Kunne du sendt meg en pm med e-post adressen du sendte til?

eventuelt eposten du sendte til antec, så jeg har en mal:P

Lenke til kommentar

Da har jeg fjernet "dørene" bak selve døra i front, altså de som er forran luftinntaket. Dette skal visstnok sørge for mer luft til maskina slik at den roer seg ned. Det er et par punkter om dette i 1.post.

 

Jeg har også fjernet støvfilteret, så vi får se hva slags resultateter dette gir meg. Problemet mitt har vært at jeg synes min MIST500W bråker noe og det kan skyldes at den får for lite kald luft siden jeg har 4 stk disker der nede og de produserer varme som bare rakkern.

 

Første inntrykket etter at jeg roet ned viftene med SpeedFan 4.33 er at maskinen blir så og si lydløs. Høres knapt litt susing fra diskene. Tempen ellers stiger noe ved å kjøre 120mm MIST vifter på 7-800 RPM. Jeg tror de dytter særdeles lite luft og skal bytte ut disse etterhvert. Anbefalinger?

 

Det var en kjapp oppdatering fra meg, ser det er flere og flere som joiner "Antec-klubben" og det er sweet. Da har ikke denne tråden vært for noenting ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg fjernet "dørene" bak selve døra i front, altså de som er forran luftinntaket. Dette skal visstnok sørge for mer luft til maskina slik at den roer seg ned. Det er et par punkter om dette i 1.post.

 

Jeg har også fjernet støvfilteret, så vi får se hva slags resultateter dette gir meg. Problemet mitt har vært at jeg synes min MIST500W bråker noe og det kan skyldes at den får for lite kald luft siden jeg har 4 stk disker der nede og de produserer varme som bare rakkern.

 

Første inntrykket etter at jeg roet ned viftene med SpeedFan 4.33 er at maskinen blir så og si lydløs. Høres knapt litt susing fra diskene. Tempen ellers stiger noe ved å kjøre 120mm MIST vifter på 7-800 RPM. Jeg tror de dytter særdeles lite luft og skal bytte ut disse etterhvert. Anbefalinger?

 

Det var en kjapp oppdatering fra meg, ser det er flere og flere som joiner "Antec-klubben" og det er sweet. Da har ikke denne tråden vært for noenting ;)

 

Har du bilder av kabinettet uten dør? Min erfaring er at kabinett som skal ha dør og ikke har det ikke ser så fine ut .. :p

Lenke til kommentar
Da har jeg fjernet "dørene" bak selve døra i front, altså de som er forran luftinntaket. Dette skal visstnok sørge for mer luft til maskina slik at den roer seg ned. Det er et par punkter om dette i 1.post.

 

Jeg har også fjernet støvfilteret, så vi får se hva slags resultateter dette gir meg. Problemet mitt har vært at jeg synes min MIST500W bråker noe og det kan skyldes at den får for lite kald luft siden jeg har 4 stk disker der nede og de produserer varme som bare rakkern.

 

Første inntrykket etter at jeg roet ned viftene med SpeedFan 4.33 er at maskinen blir så og si lydløs. Høres knapt litt susing fra diskene. Tempen ellers stiger noe ved å kjøre 120mm MIST vifter på 7-800 RPM. Jeg tror de dytter særdeles lite luft og skal bytte ut disse etterhvert. Anbefalinger?

 

Det var en kjapp oppdatering fra meg, ser det er flere og flere som joiner "Antec-klubben" og det er sweet. Da har ikke denne tråden vært for noenting ;)

 

Jeg har også problem med min MIST500W. Stopper alle viftene i hele kabinettet, inkl den i PSUen, men bråker forde:S

 

Vil si at det å fjerne støvfiltrene kan virke mot sin hensikt. Greit at det blir kaldere en stund, men filteret er der for en grunn. Vet ikke hvor rent du har det men her må jeg rense filteret ganske ofte. Når det kommer masse støv inn i PC-en setter det seg i f.eks kjøleribba til CPUen og gjør at det kjøles dårligere. Pluss at det er ingen med respekt for seg selv og PC-en som lar et eneste støvkorn komme inn vel ;)

 

Oj, fett. Døra kan taes helt til siden :D. Trodde du hadde brukt vold og vaselin for å få det til, men er jo meningen at det skal gå ann!

Lenke til kommentar

Er det Noctua og Nexus vifter som folket her bruker? Trenger 3 svært gode 120MM vifter som takler mottrykk og er stillegående.

 

Husker ikke hva de hvite heter for noe, men jeg tror mange her skjønner hva jeg mener.. ;)

 

Fant ut hvilke to vifter jeg skulle ha. Legger ved et bilde fra SPCR hvor anbefalingene kommer fra. Noen som kan verisifsere at dette er gode vifter?

 

http://www.silentpcreview.com/article695-page4.html#noctua

http://www.silentpcreview.com/article695-page2.html#nexus

 

Kilde

post-5508-1195223910_thumb.jpg

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Noctua og Nexus er de jeg bruker, har totalt 6 stk av de i PC-en. Noctua er ikke anbefalt som vifte på en Cpkjøler pga den har litt problemer med å pushe luft gjennom kjølere og filtere ol. Det står også i den testen over her. På det området er Nexusen bedre.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Noctua og Nexus er de jeg bruker, har totalt 6 stk av de i PC-en. Noctua er ikke anbefalt som vifte på en Cpkjøler pga den har litt problemer med å pushe luft gjennom kjølere og filtere ol. Det står også i den testen over her. På det området er Nexusen bedre.

 

Ok, takk for svar. Da blir oppsettet som følger: 1 stk Nexus på CPU, 2 stk Noctua øverst og en Noctua neders mellom PSU og HDD.

 

Det viktigste for meg er å finne de beste viftene som klarer å flytte mest luft på færrest omdreininger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...