Sindre Aleksander Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Om det er thumbscrew's det er snakk om, er også det lett å få tak i. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hva skal jeg si til dem? At jeg trenger skruene eller noe? Skal jeg sende en kopi av kvitteringa da jeg kjøpte kabinettet? Når jeg snakka med dem ang front dør. Så ville dem kun ha adressen min Lenke til kommentar
Panter Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Om det er thumbscrew's det er snakk om, er også det lett å få tak i. Det kan også brukes, men følger ikke med som standard. De skruene er ikke noe hokus pokus, tommelskruer eller ikke. Totalt unødvendig å utnytte Antec for slikt. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hva skal jeg si til dem? At jeg trenger skruene eller noe? Skal jeg sende en kopi av kvitteringa da jeg kjøpte kabinettet? Når jeg snakka med dem ang front dør. Så ville dem kun ha adressen min Kunne du sendt meg en pm med e-post adressen du sendte til? eventuelt eposten du sendte til antec, så jeg har en mal:P Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Da har jeg fjernet "dørene" bak selve døra i front, altså de som er forran luftinntaket. Dette skal visstnok sørge for mer luft til maskina slik at den roer seg ned. Det er et par punkter om dette i 1.post. Jeg har også fjernet støvfilteret, så vi får se hva slags resultateter dette gir meg. Problemet mitt har vært at jeg synes min MIST500W bråker noe og det kan skyldes at den får for lite kald luft siden jeg har 4 stk disker der nede og de produserer varme som bare rakkern. Første inntrykket etter at jeg roet ned viftene med SpeedFan 4.33 er at maskinen blir så og si lydløs. Høres knapt litt susing fra diskene. Tempen ellers stiger noe ved å kjøre 120mm MIST vifter på 7-800 RPM. Jeg tror de dytter særdeles lite luft og skal bytte ut disse etterhvert. Anbefalinger? Det var en kjapp oppdatering fra meg, ser det er flere og flere som joiner "Antec-klubben" og det er sweet. Da har ikke denne tråden vært for noenting Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Da har jeg fjernet "dørene" bak selve døra i front, altså de som er forran luftinntaket. Dette skal visstnok sørge for mer luft til maskina slik at den roer seg ned. Det er et par punkter om dette i 1.post. Jeg har også fjernet støvfilteret, så vi får se hva slags resultateter dette gir meg. Problemet mitt har vært at jeg synes min MIST500W bråker noe og det kan skyldes at den får for lite kald luft siden jeg har 4 stk disker der nede og de produserer varme som bare rakkern. Første inntrykket etter at jeg roet ned viftene med SpeedFan 4.33 er at maskinen blir så og si lydløs. Høres knapt litt susing fra diskene. Tempen ellers stiger noe ved å kjøre 120mm MIST vifter på 7-800 RPM. Jeg tror de dytter særdeles lite luft og skal bytte ut disse etterhvert. Anbefalinger? Det var en kjapp oppdatering fra meg, ser det er flere og flere som joiner "Antec-klubben" og det er sweet. Da har ikke denne tråden vært for noenting Har du bilder av kabinettet uten dør? Min erfaring er at kabinett som skal ha dør og ikke har det ikke ser så fine ut .. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Kabinettet med døren tatt til side. Jeg bruker døra, men har bare fjernet det som er bak. Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Da har jeg fjernet "dørene" bak selve døra i front, altså de som er forran luftinntaket. Dette skal visstnok sørge for mer luft til maskina slik at den roer seg ned. Det er et par punkter om dette i 1.post. Jeg har også fjernet støvfilteret, så vi får se hva slags resultateter dette gir meg. Problemet mitt har vært at jeg synes min MIST500W bråker noe og det kan skyldes at den får for lite kald luft siden jeg har 4 stk disker der nede og de produserer varme som bare rakkern. Første inntrykket etter at jeg roet ned viftene med SpeedFan 4.33 er at maskinen blir så og si lydløs. Høres knapt litt susing fra diskene. Tempen ellers stiger noe ved å kjøre 120mm MIST vifter på 7-800 RPM. Jeg tror de dytter særdeles lite luft og skal bytte ut disse etterhvert. Anbefalinger? Det var en kjapp oppdatering fra meg, ser det er flere og flere som joiner "Antec-klubben" og det er sweet. Da har ikke denne tråden vært for noenting Jeg har også problem med min MIST500W. Stopper alle viftene i hele kabinettet, inkl den i PSUen, men bråker forde:S Vil si at det å fjerne støvfiltrene kan virke mot sin hensikt. Greit at det blir kaldere en stund, men filteret er der for en grunn. Vet ikke hvor rent du har det men her må jeg rense filteret ganske ofte. Når det kommer masse støv inn i PC-en setter det seg i f.eks kjøleribba til CPUen og gjør at det kjøles dårligere. Pluss at det er ingen med respekt for seg selv og PC-en som lar et eneste støvkorn komme inn vel Oj, fett. Døra kan taes helt til siden . Trodde du hadde brukt vold og vaselin for å få det til, men er jo meningen at det skal gå ann! Lenke til kommentar
BlueLou Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det noen som har efaring med P182 kabinettet og en Gigabyte ODIN 800 W PSU? Jeg lurer rett og slett på om den PSU-en er for stor i forhold til viften som ligger back PSU området i kabinettet? + Evt andre erfaringer med den PSU-en i det kabinettet. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Er det Noctua og Nexus vifter som folket her bruker? Trenger 3 svært gode 120MM vifter som takler mottrykk og er stillegående. Husker ikke hva de hvite heter for noe, men jeg tror mange her skjønner hva jeg mener.. Fant ut hvilke to vifter jeg skulle ha. Legger ved et bilde fra SPCR hvor anbefalingene kommer fra. Noen som kan verisifsere at dette er gode vifter? http://www.silentpcreview.com/article695-page4.html#noctua http://www.silentpcreview.com/article695-page2.html#nexus Kilde Endret 16. november 2007 av andylove Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har bestilt en Noctua 120mm 1200 rpm vifte til TRUE kjølern min. Den gjør nok susen. Uansett en bra test det der. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Noctua og Nexus er de jeg bruker, har totalt 6 stk av de i PC-en. Noctua er ikke anbefalt som vifte på en Cpkjøler pga den har litt problemer med å pushe luft gjennom kjølere og filtere ol. Det står også i den testen over her. På det området er Nexusen bedre. Endret 16. november 2007 av Panter Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kan ha den å suge! hehe -flere som bruker den på TRUE har jeg oppfatning av. Mulig jeg etterhvert bytter ut den med en Nexus. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Noctua og Nexus er de jeg bruker, har totalt 6 stk av de i PC-en. Noctua er ikke anbefalt som vifte på en Cpkjøler pga den har litt problemer med å pushe luft gjennom kjølere og filtere ol. Det står også i den testen over her. På det området er Nexusen bedre. Ok, takk for svar. Da blir oppsettet som følger: 1 stk Nexus på CPU, 2 stk Noctua øverst og en Noctua neders mellom PSU og HDD. Det viktigste for meg er å finne de beste viftene som klarer å flytte mest luft på færrest omdreininger. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kan ha den å suge! hehe -flere som bruker den på TRUE har jeg oppfatning av. Mulig jeg etterhvert bytter ut den med en Nexus. Tror den er best i push/pull Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kan ha den å suge! hehe -flere som bruker den på TRUE har jeg oppfatning av. Mulig jeg etterhvert bytter ut den med en Nexus. Tror den er best i push/pull Hmmm...det tenkte jeg ikke på: kanskje bestille en til litt senere... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Sikkert ikke noe krise å ha "feil" vifte her og der, men ikke optimalt. Selv har jeg 2 Noctuaer og 2 Nexuser på steder hvor jeg sikkert ideelt skulle byttet plass, men det innebærer masse lodding ol og orker ikke mere pcbygging nå. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Noen som har TRUE, og som kan bekrefte at den passer i Antec p182? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Du har visst ikke sett bildene av Panter sitt kabinett, som har blitt lagt ut flere ganger i denne tråden. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Men får han på sidedøren da? Buler det utover? Endret 18. november 2007 av Korka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå