Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. er noe forskjell, men jeg hører fortsatt den for?¤#% cpu vifta, og det liker jeg dårlig.

Og ja, den er tung nå :p står dessvere ikke noe vekt på den pakken, men de mattene var ganske så tunge. Temperaturen er omtrent den samme, med unntak av gpu, som har økt med 2-3 grader. Den ligger nå på 54, etter en kjapp runde med CS. Funderer på en gpu kjøler, men tror ikke jeg trenger det akkurat, så vi får se :)

 

Edit: Kan ta med at hdd tempen sank med 2-3 grader også. Kan kanskje ha noe med at jeg rydda litt kabler der i samme slengen da :p

 

Edit2: Kan evt presse inn ei vifte til rett fremfor gpu'n, for å få litt mer trykk direkte på den. Trenger ikke feste den med noe, vil sitte som et skudd inn mellom mattene ^^

Endret av XobiN
Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurderer å kjøpe meg et Antec P190.

Lurer på noen ting:

 

- Har lest på noen sider at det skal følge med 1 stk 200 m vifte, 2 stk 120 mm vifter og 2 stk 140 mm vifter, Alle skal vistnok være stillegående. Følger alle Viftene med, har tenkt til å bestille fra Amentio.no hvis det skal ha noe å si. Følger viftene med?

- Lurer også på om det er plass til enda flere vifter, er det det? Evt. hvor store vifter og hvor kan de evt. plasseres?

Lenke til kommentar
Tja. er noe forskjell, men jeg hører fortsatt den for?¤#% cpu vifta, og det liker jeg dårlig.

Og ja, den er tung nå :p står dessvere ikke noe vekt på den pakken, men de mattene var ganske så tunge. Temperaturen er omtrent den samme, med unntak av gpu, som har økt med 2-3 grader. Den ligger nå på 54, etter en kjapp runde med CS. Funderer på en gpu kjøler, men tror ikke jeg trenger det akkurat, så vi får se :)

 

Edit: Kan ta med at hdd tempen sank med 2-3 grader også. Kan kanskje ha noe med at jeg rydda litt kabler der i samme slengen da :p

 

Edit2: Kan evt presse inn ei vifte til rett fremfor gpu'n, for å få litt mer trykk direkte på den. Trenger ikke feste den med noe, vil sitte som et skudd inn mellom mattene ^^

 

Det så ganske bra ut det du hadde gjort. Synd du ikke har en TRUE eller Scytje Ninja+ så du kunne postet resultater om støy da. Uten tvil at den stock kjøleren er en bråkebøtte uten like. Jeg var veldig spent på temps i forhold til hvordan det var og etter. Så veldig varmt ut der nede, men jeg kan selvfølgelig ta feil.

 

Hvor har du kjøpt mattene, evnt link?

Lenke til kommentar

Finner de på SHG :) "Be quiet" heter de. Tempen nede er ganske så fin. Er jo tross alt ei vifte der, så det eneste jeg har gjort er å gjøre arealet den viften skal kjøle ned mindre. Tempen på hdd lå på ca 27grader før, nå er den nede på a 24-25. Så det gav faktisk positive ressultater :)

TRUE kommer om ikke så alt for lenge vil jeg håpe :)

Lenke til kommentar
Finner de på SHG :) "Be quiet" heter de. Tempen nede er ganske så fin. Er jo tross alt ei vifte der, så det eneste jeg har gjort er å gjøre arealet den viften skal kjøle ned mindre. Tempen på hdd lå på ca 27grader før, nå er den nede på a 24-25. Så det gav faktisk positive ressultater :)

TRUE kommer om ikke så alt for lenge vil jeg håpe :)

 

Så veldig pent ut det der. Kan du slenge opp noen bilder av hva du har gjort med dørene?

Lenke til kommentar

Heisann, har et spørsmål om dette kabinettet. Jeg kjøpte meg nemlig akkurat et P182 selv men har også bestilt en Corsair 750-watts strømforsyning som jeg skal bruke i det(bruker en temmelig skrøpelig Aerocool Turbine Power 550W nå men den synger på siste verset), og da lurer jeg på: når CPU-strømkabelen rundt bak hovedkortplata? CPU-strømmen på hovedkortet mitt er oppe i venstre hjørne og den jeg har nå når ikke dit så jeg har den under grafikkortet(så en fyr her som hadde gjort samme greia), men det er en ordning jeg er svært lite fornøyd med. På hjemmesiden til Corsair står det at den har ekstra lange kabler, men det kan man jo tolke dithen man vil. Så en fyr her som hadde noen veldig flotte kabelordninger og han hadde en 620-watts PSU fra dem og det lot til at det gikk greit for ham, men jeg lurer på hvordan han isåfall har gjort det.

Lenke til kommentar

Fikk slengt stæsjet inn i mitt nye p182 i går kveld. Kabinettet virka helt greit, helt inntil jeg skulle ha inn skjermkortet... XFX 8800gt tok litt plass gitt.. Var bare på millimeteren at jeg fikk satt inn noen disker i den "trayen" i kabinettet, pga ledninga fra skjermkortet, for den stakk jo ut en del.

 

Ellers ett meget greit kabinett å bygge i, strømforsyninga var lett å få på plass as well. MEN med min Mist 500w rev3 med løse kabler, så ble 12w(4pin), jæææææævla snodig å sette på plass... Den rakk først ikke fram, så måtte snu PSU'en slik at ledninga fikk 3-4cm extra å gå på.

 

Temps: Har ikke fått sjekket skikkelig ennå

Støynivå: mye bedre enn mitt gamle møkka-lian-li

 

Så egentlig er jeg meget fornøyd=)

Lenke til kommentar

har p182 se. har noen en god stille strømforsyning å anbefale til dette kabinettet. må ha en ny der alle kablene strekker til. det gjør ikke min hiper 580w. bråkete er den også. tenkte kanskje på corsair 620w men er ikke sikker på om kablene rekker over alt. i mitt tilfelle er det kabel fra psu til cpu som såvidt går

 

takk

Lenke til kommentar
har p182 se. har noen en god stille strømforsyning å anbefale til dette kabinettet. må ha en ny der alle kablene strekker til. det gjør ikke min hiper 580w. bråkete er den også. tenkte kanskje på corsair 620w men er ikke sikker på om kablene rekker over alt. i mitt tilfelle er det kabel fra psu til cpu som såvidt går

 

takk

 

Det eneste jeg ser på som dumt med Corsair HX620W i dette kabinettet er at alle kablene unntatt 24pins kabelen er modulære. Du kan skjøte denne om du vil ha den bak hovedkortplate, men ellers tror jeg du må strekke den over hovedkortet på forssiden. Kan noen verifisere dette for meg?

 

Ellers kjøpte jeg 60CM kabelsett til min MIST500W hvilket sørget for at jeg nå har svært god kabelstrekk.

Lenke til kommentar
har p182 se. har noen en god stille strømforsyning å anbefale til dette kabinettet. må ha en ny der alle kablene strekker til. det gjør ikke min hiper 580w. bråkete er den også. tenkte kanskje på corsair 620w men er ikke sikker på om kablene rekker over alt. i mitt tilfelle er det kabel fra psu til cpu som såvidt går

 

takk

 

Det eneste jeg ser på som dumt med Corsair HX620W i dette kabinettet er at alle kablene unntatt 24pins kabelen er modulære. Du kan skjøte denne om du vil ha den bak hovedkortplate, men ellers tror jeg du må strekke den over hovedkortet på forssiden. Kan noen verifisere dette for meg?

 

Ellers kjøpte jeg 60CM kabelsett til min MIST500W hvilket sørget for at jeg nå har svært god kabelstrekk.

 

 

hvor får man kjøpt det 60 cm kabelsettet? 24 pins kabelen la jeg bak hovedkortet fra hyperforsyningen min, det fungerer ypperlig. dog den støyen hypern min lager er ikke gøy i det hele tatt. er det eneste komponentet som bråker i maskinen, høres ut som et jetfly. angrer på at jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Ja du gjorde utvilsomt et dårlig kjøp. Beklager å høre om støyen din, det er jo ikke hva dette kabinettet handler om. Nå skal sant sies at min MIST bråker noe den også, det er den jeg hører når alt annet er stille i stua. Uheldig revisjon ble jeg fortalt, så den skal byttes ut mot en Corsair HX620W så fort som mulig. Det er en PSU jeg tror gjør seg svært bra i dette kabinettet. Den er kraftig nok til å drive alle diskene du vil ha plass til samt et godt skjermkort og OC av CPU.

 

Pr i dag er det vel den som er det beste kjøpet om du vurderer ytelse kontra pris og støy.

 

Fikk slengt stæsjet inn i mitt nye p182 i går kveld. Kabinettet virka helt greit, helt inntil jeg skulle ha inn skjermkortet... XFX 8800gt tok litt plass gitt.. Var bare på millimeteren at jeg fikk satt inn noen disker i den "trayen" i kabinettet, pga ledninga fra skjermkortet, for den stakk jo ut en del.

 

Ellers ett meget greit kabinett å bygge i, strømforsyninga var lett å få på plass as well. MEN med min Mist 500w rev3 med løse kabler, så ble 12w(4pin), jæææææævla snodig å sette på plass... Den rakk først ikke fram, så måtte snu PSU'en slik at ledninga fikk 3-4cm extra å gå på.

 

Temps: Har ikke fått sjekket skikkelig ennå

Støynivå: mye bedre enn mitt gamle møkka-lian-li

 

Så egentlig er jeg meget fornøyd=)

 

Velkommen til klubben! Jeg hadde 5 stk Lian Li før jeg hoppet på Antec P182. Angrer som en hund på alle de kronene jeg brukte på kabinetter før jeg ble fornøyd. Men men, dyr moro ;)

 

Hvordan vil det være og skjære i dette kabinettet?

Med tanke på litt plexi.

Kan det bli bra, og hvilket utstyr må man bruke?

 

Har ingen planer foreløpig, men kan jo være kjekt og pørve :roll:

 

Kan ikke anbefale deg på noen måte å skjære i kabinettet. Dette fordi konstruksjonen i kabinettet er såpass unik og måten lag på lag er gjort for å støydempe kabinettet kombinert med kjølingen vil du bare ende opp med å ødelegge dette. Det er hva jeg tror, og ikke vet, så hvis du absolutt vil, så kan jo ingen nekte deg det ;)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...