Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

De 3 viftene som følger med på p182, skal visstnok være justerbare. Men hvor gjør jeg dette? Bios? Medfølgende viftekontroll? Everest (eller andre windows-programmer).

 

Bestillte dette i går fra netshop, de hadde det på fjernlager, så tar nok noen dager før jeg har det hjemme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De 3 viftene som følger med på p182, skal visstnok være justerbare. Men hvor gjør jeg dette? Bios? Medfølgende viftekontroll? Everest (eller andre windows-programmer).

 

Bestillte dette i går fra netshop, de hadde det på fjernlager, så tar nok noen dager før jeg har det hjemme...

 

Du har en bryter på viftene som skal stilles på. Disse har 3-stegs funksjon. Bytt dem hvis du er sensetiv for bråk fra vifter. Jeg syntes de bråker litt mer enn hva jeg tåler.

 

Update første side - Hvordan lyddempe et OC Core2Duo System! Samt noen visuelle endringer. Og ny teknisk informasjon om kabinettet. Les første post her

 

Den nye linken følger under for de som er godt kjent med tråden allerede ;)

http://www.silentpcreview.com/article672-page2.html

 

For dere som opplever en smule dårlig airflow i kabinettet, så skyldes det restriksjoner i frontgrillene på kabinettet. Det har seg sånn at baksiden av plastikken på døra (altså de små ribbene) er tykkere enn fronten. Dette kan gi dårligere airflow enn tiltenkt. Løsningen på dette er rett og slett å fjerne disse. Evnt fjern også støvfiltere, men husk da på faren for støv generelt.

 

Kilde:

http://www.silentpcreview.com/news762.html

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Jada, veldig. De viftene jeg har i kabinettet nå er av typen PAPST 26db som er koblet på viftestyring, og kjøres på minimum. PSU'en høres ikke overhodet.

 

Var trangt, men vi gutter har nå en ting for trange ting...eller? :!:

 

Har noen fine planer, så fort jeg får hentet maskinen min. Så det er bare å følge med (om et par måneder :p)

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått inn P182. En ting irriterer meg stadig over kabinetter, og dette er ikke et unntak: fronten på kabinettet er festet med de små klype-greiene, og de knekker alt for lett, akkurat som om de skulle ha vært iskalde og sprø.

 

Burde være mer forsiktig kanskje, men de sitter såpass knotete til, er små og sitter godt fast, at uhellet raskt er ute. Den øverst til venstre knakk bare minutter etter at det komm inn i leiligheten min :(.

 

Det er noen små plastplugger som stikker ut rett under disse, så jeg kilte fast en metallbrakett så det sitter godt fastklemt mot kabinettet. Bare i tilfellet vibreringsstøy, selv om jeg ikke tror det blir et problem.

 

Er kanskje andre der ute som irriterer seg over det samme, og sikkert en hel del som tenker at jeg burde ha vært mer forsiktig :p. Hvorfor ikke bruke en mer tilgjengelig låsemekanisme som thumbscrews eller noe?!

Lenke til kommentar
XobiN: Nei, dere får vente å se :p

 

sanyar: Jeg fikk thumbscrews med mitt P182, og jeg fikk ikke med noen "klype-greier".. Bilde?

Var litt dårlig forklart av meg.

 

Jeg sikter til selve fronten, altså den som du må klemme inn disse "hakene" som klamrer seg til selve metallkonstruksjonen i kabinettet.

 

28.jpg

 

Det du trodde jeg mente var kanskje sideplatene? Der har jeg thumbscrews på den ene siden og vanlige skruer på den andre. Men disse har jeg ingen problemer med.

 

Håper det var bedre forklart i denne runden :)

Lenke til kommentar
Aha, skjønner...

 

Får jeg spørre om hvorfor du tok av fronten?

For å ta ut de metallplatene for DVD-spiller. Dessuten er det aktuelt å plukke av fronten for å få tilgang på støvfiltrene så man kan rense dem (det er jo ikke aktuelt før den har kjørt en stund, men det kommer til å bli aktuelt).

Lenke til kommentar
Aha, skjønner...

 

Får jeg spørre om hvorfor du tok av fronten?

For å ta ut de metallplatene for DVD-spiller. Dessuten er det aktuelt å plukke av fronten for å få tilgang på støvfiltrene så man kan rense dem (det er jo ikke aktuelt før den har kjørt en stund, men det kommer til å bli aktuelt).

 

Støvfiltrene ligger bak 2 luker som du bare trykker inn - de er hengslet i venstre side og spretter lett ut. Og som sagt over, metallplatene er lette å fjerne uten å ta av hele fronten.

 

/C

Lenke til kommentar
Aha, skjønner...

 

Får jeg spørre om hvorfor du tok av fronten?

For å ta ut de metallplatene for DVD-spiller. Dessuten er det aktuelt å plukke av fronten for å få tilgang på støvfiltrene så man kan rense dem (det er jo ikke aktuelt før den har kjørt en stund, men det kommer til å bli aktuelt).

 

Støvfiltrene ligger bak 2 luker som du bare trykker inn - de er hengslet i venstre side og spretter lett ut. Og som sagt over, metallplatene er lette å fjerne uten å ta av hele fronten.

 

/C

Hm... i så fall: hurra for meg! :p

Lenke til kommentar

Har installert Thermalright Ultra120 eXtreme nå med Artic Silver 5 og en Nexus 120mm Real Silent vifte. (Ble betydelig stillere :D )

 

 

Eg fikk festa Nexus vifta ok med viftefestene til TRUE som et par sider og Wibla hevda ikkje gjekk :/

 

Lurte på hva temperaturer folket (Wibla) har med TRUE i P182/P180?

 

Har lagd en fin liten liste med temperaturer :)

 

Idle er en ugjevn venting og Opera browsing.

Load er OCCT som stresser CPUen i 25min.

 

Q6600 G0 med Intel Stock:

Load 65 Core #1 Everest

Load 50 Core #1 SpeedFan

Idle 20 Core #4 SpeeFan

 

Hadde problem med Core Temp og Vista x64 Ultimate så ingen Core Temp temperaturer, med det ble fikset med et lite batch skript ;)

 

Q6600 G0 med TRUE:

Load CPU 45 SpeedFan

Load 41 Core #1 SpeedFan

Idle 8 Core #4 SpeeFan

Idle 39 Core #1 Core Temp

Idle 31 Core #4 Core Temp

Load 56 Core #1 Core Temp

 

Q6600 G0 med TRUE og sidedør av:

Load 47 Core #1 Core Temp

Load 43 Core #4 Core Temp

Idle 33 Core #1 Core Temp

Idle 25 Core #4 Core Temp

 

Så stilte eg ned spenning på Vcore til 1V i BIOS. Dette ble 1.076V i CPU-Z. Det sank til 1.048V under load. Hele 0,028 Vdrop! ^^

 

Q6600 G0 med TRUE 1V:

CPU Load 50 Core #1 Core Temp

CPU Idle 40 Core #1 Core Temp

 

 

Q6600 G0 med TRUE 1V og sidedør av:

Idle 31 Core #1 Core Temp

Idle 23 Core #4 Core Temp

Idle 17 Core #1 SpeedFan

Idle 8 Core #4 SpeedFan

 

Load 42 Core #1 Core Temp

Load 35 Core #4 Core Temp

Load 25 Core #1 SpeedFan

Load 19 Core #4 SpeedFan

 

Ble litt skuffet over temperaturene så eg går vel på sandpapirjakt i morra. Mangler også en "washer" som du der i denne tråden: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=146351

Må vel jakte litt på en erstattning da :(

 

Venter også på 2x Noctua NF-S12-1200 vifter til å ha bak og i top, en Nexus 120mm til å ha i front, HR-03 Plus og Nexus 92mm Real Silent som posten har bestemt seg for å ruge på i Sandefjord...

Lenke til kommentar

Bare en ting Zoxc:

 

Du får dårligere temps ved å ta av dørene på kabinettet ditt, med mindre kabinettet står ute i kulda. Kabinettet får dårligere airflow når du tar av dørene, det er designet for å være på.

 

Ellers er det spennende lesning å se hva TRUE gjør med CPU temps. Ser jo av diverse grafer at Scytje Ninja+ ikke ligger så langt bak, men jeg lurer på om TRUE er bedre siden den er mindre og varme fordelt over mindre område med metall og en vifte som blåser må vel bli bra?

 

Nå har jeg gjort det slik at jeg skal få en mest mulig lydløst Antec PC, men kan TRUE også kjøres uten vifte slik som Scytje Ninja+ kan?

Lenke til kommentar
Du får dårligere temps ved å ta av dørene på kabinettet ditt, med mindre kabinettet står ute i kulda. Kabinettet får dårligere airflow når du tar av dørene, det er designet for å være på.

 

Bare "kjipt" at eg får bedre temperaturer med sidedøren av, eg håper at en vifte framme vil hjelpe :(

 

Ellers er det spennende lesning å se hva TRUE gjør med CPU temps. Ser jo av diverse grafer at Scytje Ninja+ ikke ligger så langt bak, men jeg lurer på om TRUE er bedre siden den er mindre og varme fordelt over mindre område med metall og en vifte som blåser må vel bli bra?

 

Varme fordelt over et mindre område er aldri bra, men siden det er flere finner og flere heatpipes på TRUE så kjøler denne bedre med hjelp av en vifte.

 

Nå har jeg gjort det slik at jeg skal få en mest mulig lydløst Antec PC, men kan TRUE også kjøres uten vifte slik som Scytje Ninja+ kan?

 

Finnene er tettere der så luften kommer ikkje så lett igjennom. Den eigner seg ikkje som passiv kjøling. Men du har vel noen vifter i kabinettet ditt så du kan vurdere å flytte over til CPU kjøleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...