Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, er enig der, men er vel kanskje noe å hente i det?

Er ute etter mindre støy, men vil helst ikke fjerne noen vifter. Har evt. den i toppen jeg _kan_ fjerne. Men vil det gi mye utslag?

 

(har byttet ut alle stock viftene med Scythe vifter. (1 i topp, en bak, og en fremme) Har også bestilt en nexus vifte å ha nede med hdd'n.)

Endret av XobiN
Lenke til kommentar

hvor _burde_ jeg ha vifter da? Tenker å ha 1 stk fremme oppe, 1 stk fremme nede en bak, og så slå på stor tromma og smelle inn en TRUE cpu kjøler. Burde jeg ha tilstrekkelig med luftflyt i kabinettet da?

 

En ting til. Hvordan i ******* lurer man en 120mm vifte inn fremme nede? har nemmelig sett dette, men sjønner ikke hvordan. er jo noe metall i veien der. Må jeg hente dremmelen?

Lenke til kommentar
hvor _burde_ jeg ha vifter da? Tenker å ha 1 stk fremme oppe, 1 stk fremme nede en bak, og så slå på stor tromma og smelle inn en TRUE cpu kjøler. Burde jeg ha tilstrekkelig med luftflyt i kabinettet da?

 

En ting til. Hvordan i ******* lurer man en 120mm vifte inn fremme nede? har nemmelig sett dette, men sjønner ikke hvordan. er jo noe metall i veien der. Må jeg hente dremmelen?

Burde holde det ja. Tenker du å kjøre TRUE passivt da eller?

Lenke til kommentar
noen som har forsøkt seg med støydempingsmatter i P182? har nemmelig et sett liggende, og vurderer å smelle det inn. Noe som hindrer meg?

 

Det som kan hindre deg er hvis du har en stor CPU kjøler eller du har kabler bak på hovedkortplata. Hvis så er tilfellet, skal du sjekke at du får plass før du kliner til. Vet der flere som har dempet kabinettet på denne måten, men faren kan være at du får litt dårligere termiske egenskaper.

 

Du må gjerne prøve og rapportere her hvordan det gikk.

 

Når det gjelder viftene dine ville jeg ha benyttet de org plassene som Antec har ment du skal ha vifter på. Jeg prøvde først som deg med alle viftene montert og droppa den nederst mellom HDD og PSU. Det var en feil av meg i allefall. Tok ut vifta i toppen og flytta den ned hvor jeg hadde tatt ut org vifte. Deretter plasserte jeg en i front bak øvre HDD modul (som jeg også har fjernet) og en som trekker ut bak. CPU er passivt kjølt av Scytje Ninja+ (vurderer å montere på vifta der igjen).

 

Jeg opplever at det blir litt varmt i bunn ved diskene, men de har fin temp. Eneste er at vifta på min MIST500W går veldig høyt. De kommer ut svært varm luft der. Skal bytte ut denne når det kommer ny HW inn i kabinettet.

Lenke til kommentar
hvor _burde_ jeg ha vifter da? Tenker å ha 1 stk fremme oppe, 1 stk fremme nede en bak, og så slå på stor tromma og smelle inn en TRUE cpu kjøler. Burde jeg ha tilstrekkelig med luftflyt i kabinettet da?

 

En ting til. Hvordan i ******* lurer man en 120mm vifte inn fremme nede? har nemmelig sett dette, men sjønner ikke hvordan. er jo noe metall i veien der. Må jeg hente dremmelen?

Jeg har satt inn vifte i det nedre kammeret,så det er ikke "bare"å fjerne siden på "den"ramma, du må også bygge ut vifta i gjennom karrosseriet min 5mm og (max 7mm totalt mht luken i frontdekselet) i front for å få det til ,ellers vil du ikke få dyttet tilbake HD holderen i orginal ramma.

Så du må nok fram med dremelen og litt verktøy til!

Lenke til kommentar
Burde holde det ja. Tenker du å kjøre TRUE passivt da eller?

 

Tenker å kjøre med vifte.

 

Lurer også på å fjernevifta jeg har mellom front og øvre hdd modul. For så å feste den "utenpå" hddmodulet.

Går nemmelig perfekt inn mellom den og GPU'n, som har en litt høy temp :roll:

 

Du ødelegger ingen ting hvis du gjør det riktig,det er ingen som ser jeg har gjort det med kabet mitt hvis man ikke vet det.Sånn ser det ut:

SVÆÆÆRT BILDE!

 

Det var jo meget pent gjort! :O

Tja. Jeg får vel ta en kikk på det når jeg ribber hele greia og begynder på mattene. Men tviler sterkt på at jeg får det såå pent da :(

Endret av XobiN
Lenke til kommentar

Ut av det blå kom det en versjon 4.0 hos meg. Hadde ikke planlagt noe mere arbied på PC-en, men fant ut at en separat HD for alle midlertidige systemfiler, nedlastninger og vekslefilen mm var smart. Har ikke lyst til at Raidet jobber full pupp 24/7 og bruk av OS-disken til nedlastninger sakker ned systemet.

 

Så da ble det en harddisk nummer 10.. Mulig jeg gjør litt om på innfestingen senere så den blir helt vannrett.

 

pc_v4_hd10.jpg

 

pc_v4_inside.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...