crazycooler Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Pen den Crazycooler! Hvorfor 2 vifter i "serie" nede mellom HDDer og PSU? Vifter med hvitt lys... Btw, du har PM. [/quote Drar mere stabil luft til kjøling av HD!! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 noen som har forsøkt seg med støydempingsmatter i P182? har nemmelig et sett liggende, og vurderer å smelle det inn. Noe som hindrer meg? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Skal ikke hindre deg nei. Men jeg ser ikke den helt store vitsen siden P182 er så godt støydempet ifra før... Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Ja, er enig der, men er vel kanskje noe å hente i det? Er ute etter mindre støy, men vil helst ikke fjerne noen vifter. Har evt. den i toppen jeg _kan_ fjerne. Men vil det gi mye utslag? (har byttet ut alle stock viftene med Scythe vifter. (1 i topp, en bak, og en fremme) Har også bestilt en nexus vifte å ha nede med hdd'n.) Endret 21. oktober 2007 av XobiN Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Tror ikke fjerning av topp-vifta utgjør så stort nei(i temp, men kanskje litt i støy), men det kommer jo såklart ann på vifte-konfigurasjonen din da. Støyen på P180/P182 kommer først og fremst ifra vifteplassene. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 hvor _burde_ jeg ha vifter da? Tenker å ha 1 stk fremme oppe, 1 stk fremme nede en bak, og så slå på stor tromma og smelle inn en TRUE cpu kjøler. Burde jeg ha tilstrekkelig med luftflyt i kabinettet da? En ting til. Hvordan i ******* lurer man en 120mm vifte inn fremme nede? har nemmelig sett dette, men sjønner ikke hvordan. er jo noe metall i veien der. Må jeg hente dremmelen? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Trenger kun avbiter. Metallet der er så tynt, at det holder med en avbiter. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Takker. Fester viften med skruer eller strips da? Og tør jeg spørre etter poenget med det metallet? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Strips. Hvorfor metallet er der, må du nesten spørre Antec om. Jeg har enda ikke funnet en fordel ved å ha metallet der... EDIT: Post nr. 3000 Endret 21. oktober 2007 av Intern Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 hvor _burde_ jeg ha vifter da? Tenker å ha 1 stk fremme oppe, 1 stk fremme nede en bak, og så slå på stor tromma og smelle inn en TRUE cpu kjøler. Burde jeg ha tilstrekkelig med luftflyt i kabinettet da? En ting til. Hvordan i ******* lurer man en 120mm vifte inn fremme nede? har nemmelig sett dette, men sjønner ikke hvordan. er jo noe metall i veien der. Må jeg hente dremmelen? Burde holde det ja. Tenker du å kjøre TRUE passivt da eller? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 noen som har forsøkt seg med støydempingsmatter i P182? har nemmelig et sett liggende, og vurderer å smelle det inn. Noe som hindrer meg? Det som kan hindre deg er hvis du har en stor CPU kjøler eller du har kabler bak på hovedkortplata. Hvis så er tilfellet, skal du sjekke at du får plass før du kliner til. Vet der flere som har dempet kabinettet på denne måten, men faren kan være at du får litt dårligere termiske egenskaper. Du må gjerne prøve og rapportere her hvordan det gikk. Når det gjelder viftene dine ville jeg ha benyttet de org plassene som Antec har ment du skal ha vifter på. Jeg prøvde først som deg med alle viftene montert og droppa den nederst mellom HDD og PSU. Det var en feil av meg i allefall. Tok ut vifta i toppen og flytta den ned hvor jeg hadde tatt ut org vifte. Deretter plasserte jeg en i front bak øvre HDD modul (som jeg også har fjernet) og en som trekker ut bak. CPU er passivt kjølt av Scytje Ninja+ (vurderer å montere på vifta der igjen). Jeg opplever at det blir litt varmt i bunn ved diskene, men de har fin temp. Eneste er at vifta på min MIST500W går veldig høyt. De kommer ut svært varm luft der. Skal bytte ut denne når det kommer ny HW inn i kabinettet. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 hvor _burde_ jeg ha vifter da? Tenker å ha 1 stk fremme oppe, 1 stk fremme nede en bak, og så slå på stor tromma og smelle inn en TRUE cpu kjøler. Burde jeg ha tilstrekkelig med luftflyt i kabinettet da? En ting til. Hvordan i ******* lurer man en 120mm vifte inn fremme nede? har nemmelig sett dette, men sjønner ikke hvordan. er jo noe metall i veien der. Må jeg hente dremmelen? Jeg har satt inn vifte i det nedre kammeret,så det er ikke "bare"å fjerne siden på "den"ramma, du må også bygge ut vifta i gjennom karrosseriet min 5mm og (max 7mm totalt mht luken i frontdekselet) i front for å få det til ,ellers vil du ikke få dyttet tilbake HD holderen i orginal ramma. Så du må nok fram med dremelen og litt verktøy til! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ouch. De hadde jeg ikke regnet med. Finnes vel ikke noe "supertynn" vifte jeg kan få inn der da? er lite hypp på å ødeleggen en så fin front Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Du ødelegger ingen ting hvis du gjør det riktig,det er ingen som ser jeg har gjort det med kabet mitt hvis man ikke vet det.Sånn ser det ut: ooops svært bilde!! Endret 21. oktober 2007 av crazycooler Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Burde holde det ja. Tenker du å kjøre TRUE passivt da eller? Tenker å kjøre med vifte. Lurer også på å fjernevifta jeg har mellom front og øvre hdd modul. For så å feste den "utenpå" hddmodulet. Går nemmelig perfekt inn mellom den og GPU'n, som har en litt høy temp Du ødelegger ingen ting hvis du gjør det riktig,det er ingen som ser jeg har gjort det med kabet mitt hvis man ikke vet det.Sånn ser det ut:SVÆÆÆRT BILDE! Det var jo meget pent gjort! :O Tja. Jeg får vel ta en kikk på det når jeg ribber hele greia og begynder på mattene. Men tviler sterkt på at jeg får det såå pent da Endret 21. oktober 2007 av XobiN Lenke til kommentar
Panter Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ut av det blå kom det en versjon 4.0 hos meg. Hadde ikke planlagt noe mere arbied på PC-en, men fant ut at en separat HD for alle midlertidige systemfiler, nedlastninger og vekslefilen mm var smart. Har ikke lyst til at Raidet jobber full pupp 24/7 og bruk av OS-disken til nedlastninger sakker ned systemet. Så da ble det en harddisk nummer 10.. Mulig jeg gjør litt om på innfestingen senere så den blir helt vannrett. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Oij, utrolig pent lagt opp med kabler. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Ja, så fint ut Selvom, det hadde vært tøft og hatt kablene i blå UV farge, og et UV lys , det hadde blitt ganske clean Men da trengs også et vindu Endret 21. oktober 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ganske fresh med røde kabler også da. Panter: Meget ryddig! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Meget pent og ryddig Panter. Skryt for det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå