andylove Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Netshop har P182 på tilbud til 950,- ut dagen. http://www.netshop.no/supertorsdag/ 9393227[/snapback] Det er jo en knallpris! For de som fortsatt lurer på dette, så er det bare å bestemme seg. 950,- er 300,- under fast pris! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvilken vei har dere PSUen? Luftinntaket opp mot komponentene eller nedover mor bunn? 9334515[/snapback] jeg har montert den med viften ned. Virker bra for meg. 9334581[/snapback] Jeg har montert den med viften opp, både side varme stiger, og fordi støv er tyngre enn luft. 9334846[/snapback] Jeg lurer også på hvilken vei jeg skal montere Psuen når den komme i hus.. Den er vel laget for å stå nedover, men kan ikke tenke meg at akkurat det egentlig spiller noen rolle. Så tror jeg satser på oppover.. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg satte den oppover første gang men da var ikke den 6 pins ledningen til HK lang nok så jeg snudde PSUen nedover og da gikk det bra Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg satte den oppover første gang men da var ikke den 6 pins ledningen til HK lang nok så jeg snudde PSUen nedover og da gikk det bra 9396641[/snapback] Jeg monterte en Zalman 600W (min gamle faktisk) i et P182 i dag. Måtte ha vifta nedover for å klare å legge P4 (heter det enda det?:S) bak HK plata. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Okei. Jeg dette er første gangen jeg monterer en PC og har kjøpt meg P182 kabinett. Har et par meget nybegynner spørsmål kan man si. Hvilke skruer skal man skru fast HK med. Er det de lange med sånn svær "krage" på? Har prøvd de små og virker ikke som de virker, men samtidig sliter jeg med å få ned skruen i midten av HK og tør knapt skru mer, for jeg er redd "kragen" ta borti noen av komponenetene der. Så hva er det som egentlig skal brukes? står at jeg ska innstallere stand offs? Er det disse som allerede er innstallert? pluggene som står opp fra bakplata? Er redd for å ødelegge noe Edit: Og hvilke skruer er det som er spesialsrkuene for å skru fast HDD? Er det de i den lille plastikkposen? Helvetes skrue rot! Endret 6. september 2007 av Konamixx Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Okei. Jeg dette er første gangen jeg monterer en PC og har kjøpt meg P182 kabinett. Har et par meget nybegynner spørsmål kan man si. Hvilke skruer skal man skru fast HK med. Er det de lange med sånn svær "krage" på? Har prøvd de små og virker ikke som de virker, men samtidig sliter jeg med å få ned skruen i midten av HK og tør knapt skru mer, for jeg er redd "kragen" ta borti noen av komponenetene der. Så hva er det som egentlig skal brukes? står at jeg ska innstallere stand offs? Er det disse som allerede er innstallert? pluggene som står opp fra bakplata? Er redd for å ødelegge noe Edit: Og hvilke skruer er det som er spesialsrkuene for å skru fast HDD? Er det de i den lille plastikkposen? Helvetes skrue rot! 9440272[/snapback] Husker litt dårlig, men jeg mener at det er en egen pose med skruer til HK festing Og til HDD, skal de lange med stort hode brukes med gummiknotter mellom. (gummi tingene tror jeg er montert fra fabrikk. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Om jeg har forstått deg rett så er det de med krage på du skal bruke på hardiskene. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hmm begynner å lukte demovare lang vei her nå. Knottene som HK skal hvile oppå var allerede skrudd inn. HK skruer finner jeg ikke. Eneste som passer var de med storthode som dere sier skal brukes til HDD. Helvete da. Må vel muligens ringe å kjefte litt på netshop nå. 'Var og en pose med svarte skinner som ikke var forseglet. Eller kanskje ikke..Ser på esken at de HK hvilerne allerede er skrudd inn. Er HK skruene kort eller lang? Edit2: Hehe tror jeg har løyst mysteriet nå. Var bare Noobnesen min som tok overhånd. Håper jeg ikke har skadet HK mitt med min hjernedøde skruing Endret 6. september 2007 av Konamixx Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det står vel egentlig i manualen om hvilke skruer som skal være hvor? Det er så lenge siden jeg gjorde det så husker ikke helt. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Edit2: Hehe tror jeg har løyst mysteriet nå. Var bare Noobnesen min som tok overhånd. Håper jeg ikke har skadet HK mitt med min hjernedøde skruing 9440495[/snapback] Jeg skrudde mitt kort på plass for 30 min siden. Spacerene på hovedkortet er allerede skrudd i. Skruene for mammakortet ligger i en pose merket "MB USE ONLY". Som du nå sikkert har funnet ut :-) Tar skikkelig tid dette her for å gjøre alt ordentlig med gjemming av kabler mm. Men et spørsmål. De 3 viftene som følger med, vet at mange bytter de ut, men hvor bra, evt dårlige er de egentlig? Er jo et kvalitetskabinett så Antec har vel ikke puttet såå dårlige vifter i? Endret 6. september 2007 av Panter Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Er kommet til ledningene jeg og nå. Sliter litt med Strømkablene til HK. De er liksom litt korte. Har en Mist strømforsyning. Er det mulig å kjøpe forlenging til disse kablene? Er redd den ene lille med 4 pins skal komme borti CPU vifta. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvilket hovedkort, og hvilken CPU vifte? Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Nei er Gigabyte P35C - DS3R og bare den boxed vifta. Er bare litt småredd for at den strømledninga skal forville seg borti vifta. Må prøve å finne en løsning på det. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Den lille 4-pins kabelen nådde opp til 4-pins kontakten på mitt HK, med MIST 500W. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Den nådde opp når jeg satt vifta på strømforsyningen oppover. Så vidt det var. Så står CPU like under kontakten. Går jo sånn jeg har den nå, men føler meg liksom ikke helt trygg. Morsomt å starte opp ny pc for første gang Lenke til kommentar
dePt Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Bestilte meg P182 i går Veldig spent nå! Har et P5k-delux og Corsair psu (620w) og er veeldig spent på om atx'n rekker Noen som har dette og vet det? Siden jeg skal bruke et 8800gts, må jeg da bruke hdd. stasjonene "nede" og ta ut de øverste? Hører rykter om at der kan bli litt plassmangel. Hvordan er støynivået på stock viftene her? kjøpte meg 3 nye også, men tenkte å beholde noen av de som står i også. Hvilke bytter jeg i så fall? Takker også får alle tips jeg kan få med tanke på montering og annen nyttig info! MVH XobiN Edit: La like gjerne inn hele oppsettet. Så kan dere med peiling si om jeg får noen tydlige problemer! Corsair TWIN2X4096-6400C5 Intel Core 2 Quadro Q6600 Asus P5K/DELUXE/WIFI-AP Samsung SP T166 500GB, SATAII NEC AD-7170S, SATA, Black Corsair CMPSU-620HXEU Antec Performance One P182 Zalman CNPS9700-LED Multi Cooler Scythe S-FLEX 1200 - 120mm Fan, 20.1dB * 3 SATA Cable, 90 Degree, 0,5 meter * 5 Creative I-Trigue 3330, 2.1 System Revoltec Noise-DampingSet Univers. GeForce 8800GTS, PCI-E 640 Endret 7. september 2007 av XobiN Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Bestilte meg P182 i går Veldig spent nå! Har et P5k-delux og Corsair psu (620w) og er veeldig spent på om atx'n rekker Noen som har dette og vet det? Siden jeg skal bruke et 8800gts, må jeg da bruke hdd. stasjonene "nede" og ta ut de øverste? Hører rykter om at der kan bli litt plassmangel. Hvordan er støynivået på stock viftene her? kjøpte meg 3 nye også, men tenkte å beholde noen av de som står i også. Hvilke bytter jeg i så fall? Takker også får alle tips jeg kan få med tanke på montering og annen nyttig info! MVH XobiN 9444558[/snapback] 8-pins ATX fra HX520 er iallfall lang nok til gjennomføring på baksiden med et Asus P5K-E HK (egen erfaring), så da går det sikkert bra med HX620 også. Stock-viftene er ganske stillegående på "low", på medium og high støyer de for mye. Har lest at de blir fort utslitt, så vi får se. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Samsung diskene kan bli et problem med P5K Deluxe. Noen, om jeg husker riktig, har hatt problemer med Corsair på P5K Deluxe. Ellers passer resten i P182, og du kan bruke øverste HDD modul. Jeg liker å bruke nederste...ser egentlig bedre ut, synes jeg Lenke til kommentar
dePt Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) OK. Men siden jeg har 3 vifter ekstra i tilleg til de 3 som står i kabinettet. Hvilke bytter jeg ut da? siden der "bare" er plass til 5? Tenker å droppe den mellom hhd og psu, siden den kommer i veien for kabler har jeg hørt. Så vil jeg ha 2 i front, om det er mulig? 1 som blåser ut bak og en som blåser ut på topp. + at jeg har cpu kjøleren som dere ser. Foreløbig plan: 1 stk fremme inn 1 stk bak ut 1 stk oppe ut 1stk cpu kjøler 1 stk til fremme inn? Er det mulig, og er det noe vits i? Men samsung diskene? Hvordan problem da? Endret 7. september 2007 av XobiN Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Bestilte meg P182 i går Veldig spent nå! Har et P5k-delux og Corsair psu (620w) og er veeldig spent på om atx'n rekker Noen som har dette og vet det? Siden jeg skal bruke et 8800gts, må jeg da bruke hdd. stasjonene "nede" og ta ut de øverste? Hører rykter om at der kan bli litt plassmangel. Hvordan er støynivået på stock viftene her? kjøpte meg 3 nye også, men tenkte å beholde noen av de som står i også. Hvilke bytter jeg i så fall? Takker også får alle tips jeg kan få med tanke på montering og annen nyttig info! MVH XobiN 9444558[/snapback] Mitt P5N-E SLi har P4-kontakten helt oppe i venstre hjørne, og setter du PSUen(Har samme PSU jeg også) slik at vifta peker nedover så rekker den akkurat bak HK-plata og i den kontakten. Mener og ha sett at kontakten er plassert der på P5K også. 8800GTS skal gå fint i øvre kammer tror jeg. Skal jeg bruke øverste kammer må jeg ta ut den øverste skuffen i HDD-holdere oppe i kabinettet. Men som sagt, jeg tror 8800GTS skal gå fint. Anbefaler dog at du setter disken(e) nede i kabinettet siden du da får bedre luftgjennomstrømming i kabinettet. Standardviftene er ganske stillegående på minste turtall(du har tre hastigheter og velge mellom), men støyer ganske mye på fullt. Anbefaler at du flytter vifta i toppen i front, og setter en annen mer stillegående vifte i topp bare for å få litt luftgjennomstrømming, eller bare drite i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå