Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Kan noen kommentere mitt ønske om å kjøpe meg 190 for så å montere en dobbel radiator i toppen?

Det ser veldig trangt ut, men jeg har ikke sett noen prøve heller, så da spør jeg..

9319934[/snapback]

Jeg tror det blir veldig smått. Men som Intern sier, så kan det tenkes at det blir såpass smalt og trangt at det vanskelig skal la seg gjøre.

Dessuten, hvorfor kappe i et slik kabinett som kjøler og demper støy for deg som inget annet gjør.

Da er jeg heller mer tilhenger av Zalman sine kjøleløsninger med passivt kjølt radiator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i lengre tid hatt zalman sin reserator, men med et X1800XT og en E6600, og snart nytt skjermkort som sikkert blir enda varmere så syntes jeg ytelsen ble marginal for dårlig, og det jeg har nå er _meget_ stillegående..

Intern, har du gjort et forsøk på det?

Jeg tror det blir minnebrikkene mine som setter en stopp for det i så fall, de er brutalt store, og veldig høyt opp på hk'et mitt, Asus P5W64 WS Pro. Kjedelig! Jeg var helt forelsket i P190, og jeg er enig, jeg vil ikke skjære i det..

Jeg får heller skjære litt mer i ditt gamle kabinett, Andylove.. hehe

Lenke til kommentar
Har du tatt ut den øverste HDD modulen? Jeg fikk merbar bedre airflow av at den ikke var der.

9319842[/snapback]

Ja, dette er uten HD modulen i topp. Jeg merka også at den tar litt borti til tider. Må dytte litt på fronten, så forsvinner det. Får se på det når jeg kommer hjem etter helga, tviler på at det blir tid før det..

Jeg begynner å bli mektig irritert på Zalman! Jeg har ikke hørt noe negativt om dem, så kjøper jeg en Zalman PSU og CPU kjøler, ingen av dem levde opp til ryktet. Zalman PSU laga lyd og CPU kjøleren bråker selv ved 600RPM. Rema vifter bråker ikke ved 600rpm!!! Tror ikke delta gjør det en gang... :S Meeen, snart lønn igjen. Da er det Ninja+ og tid for at kabinettet skal vise hva det er godt for! :D

Lenke til kommentar
Jeg syntes at kabinet viftene støyet litt for masse, derfor lurer jeg på om dere har noen tips til noen nye mer stillegående vifter? Gjerne også en viftestyring.

9335715[/snapback]

Jeg har opplevd både MIST og SilenX som veldig stillegående. Jeg har hatt 4 stk av disse og ikke hørt dem på full styrke (på den tiden hadde jeg en ganske støyete hdd :/)

Av viftestyring: Denne eller denne med denne for å passe på temp'en. (Kan også gå for denne som kan brukes til mer enn å se temp)

Lenke til kommentar

Joda, plass til 4 120mm vifter ja ;)

Gå for en MIST vifte forresten, billigere og ikke så mye forskjell etter min mening. Men noen mener at de har dårlig luftflyt...

Og Rheobus har fått god omtale av flere her på forumet, det mest negative med den er at det er både rødt og blått lys på den. (du se på bildene) ikke noe fint synes jeg.

Lenke til kommentar
Var det ikke sånn at det ikke gikk ann å bruke MIST viftene i toppen?

Og du kan ha 6 vifter på Zalman viftestyringen i forhold til den andre med 4.

9337703[/snapback]

Jeg har MSIT i toppen, men måtte litt klyping med tang før den ville stå der :D MIST er også litt vanskelige å skru inn første gang, må lage sporene :/

Forresten, jeg tok ut vifta mellom HD og PSU, men klarte ikke å få inn igjen den holderen viftene var festet til. Det var ikke plass!

Lenke til kommentar
Joda, plass til 4 120mm vifter ja ;)

Gå for en MIST vifte forresten, billigere og ikke så mye forskjell etter min mening. Men noen mener at de har dårlig luftflyt...

Og Rheobus har fått god omtale av flere her på forumet, det mest negative med den er at det er både rødt og blått lys på den. (du se på bildene) ikke noe fint synes jeg.

9337634[/snapback]

Så er denne mist viften bra?

Angående viftestyring, går det ikke ann å slå av lysene? Isåfall tror jeg nok det blir en av de du anbefalte på meg da.

Lenke til kommentar

Jeg kjører med 4x Noctua-vifter, og disse flytter masse luft samtidig som de er musestille. Man kan kjøpe med enten 800 eller 1200 rpm. Jeg kjører 1200 rpm og justerer heller ned via speedfan om det trengs. Så langt har det aldri vært et problem.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk mist vifter og en silentX vifte (PAPST tror jeg). Disse er lydløse fordi jeg kjører de såpass lavt på rpm. Ellers er det mer viktig å se på hvordan oppsettet ditt er fremfor hvor mange vifter du har. Jeg har 3, hvorav to oppe (en bak og en forran) og en mellom PSU og HDD nederst.

Dette gir meg en særdeles stille maskin og diskene er alltid kjølige. Aldri over 40 grader, hvilket må sies å være veldig bra.

CPU ligger på 35 - 50 grader avhengig av romtemp og load. Denne er også passivt kjølit via Scytje Ninja+

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å bytte ut de tre viftene som er i kabinettet og putte inn nye vifter der, samt flytte harddisk ned i nedereste harddisk holder (vedsiden av PSU) også putte på en vifte i øverste harddisk skuff.

Men kan ikke dere heller svare her så slipper vi å latt tråden gå helt off topic.

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å bytte ut de tre viftene som er i kabinettet og putte inn nye vifter der, samt flytte harddisk ned i nedereste harddisk holder (vedsiden av PSU) også putte på en vifte i øverste harddisk skuff.

Men kan ikke dere heller svare her så slipper vi å latt tråden gå helt off topic.

9339659[/snapback]

Synes faktisk spørsmålene dine er meget relevante her. Har vært mange spørsmål her om hva slags vifter som gjør seg godt til Antec P182. Min erfaring er at det har mest å si hvor man plasserer dem. MIST viftene gjør jobben sin, men så surrer mine på ca 1000 rpm, og det er jeg fornøyd med.

Så og si alle 120mm vifter kan bli lydløse om de kjøres på lave omdreininger. Unntaket her er vel Delta vifter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...