Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Jeg tenker litt på å gå over til Ninja pluss i min kasse. Men gruer meg litt, for da må jeg ta ut HK og kablene må legges på ny. Jeg kommer sikkert til å sitte en halv dag for å legge kabler på _igjen_!! :(

 

Men tror jeg flytter den i top til front da. Har ingenting som tar inn luft :/ Lurer forresten hvor mye nytte den kan gjøre da døren gjør at det for blir litt begrensa og kanskje litt oppvarma luft i det mellomrommet der. Vil det å åpne døra gi bedre resultater? :)

9250772[/snapback]

Litt bedre temps vil du nok få da CPU-vifta osv. kan trekke luft direkte utenifra. Men det er nok ikke snakk om mer enn rundt 5C +/-. Men såklart, for noen kan det bety mye... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenker litt på å gå over til Ninja pluss i min kasse. Men gruer meg litt, for da må jeg ta ut HK og kablene må legges på ny. Jeg kommer sikkert til å sitte en halv dag for å legge kabler på _igjen_!! :(

 

Men tror jeg flytter den i top til front da. Har ingenting som tar inn luft :/ Lurer forresten hvor mye nytte den kan gjøre da døren gjør at det for blir litt begrensa og kanskje litt oppvarma luft i det mellomrommet der. Vil det å åpne døra gi bedre resultater? :)

9250772[/snapback]

 

Du trenger ikke ta ut hovedkortet for å montere Scytje Ninja+. Den har klips på lik linje med stock kjøler til Intel. Men spørsmålet er hvor mye du kan tjene på det. Fordelen er at denne kjøleren er genial hvis man ønsker å kjøre passiv kjøling. Det har jeg testet, noe høyere temps, men ikke værre enn at du fint kan OC om du ønsker det.

 

Og vifte forran i kassa er viktigere enn i toppen. Innsuget forran er meget bra.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ta ut hovedkortet for å montere Scytje Ninja+. Den har klips på lik linje med stock kjøler til Intel. Men spørsmålet er hvor mye du kan tjene på det. Fordelen er at denne kjøleren er genial hvis man ønsker å kjøre passiv kjøling. Det har jeg testet, noe høyere temps, men ikke værre enn at du fint kan OC om du ønsker det.

 

Og vifte forran i kassa er viktigere enn i toppen. Innsuget forran er meget bra.

9251092[/snapback]

 

Sikker på at jeg slipper? Det står en Zalman på nå, tror den krever demontering av HK.. Men ser der jeg på. Men det er mest pga lydnivået, jeg er skikkelig ufornøyd med kjøleren!! Selv på 600RPM bråker den. Når jeg hadde Ninja på min gamle maskin, stod det en SilenX som jeg ikke hørte selv ved full hastighet (1200 rpm elns)

 

Og joda, blir vel til at jeg bytte plass. Btw, kan vifte på Ninja + vifte bak skape problemer evt susing?

 

Er det stor forskjell mellom p180 og p182?

9271211[/snapback]

 

Minimal, farge (Gun Black elns), ekstra hull for vannslange bak og bedre plass mellom HK og bakplaten for kabler (i grove trekk)

Lenke til kommentar
Driver å kjører orthos på min E6300 som jeg har klokket til 3,2ghz

Den ligger på 68-69 grader på maks load etter 3 timer, er dette for mye, eller er det akseptabelt?

 

Kjører alle viftene i kabinettet på low, orker ikke bråket på medium eller high

9273748[/snapback]

jeg personlig liker ikke så høye temperaturer. MEN, du behøver ikke å begynne å få panikk før temp beveger seg opp mot 75c så jeg vil si at du kan vere fornøyd med temps i forhold til klokk :) e6300 ligger vel på 1.8 frekvens stock. Men hva slags volt kjører du? Prøv å skru ned volt litt og litt helt til det blir ustabilt så skrur du opp til minimum før ustabilt nivå, da vil nok temps synke litt. Om du ikke har minimum volt vel og merke. Så en ting til, hva slags kjøler bruker du?

 

zaltmann

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Driver å kjører orthos på min E6300 som jeg har klokket til 3,2ghz

Den ligger på 68-69 grader på maks load etter 3 timer, er dette for mye, eller er det akseptabelt?

 

Kjører alle viftene i kabinettet på low, orker ikke bråket på medium eller high

9273748[/snapback]

jeg personlig liker ikke så høye temperaturer. MEN, du behøver ikke å begynne å få panikk før temp beveger seg opp mot 75c så jeg vil si at du kan vere fornøyd med temps i forhold til klokk :) e6300 ligger vel på 1.8 frekvens stock. Men hva slags volt kjører du? Prøv å skru ned volt litt og litt helt til det blir ustabilt så skrur du opp til minimum før ustabilt nivå, da vil nok temps synke litt. Om du ikke har minimum volt vel og merke. Så en ting til, hva slags kjøler bruker du?

 

zaltmann

9274675[/snapback]

 

Kjører den på 3,2 ghz og 1,3vcore det var det minste jeg kunne ha før den ble ustabil. Kjøleren jeg bruker er en scythe katana 2.

 

Legg merke til at disse temperaturene er kjernetemperaturen, core 1: 68grader

core 2 69grader, "selve" cpu tempen er 54grader, men regner med det er core tempene jeg skal se på?!

Endret av marius883
Lenke til kommentar
Da har jeg ryddet i kabinettet og brukt strips og teip :D  Eneste som er uryddig nå er ledningene fra katodene og inverteren... :)  Kjøpte også en mist vifte som så klart hadde 3pins kontakt da jeg har molex (4pin) :(

9283833[/snapback]

 

Fikk rydda i mitt også i går. Tok ut vifta som sitter i toppen og plasserte den i bånn mellom disker og PSU. Tok også ut vifta som sitter på Scytje Ninja+ kjøleren min. Nå blir det passiv kjøling. Fikk blåst støv av Zalman kjøleren på skjermkortet også. Ryddet litt kablene bare.

 

Eneste er at jeg venter på ny disk fra Netshop da Raptoren min tok kvelden, IGJEN. Det er disk nr 2 fra Raptor som ryker. Virker som den ikke liker seg i vertikal stilling der nede...

Lenke til kommentar
Imens jeg skriver her:

 

Har et Asus P5N-E SLI hk og jeg har tenkt meg en ny kjøler... Noe som anbefales? Og jeg gidder ikke ta ut hk og montere på der fordi da må jeg leggge kabler osv på nytt (ja jeg er lat!) Schyte Ninja noe bra?

9283877[/snapback]

 

Det er en kjempegod kjøler. Den kan absolutt anbefales! Fordelen er at den kan kjøres passivt kjølt om du ikke skal klokke. Da har du en mindre vifte å bry deg om. Andre fordeler er at du slipper å montere noe bak hovedkortet. Den har like klips som Intel stock kjøler har.

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å montere den da? Har hatt problemer med klips kjøler (fra intel)

9285226[/snapback]

 

Ninja var den føreste jeg monterte, gikk uten problem! =)

 

Eneste er at det man må bruke litt makt (noe jeg ikke liker når det gjelder maskindeler) og at det å ta på vifta ikke bare er en lek (spesielt hvis du skal gjøre det mens kjøler er montert på HK i et lite FSC kabinett .. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...