Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Noen som vet når netshopene får inn nye antec 182? Ser ut som ingen har de foreløbig

9240620[/snapback]

Du kan jo signe deg opp for mail når de får varen på lager. Jeg gjorde så, tok litt tid, men så fikk jeg mail om at varen var på lager. Ellers skal det stå på siten om de har eller ei. Hvis de ikke har, tviler jeg på at noen her vet når de får.

Sjekk prisguiden på HW.no om du kan finne kabinettet et annet sted. Er ikke alltid at Netshop er billigst vettu ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må jo bare prøve, kan bli stilig å se hva resultatet blir. Men ikke mobb den stakkars skjermen så mye a ;) haha.... Legg ut bilder av skjermen og planene dine, så kan det jo kanskje tenkes at vi kan tipse deg.

9240467[/snapback]

Joda, tipper det blir bilder av det. Men som sagt, jeg har allerede brukt opp all lønnen min (blir ikke rik når man bor alene på lærlinger lønn) så blir ikke før neste lønning. 3 uker til.. :/

Tenkte litt på det i går, og mulig det er smartest å skjære vekk gummien med kniv (dette for å unngå at det smelter... Men kommer mer når tiden kommer! ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet når netshopene får inn nye antec 182? Ser ut som ingen har de foreløbig

9240620[/snapback]

Du kan jo signe deg opp for mail når de får varen på lager. Jeg gjorde så, tok litt tid, men så fikk jeg mail om at varen var på lager. Ellers skal det stå på siten om de har eller ei. Hvis de ikke har, tviler jeg på at noen her vet når de får.

Sjekk prisguiden på HW.no om du kan finne kabinettet et annet sted. Er ikke alltid at Netshop er billigst vettu ;)

9240996[/snapback]

Poenget mitt var at den ikke sto oppført på noen av nettbutikkene i prisguiden altså netshopene da :p. Har bedt om mail når den kommer på lager :).

Lenke til kommentar

Skal ha et P182 asap, men ble litt forvirret da jeg så at ANTEC P182/ Super Mid Tower Black no PSU var utsolgt på Amentio, mens det er nesten 50 ANTEC P182 EU PC CASE BLACK PERFORMANCE ONE stk på samme sted. Ligger også på to forskjellige kategorier. Har ikke så stor greie på dette, så det ble bare enda mer forvirrende..

Hva er egentlig forskjellen? (unntatt pris)

Ps, et raskt svar hadde vært fint siden jeg skal bestille deler osv asap.

Lenke til kommentar
Skal ha et P182 asap, men ble litt forvirret da jeg så at ANTEC P182/ Super Mid Tower Black no PSU var utsolgt på Amentio, mens det er nesten 50 ANTEC P182 EU PC CASE BLACK PERFORMANCE ONE stk på samme sted. Ligger også på to forskjellige kategorier. Har ikke så stor greie på dette, så det ble bare enda mer forvirrende..

Hva er egentlig forskjellen? (unntatt pris)

Ps, et raskt svar hadde vært fint siden jeg skal bestille deler osv asap.

9243042[/snapback]

Det er hva jeg synes er skikkelig dumt med AMENTIO. De har svært gode priser og levere raskt, men siden de har en vareliste som baserer seg på flere varenr, så kan man finne et produkt i flere kategorier. Hvor da den ene gjerne er utsolgt og den andre er på lager.

Det er ingen forskjell på de to kabinettene, men nøyaktig de samme. Bestill og kjør på!

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt et par katoder, en ny vifte, en etch og strips som skal freshe opp kabinettet mitt.... Sender bilde når jeg får ordna det på Lørdag....

Bruker dere USB, lyd kontaktene i front og firewire? Lurer på om jeg skal koble de ut og bruke de på Hk istedet for sånn at det blir litt mer ryddig...

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt et par katoder, en ny vifte, en etch og strips som skal freshe opp kabinettet mitt.... Sender bilde når jeg får ordna det på Lørdag....

Bruker dere USB, lyd kontaktene i front og firewire? Lurer på om jeg skal koble de ut og bruke de på Hk istedet for sånn at det blir litt mer ryddig...

9243691[/snapback]

Jeg har koblet til USB, FireWire og lyd i front. Det er greit nok å gjøre det, så får jeg benyttet kabinettets funksjonalitet. Det får være grenser hvor ryddig et kabinett kan være inni, eller nødvendigheten av det.

Men perfeksjonisten i meg sier at jeg skal ha det støvfritt, blod-ryddig og med heftig vifter....

Lenke til kommentar
Jeg har koblet til USB, FireWire og lyd i front. Det er greit nok å gjøre det, så får jeg benyttet kabinettets funksjonalitet. Det får være grenser hvor ryddig et kabinett kan være inni, eller nødvendigheten av det.

Men perfeksjonisten i meg sier at jeg skal ha det støvfritt, blod-ryddig og med heftig vifter....

9243916[/snapback]

Jeg bruker dem i front, mener at jeg har fått rydda kablene til det ganske godt bort (se bilder lengre frem) ...

Lenke til kommentar
Er det kabinett høyttaler i Antec P182? Jeg finner den ikke, rydda litt istad og kunne ikke finne den speaker pin'en noen plass... :S

9248587[/snapback]

Det har du helt rett i, den finnes ikke. Noe av det beste med dette kabinettet er at vi ENDELIG slipper høytaleren. Hva skal du med den egentlig?

@Sagert

Lurer på hvorfor top vifta skulle dra inn luft når den er ment for å blåse ut...? Hvordan synes du det funker uten vifta i toppen? Merka noe på temp i kassa?

Lenke til kommentar
@Sagert

Lurer på hvorfor top vifta skulle dra inn luft når den er ment for å blåse ut...? Hvordan synes du det funker uten vifta i toppen? Merka noe på temp i kassa?

9248664[/snapback]

Har prøvd med både utblåsing og inndraging av luft med vifte i toppen. Spesielt ved inndraging så bråker det noe ekstremt i forhold til luftmengden som kommer inn, ihvertfall etter min mening. Utblåsing fungerer _greit_, men ikke noe utover det. Jeg tjener mer på å ha vifta bak på middels eller høy hastighet tror jeg. Husker ikke temps jeg hadde med vifta i toppen, men nå ligger de på:

Hovedkort 34 °C (93 °F)

CPU 36 °C (97 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 43 °C (109 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 44 °C (111 °F)

CPU #1 / Kjerne #3 38 °C (100 °F)

CPU #1 / Kjerne #4 39 °C (102 °F)

GPU 51 °C (124 °F)

GPU diode 51 °C (124 °F)

GPU omgivelse 45 °C (113 °F)

Merk at det er ganske varmt ute nå da, og rommet mitt holder litt over utetemp. Kanskje rundt 25-27C nå. CPU-viften og kabinettviftene ligger på full hastighet. GPU-vifta på 60%. Tempene er idle. CPU-kjøler er Noctua NH-U12F med en av Antec-viftene.

Skal ta en reseat på HK-HS nå og legge på litt AS5, så håper jeg at tempen synker, og at jeg kan klokke mer... :)

Endret av Sagart
Lenke til kommentar

Jeg tenker litt på å gå over til Ninja pluss i min kasse. Men gruer meg litt, for da må jeg ta ut HK og kablene må legges på ny. Jeg kommer sikkert til å sitte en halv dag for å legge kabler på _igjen_!! :(

Men tror jeg flytter den i top til front da. Har ingenting som tar inn luft :/ Lurer forresten hvor mye nytte den kan gjøre da døren gjør at det for blir litt begrensa og kanskje litt oppvarma luft i det mellomrommet der. Vil det å åpne døra gi bedre resultater? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...