WheelMan Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvordan CPU har du igjen Andylove?, og hvordan fungerer Ninjaen på den? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Hvordan CPU har du igjen Andylove?, og hvordan fungerer Ninjaen på den? 9184400[/snapback] Jeg har en E6600 @ stock. På den har jeg en 120mm MIST vifte som surrer på ca 1000rpm. Fra speedfan 4.32 har jeg følgende temps: CPU 43 grader Core 0 35 grader Core 1 34 grader Nå er det ganske varmt i stua, ca 23, 24 grader romtemp. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Nå er det ganske varmt i stua, ca 23, 24 grader romtemp. 9184430[/snapback] Hehe, her inne var det oppe i 27 grader inne , med vindu ut litt oppe... CPU lå da og koste seg på 34-42 grader (idle-spillload), skjermkortet derimot, er en annen sak... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hadde GPU Diode over 100 grader på det varmeste her i sommer Endret 31. juli 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) VURDERER å skaffe meg et P182 samt et P5N-E SLi og en E4400. Ser etter en CPU-kjøler som ikke er altfor dyr, ikke altfor vanskelig å montere (infinityhorefittefaen) men som kjøler bra. Har noen en anbefaling til kjøler å kjøpe? Evt. hva jeg ikke burde kjøpe til dette kabinettet? 9183511[/snapback] Har selv et P182 med et P5N-E Sli og en E6300, og jeg kjøpte denne cpu kjøleren http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=48779 Den er veldig billig, men kjøler samtidig meget bra, og er veldig enkel å montere Mine cpu temperaturer med denne kjøleren er følgende: Idle:30-36 Load 43-48, maks 50 Men merk da at jeg kjører min prossesor på 3,06ghz, så på orginal hastighet vil den nok være noe kjøligere enn dette! Endret 1. august 2007 av marius883 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Test av CPU kjølere, her. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Som vi alle vet, er det enkelte CPU'er som er kaldere enn andre og hovedkort som rapporterer kaldere / varmere temps enn hva som virkelig er. Hvorfor dette skjer vet jeg ikke, men har på følelsen at mye av temp målingene som blir gjort av software ikke er god nok. De temp målingene jeg bryr meg vesentlig om er HDD, for der har jeg lagret alle mine data. CPU'ene tåler fint å ligge på 70 grader og skjermkortene er ofte hinsides varme, uten at det ødelegger for grafikken. Tar jeg en "hånd" test inni kabinettet, så tilsier ikke den at det skal være 45 grader der inne, men det er hva målingene sier. Litt offtopic er vi nå, men jeg er godt fornøyd med dette kabinettes termiske egenskaper. Kan legge til at PSU'er registrere varme veldig lett og skrur derfor opp vifta. Tror det vil hjelpe på med en vifte her nede. I allefall om man har 4 disker der... Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 - Temperaturer fra cpu bør oppgis fra TAT, da blir det stort sett korrekt. - "kabinett"-temp er temperaturen målt på northbridge eller southbridge, ikke midt uti lufta i kabinettet - Hvilke psuer snakker du om nå? mitt Corsair er uhørlig uansett bruk omtrent, men så er ikke min maskin fullpakka, og jeg har en 120mm noctua mellom hdd-ramme og psu... Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 BTW, HATER LGA775 montering, så tror det blir uaktuelt. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 LGA775 er hat med stock kjøler, syns igrunn det var greiere å montere u120e'en enn stock-kjøleren... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Noen erfaringer med store 8800-kort i P182? God nok plass? Eller bør en istedet gå for P190? Og hva med 2 8800 gts/gtx-kort? Prisdiff uinteressant som et av vurderingsgrunnlagene. Endret 1. august 2007 av Slettet-45jaQkrH Lenke til kommentar
andylove Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) - Temperaturer fra cpu bør oppgis fra TAT, da blir det stort sett korrekt.- "kabinett"-temp er temperaturen målt på northbridge eller southbridge, ikke midt uti lufta i kabinettet - Hvilke psuer snakker du om nå? mitt Corsair er uhørlig uansett bruk omtrent, men så er ikke min maskin fullpakka, og jeg har en 120mm noctua mellom hdd-ramme og psu... 9187631[/snapback] Temperaturer som blir avlest fra CPU kommer som et parameter som peker til en verdi i en tabell. (det er ingen fysisk temperaturmåler på hovedkort eller CPU). Den tabellen forteller da hvilken temp du har. Ser at flere med 975 hovedkort har lavere temps enn 965 hovedkort. I mitt tilfellet, så er CoreTemp, Everest, TAT og SpeedFan helt enige... Noen tolker kanskje CPU temp og Core temp som det samme, hvilket er feil. Min MIST i dette kabinettet har blitt bråkete, fordi jeg tok ut vifta som sto nederst. Den trekker da all varmen fra 4 stk disker igjennom seg. Siden PSU'er er temp regulerte ang vifta, så går denne for fulle mugger hos meg. Det høres, kan man si. Hva som avgjør hvor varmt det er i selve kabinettet kan sammenlignes med hvor varmt du har det hjemme. At ovnen på veggen er stilt på 25 grader, betyr ikke at romtemp er 25 grader. Nå havna vi skikkelig offtopic her... Til du som lurte på hvordan dette kabinettet gjør seg med SLI 8800 (GTX?), så er ikke dette noe problem, men du må nok fjerne den øverste HDD modulen. Jeg sett flere bilder på at dette går helt ok. For øvrig er jeg litt usikker ang P190, men jeg tror det kabinettet er litt dypere, men jeg har ikke sjekket tech specs for det. Endret 1. august 2007 av andylove Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Noen erfaringer med store 8800-kort i P182? God nok plass? Eller bør en istedet gå for P190? Og hva med 2 8800 gts/gtx-kort?Prisdiff uinteressant som et av vurderingsgrunnlagene. 9188650[/snapback] Har selv et 8800 ultra i mitt p182, men måtte da fjerne den øverste hdd rammen! fjerner du den, har du veldig god plass, også for et sli oppsett! Endret 1. august 2007 av marius883 Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg et Antec 182, men hvor bra demper kabinettet vibrasjonsstøy fra PSU? Wibla: Gikk det fint å bruke Corsair 520W i dette kabinettet? Det så jo ganske bra ut på det bildet på forrige side, men det kan jo være at det var litt vanskeligere enn det ser ut som. Endret 7. august 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Gikk som smurt, men vifta MÅ stå vinkla nedover for å få kablene ut på riktig side. (24pin + p4/p8) .. p4-kabelen rekker akkurat frem til p4-pluggen på mitt p5wdh deluxe kort ved å dra kabelen bak hovedkortplata... Har ikke merka noe vibrasjonsstøy at all fra min psu, det som bråker mest i pcen min nå er tre seagate disker som skal UT fort som faen. Endret 7. august 2007 av Wibla Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Det var jo positivt. Jeg har samme hovedkort, skjermkort og PSU som deg så da burde jeg vel også klare å få det til å passe EDIT: Hvordan er det egentlig å ha PSU-en plassert nede i kabinettet? Får den nok luft når vifta er under PSU-en? Endret 7. august 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har ikke merka noe vibrasjonsstøy at all fra min psu, det som bråker mest i pcen min nå er tre seagate disker som skal UT fort som faen. 9229862[/snapback] Glad jeg kjører samsung jeg.... hører nesten ikke en drit fra dem Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Jeg har også en disk fra Samsung og jeg er veldig fornøyd med støynivået til den. Endret 7. august 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg har forresten ikke noe problemer med luft til PSU iogmed at det er en vifte som peker rett på psu'en Ingen vibrasjoner fra PSU heller da den står i et "bur" som demper vibrasjoner... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg et Antec 182, men hvor bra demper kabinettet vibrasjonsstøy fra PSU? Wibla: Gikk det fint å bruke Corsair 520W i dette kabinettet? Det så jo ganske bra ut på det bildet på forrige side, men det kan jo være at det var litt vanskeligere enn det ser ut som. 9229795[/snapback] Vibrasjonstøy fra PSU finnes ikke, vil jeg påstå. Det blir i allefall overdøvet fra øvrige komponenter. Men jeg har lagt merke til at det fort kan bli varmt nederst med 4 stk disker uten viften imellom PSU og diskene. Da går i allefall min MIST500w på fulle mugger. Pokkers temp regulerte vifter... Ellers har jeg planer om å lappe igjen hullet i toppen, kun la det være en vifte i bakkant og en forran øverste HDD modul og en nederst forran HDD modulen. Sistenevnte må jeg nok modifisere litt for å få til. Jeg har en Scytje Ninja+ som har påmontert en MIST 120mm, denne tar jeg i såfall av. Ellers blir det vel å kutte i antall disker for å få ned støyen fra disse. Men så er jeg litt ekstrem på støy... (og det blir vamt i kåken av maskina...) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hvordan er det å kutte alu med en liten avbiter? Tenkte jeg endelig skulle sette i en vifte forran diskene nå. Begynner å bli en stund siden jeg sa jeg skulle gjøre det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå