Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg har også bygget meg en P182.. men dreit i no ekstern viftestyring, og satte i Nexus og Noctua vifter... har en Noctua i "taket" (nexus-vifta passa ikke, fadese...), og en i bunn mellom psu og harddiskene... så har jeg tre nexus, en på cpuribba, en foran diskene i øvre ramme, og en eksos bak. Alle disse viftene blir styrt i speedfan.

Dette gir meg følgende temperaturer ved 100% CPU-last (dnetc) med ca. 23-24 grader romtemperatur:

Core0: 56C

Core1: 51C

Seagate 250GB1: 39C (øvre)

Samsung 320GB: 34C (øvre)

Seagate 250GB2: 38C (nedre)

Seagate 200GB: 35C (nedre)

GPU idler på rundt 60-63 grader uten vifte, testa med en noctua, da fikk jeg 54C idle og 60C load, ikke ille med et 7950GT 512MB

Ved disse temperaturene så ligger CPUvifte på ca. 500-550rpm, avtrekksviftene på 500 og 650rpm (noctua og nexus er jo ikke helt like), hdd-viftene ligger på rundt 700 og 900 rpm (noctua i bunn), og maskina er bortimot lydløs. Det eneste jeg legger merke til er igrunn når seagate diskene søker, det hjelper mye at noctua vifta står godt inni maskina.

For å legge merke til maskina må jeg faktisk skru eksosviftene (noctua i topp) opp mot 85% i speedfan, mot normalt 50-60%.. har satt maks 70%.

Bilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

DSC_5932crop.sized.jpg

DSC_5881.sized.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om jeg skal selge P180, og kjøpe P182.

Har fått vannkjøling nå, og trenger de to slange hullene bak. Pluss at det hadde vært kjekt med kablene bak HK.

9130928[/snapback]

Hva slags vannkjøling er det snakk om? Jeg har lurt på Zalman sin radiator. Eneste kjipe er at jeg tror ikke det vil ha noe å si generelt på maskinens støynivå eller temp.

Lenke til kommentar
CPU: Apogee GTX

Rad: Thermochill PA120.3

GPU: EK Acetal block for 8800GTX

Pumpe: Swiftech MCP655

Tank: Swiftech MCRESMICRO

Slange: 1/2"

:)

9131266[/snapback]

Behovet for ledningene bak HK vil jo være mindre ved vannkjøling :wee:

Også er jo Antec P182 et ganske lite kabinett (synes nå jeg) Hvor skal du ha kompoentene? Pumpe, tank ... ? Ta vekk nederste HD rack?

Lenke til kommentar

Fikk mitt nye P182 for et par dager siden, og jeg må si at jeg aldri har hatt et bedre kabinett, setter du alle viftene på minimum, er den stille som en mus, og temperaturene til meg med harddiskene plassert i det nederste rommert, og uten noen ekstra vifter:

Lest av med everest!

Cpu: E6300 klokket til 3,2ghz med scythe katana2 kjøler: Idle 30-36, Load 43-48.

Hovedkort: Asus P5N-E SLI: 25, maks 33.

Skjermkort: Geforce 7800gtx: Idle 45-55, Load ca.70

Hdd 1: 30-35

Hdd 2: 36-43

Helt greie temperaturer spør du meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes at medfølgende vifter støyet formye .. bytta til MIST vifter. Nå er det bare PSU og CPU kjøler som bråker!!  :dontgetit:

FU Zalman!

9166031[/snapback]

Hvis du setter viftene på medium eller high, så kan jeg være enig i at de støyer ganske mye ja, men har du alle på low, så er det jo musestille!

Lenke til kommentar

Det er min PSU fra MIST som bråker i kabinettet mitt. Det hjelper kanskje ikke at jeg har 4 stk disker som brummer. Raptoren lager litt lyd, men den skal ut i bytte mot en fornuftig 500GB.

MIST500w som driver E6600, 7900GTO, 4 stk HDD, 1 stk DVD-R, Asus P5B deluxe og 4 stk 120mm MIST vifter. Det er litt merkelig, men vifta på PSU'en går konstant, så den lager mest lyd har jeg funnet ut. Kanskje jeg får roet ned litt på den vifta om jeg bytter til en Corsair 620w. Det blir en smule varmt i stuen med maskinen på, den pumper kontinuerlig 40 grader ut i rommet...

Ellers gjør kabinettet jobben sin som støydemper. Noen som har erfaring med å sette inn støydempningsmatter? Tenker da på f.eks BilTema sine som brukes i bil og båt. De kan bli ganske tynne, men er svært effektive. Lurer også på om det virkelig er nødvendig med den vifta i toppen. Noen som har testet med og uten denne?

Og var det ikke noen her som hadde modda nederst delen i front slik at en 120mm vifte passet inn der? Kunne tenkt meg litt mer kjøling for diskene.

Lenke til kommentar

VURDERER å skaffe meg et P182 samt et P5N-E SLi og en E4400. Ser etter en CPU-kjøler som ikke er altfor dyr, ikke altfor vanskelig å montere (infinityhorefittefaen) men som kjøler bra. Har noen en anbefaling til kjøler å kjøpe? Evt. hva jeg ikke burde kjøpe til dette kabinettet?

Lenke til kommentar
VURDERER å skaffe meg et P182 samt et P5N-E SLi og en E4400. Ser etter en CPU-kjøler som ikke er altfor dyr, ikke altfor vanskelig å montere (infinityhorefittefaen) men som kjøler bra. Har noen en anbefaling til kjøler å kjøpe? Evt. hva jeg ikke burde kjøpe til dette kabinettet?

9183511[/snapback]

Kan anbefale deg Scytje Ninja+. Den har jeg selv, og det fungerer ypperlig. Om du er i tvil ang kabinettet, så foreslår jeg at du leser post nr 1 og ser på testene som er blitt gjort. Kabinettet åpner for mange muligheter, spesielt med tanke på støy og varme.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...