Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått prøvd meg litt med P182B =)

Til nå har jeg desverre bare kommet frem til skuffelsene mine:

- Viften nede i HDD/PSU kammeret måtte vekk pga kablene fra HDD sperra for denne. Hadde jeg brukt 90graders kontakter, tror jeg kanskje det hadde gått, mulig jeg skal prøve å skaffe dette.

- Viftestyringene var en relativt STOR overdrivelse!! Det var jo kun tre-trinns-potmeter satt på hver av viftene. Da jeg synes av fitene bråkte litt mye, selv på low, forsvant også "viftestyringen"

- Måten viftene i toppen var festa på, gjorde at jeg måtte modde litt på MIST viften som skulle henge der (det er rør fra hullet på den ene siden, til den andre. Aner ikke hvorfor) Dette er nå et minus kanskje MIST burde ta på sin kappe......

- Litt dårlig plass til kablene bak HK (Mulig jeg som ikke brukte lang nokk tid på dette)

Kommer trolig mer ris og ros etter hvert. Jeg fikk ikke holdt så mye på med kabinettet da det kom litt sent på dagen.

mvh

Lenke til kommentar
Alt det du nevner kan fikses.

Så da er det kanskje ingen skuffelser likevell? ;)

9054052[/snapback]

Når det krever litt modifikasjoner, så er det litt skuffelse... Kabinettet burde ikke trenge å gjløre noe med for å kunne bruke det synes jeg...

Lenke til kommentar

Er det ikke brukbart? :S

- 90 graders kabler kan skaffes

- Viftestyring kan skaffes

- Andre vifter kan skaffes

- Og at du har brukt liten tid på organisering av kabler, er ikke Antec sin feil?

Alt du nevner er ikke et problem hos Antec, men et "problem" hos deg.

Lenke til kommentar

Antec vifene bråkte for mye for min del, så kommer ikke til å bruke dem til noe. Jeg har 4x MIST + 1x SilenX til disposisjon. Tror jeg kun bruker 2x MIST (dvs bytte den bak og i topp. Jeg så at E6600 lå på 16grader med Zalman kjøler, mobo var på 25elns

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått prøvd meg litt med P182B =)

Til nå har jeg desverre bare kommet frem til skuffelsene mine:

- Viften nede i HDD/PSU kammeret måtte vekk pga kablene fra HDD sperra for denne. Hadde jeg brukt 90graders kontakter, tror jeg kanskje det hadde gått, mulig jeg skal prøve å skaffe dette.

- Viftestyringene var en relativt STOR overdrivelse!! Det var jo kun tre-trinns-potmeter satt på hver av viftene. Da jeg synes av fitene bråkte litt mye, selv på low, forsvant også "viftestyringen"

- Måten viftene i toppen var festa på, gjorde at jeg måtte modde litt på MIST viften som skulle henge der (det er rør fra hullet på den ene siden, til den andre. Aner ikke hvorfor) Dette er nå et minus kanskje MIST burde ta på sin kappe......

- Litt dårlig plass til kablene bak HK (Mulig jeg som ikke brukte lang nokk tid på dette)

Kommer trolig mer ris og ros etter hvert. Jeg fikk ikke holdt så mye på med kabinettet da det kom litt sent på dagen.

mvh

9053874[/snapback]

Jeg har selv fjernet viften nede i bunn, men det var fordi SPCR selv hadde gjort dette da de mente av flow'en fra PSU var god nok til å kjøle diskene. De kom også med en smule krass kritikk til alle som syter over temp på diskene (+40 grader). HP, Dell osv har godt over 50 grader på sine maskiner og dette er godkjent driftstemp. Nok om det.

Viftene i toppen er laget for enkelt type vifter som har litt høyere produksjonskostnad. Tror du MIST viftene er dyre å lage? De er kanskje av den aller billigste sorten som finnes. Helt greie vifter, men Nexus er bedre vet jeg.

Viftestyringene på viftene er tragisk, det er jeg enig med deg i. Ikke alle her som er det, men shit the same - tragisk ;)

At du har dårlig plass bak HK for å feste kabler etc, da må du vurdere å ha PC'en løs på skrivebordet, for dette kabinettet kan skilte med den plassen svært få andre har. Det er nok heller at du ikke har lange nok kabler eller tok deg god nok tid til å modde oppsettet ditt.

For meg tok det ca 45 min å montere HW samt strøm og andre ledninger. Jeg tok meg ca 1 time å tenke ut kabelstrekk og ble faktisk svært fornøyd med resultatet. Du skriver også at du har sett CPU på 16 grader og mobo på 25, her må det være noe riv ruskende galt, for så lavt kom ikke engang SPCR. Selv ikke med en barsking av vifte på fulle mugger. Men det har ikke noe i denne tråden og gjøre.

Jeg tror du vil bli fornøyd med ditt kabinett om du faktisk tar deg tid til å modifisere litt. Ingen kabinetter kommer ferdig tilpasset enhver bruker, men Antec har gjort jobben litt enklere enn f.eks Lian Li.

Lenke til kommentar
Viftene i toppen er laget for enkelt type vifter som har litt høyere produksjonskostnad. Tror du MIST viftene er dyre å lage? De er kanskje av den aller billigste sorten som finnes. Helt greie vifter, men Nexus er bedre vet jeg.

Er nexus bedre? Min erfaring (og jeg kan backe det opp med målinger), er at de er på lik linje, bare at de operer på et annet turtallsinterval (MIST noe lavere), Nexus er vel også egentlig yate loon-vifter, som langt ifra er noe dyre.

Irriterende nok har begge lukkede hjørner, noe som er en tåplig konstruksjon i mine øyne.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mente at Nexus var bedre fordi de har bedre luftftrøm. Men der kan jeg jo ta skammelig feil. Det at begge har lukkede hjørner er svært irriterende og beviser jo bare billig konstruksjon.

I grunn er jo de fleste viftene ganske så like, alt som avgjør er jo farten på vifta. Men bladene på enkelte er mere bøyd, slik at luftstrømmen blir kraftigere, det må jo telle noe.

Så på siste testen SPCR gjorde av P182SE hvor de hadde plassert en vifte i forkant av øvre HDD kabinett. Det hadde nada å si for temp i kassa. Eneste er at jeg sliter litt med støy, men jeg mistenker min Raptor for å lage mesteparten av det. Høres ut som kraftig humming og sus, men når jeg stopper alle viftene, så er lyden der fortsatt. Har 4 disker i nedre kabinett, deriblant en Raptor.

Møkkaraptor.. ;)

Lenke til kommentar
Jeg mente at Nexus var bedre fordi de har bedre luftftrøm. Men der kan jeg jo ta skammelig feil. Det at begge har lukkede hjørner er svært irriterende og beviser jo bare billig konstruksjon.

I grunn er jo de fleste viftene ganske så like, alt som avgjør er jo farten på vifta. Men bladene på enkelte er mere bøyd, slik at luftstrømmen blir kraftigere, det må jo telle noe.

Så på siste testen SPCR gjorde av P182SE hvor de hadde plassert en vifte i forkant av øvre HDD kabinett. Det hadde nada å si for temp i kassa. Eneste er at jeg sliter litt med støy, men jeg mistenker min Raptor for å lage mesteparten av det. Høres ut som kraftig humming og sus, men når jeg stopper alle viftene, så er lyden der fortsatt. Har 4 disker i nedre kabinett, deriblant en Raptor.

Møkkaraptor.. ;)

9057519[/snapback]

Jo, men trenger man den nevnte luftstrømmen? I mitt kabinett har jeg en nexus i nedre kammer, og en SilentX i øvre, begge to er undervoltet til alvere hastighet. Og ting er kjølig nok (og ikke til å høre)

AtW

Lenke til kommentar

Møkkaraptor.. ;)

9057519[/snapback]

Jo, men trenger man den nevnte luftstrømmen? I mitt kabinett har jeg en nexus i nedre kammer, og en SilentX i øvre, begge to er undervoltet til alvere hastighet. Og ting er kjølig nok (og ikke til å høre)

AtW

9057525[/snapback]

Du har helt rett i det. Selv synes jeg mine temper er gode nok. Lenge siden jeg sluttet å kontrollere. Merker noe økning på sommeren, men det er vel normalt. Raptoren min tok kvelden her for ikke så lenge siden, men det skyldes neppe varmen. Ellers er oppsettet mitt godt hørbart, men jeg har sluttet å hyle så innmari om kassa, orker bare ikke. Det er en litt ond sirkel å modifisere hele tiden.

Men det jeg er aller mest fornøyd med er at HDD'ene er så og si lydløse i dette kabinettet. Er som sagt bare raptoren som skiller seg ut. Men det er kanskje ikke så veldig rart.

Lenke til kommentar

I mitt gamle Antec kabinett, husker ikke helt hvilket, noe billig greier, hadde jeg 3 vifter, 2x SilenX og 1 MIST. Alle disse ble kj0rt igjennom en Zalman viftestyring paa low. Men selv paa full hastighet braakte harddiskene mine mer enn viftene. Jeg hadde 2x200GB maxtor (som ikke akkuratt er lydl0se)

I P182B blir det 2x80 og 1x400GB, seagate alle sammen og 2-3x MIST vifter. Jeg har ikke faatt bytta viftene og maskinen har enda ikke kommet hjem til min stille stue, saa har ikke faatt sjekka hvordan HDD braaker. Men de beskjedne gummibitene utgj0r ganske mye for st0y fra HDD maa jeg si.

Jeg har en stor Zalman vifte paa min E6600 CPU og med sided0ren av og orginale vifter paa low, hadde CPU 15grader og mobo 25elns. Saa tror ikke temp skal vaere noe motstand for min del =)

Jeg haaper bare ikke mitt inntrykk at MIST som stillegaaende vifter endrer seg, jeg har bestilt viftestyring, men ser ut til aa vaere vanskelig aa faa tak i .. :/

(Ja, var ikke norsk tastaturoppsett paa denne maskinene :/)

Lenke til kommentar

Hvilken viftestyring har du bestilt? Jeg kjører på Zalman's små knottegreier med dobbeltsidig teip. Det blir litt tungvindt når jeg først skal teste litt hastigheter. Men det er vel litt begrenset med hva man får plass til bak døra. Jeg har alltid døra lukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...