Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å mekke pleksidør på P18X serien krever vel nesten at man fester det med gummilister og ikke nagler det på. tviler det blir lite pent med en 3 lags farga kant.

Ah, den typen der ja, har to slike selv, som forøvrig ikke er i bruk.

Skal bruke den ene i en server jeg skal sette opp snart, og den andre setter jeg nok bakerst i skapet for å støve ned.

Liker de diskrammene lite, de skrangler for mye hvis en har disker som vibrerer mye i de.

Jeg byttet mine ut med disse for noen uker siden, kvaliteten er en helt annen.

Regner med at du har byttet ut vifta på den? Standard har de en tendens til å bråke.

De rammene der så jaggu meg solide ut. Er de like solide som de ser ut som?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mener du de rammene jeg linket til?

Isåfall er jeg utrolig fornøyd med de, skal jeg sette fingeren på noe er det at de støyer mer enn hva en gjerne vil ha i en maskin en sitter rett ved. Heldigvis bruker de rammene standard 80mm vifte, med standard viftekontakt, så det å bytte de ut burde ikke være noe større problem. De er også ganske dype, så pass på at en har plass i dybden. Har en et trangt kabinett kan en få problemer med at den kommer borti ram-brikkene. Har ikke prøvd de i mitt p182, men de burde få plass der også.

Lenke til kommentar
Ah, den typen der ja, har to slike selv, som forøvrig ikke er i bruk.

Skal bruke den ene i en server jeg skal sette opp snart, og den andre setter jeg nok bakerst i skapet for å støve ned.

Liker de diskrammene lite, de skrangler for mye hvis en har disker som vibrerer mye i de.

Jeg byttet mine ut med disse for noen uker siden, kvaliteten er en helt annen.

Regner med at du har byttet ut vifta på den? Standard har de en tendens til å bråke.

Det skrangler sitt med vibrerende disker ja.

Har to Seagate 1.5TB og to Samsung F1 1TB nå, så vibrerer ikke SÅ ille som før. :)

Vifta har jeg bytta ja, ble for mye støy.

Logiman:

De er solide så det holder ja. :p

Men som Guri/Jon sier, så må vifta byttes, og ramma bygger endel bakover, så strømkontaktene må man nesten sette på før man monterer fast ramma(blir trangt i nærheten av ATX-kontakten).

Lenke til kommentar

Mener du de rammene jeg linket til?

Isåfall er jeg utrolig fornøyd med de, skal jeg sette fingeren på noe er det at de støyer mer enn hva en gjerne vil ha i en maskin en sitter rett ved. Heldigvis bruker de rammene standard 80mm vifte, med standard viftekontakt, så det å bytte de ut burde ikke være noe større problem. De er også ganske dype, så pass på at en har plass i dybden. Har en et trangt kabinett kan en få problemer med at den kommer borti ram-brikkene. Har ikke prøvd de i mitt p182, men de burde få plass der også.

Ja, det var de. Godt å få en liten review av noen som har testa ting i praksis og.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som har P193? :p

Jeg skal bestille meg maskin denne uken og har egentlig bestemt meg for en P193, men det er så få på forum og nettsider rundt om som sitter med dette. Alle har valgt P183 virker det som, er det noe jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar

Størrelsen på de to er jo lik, P193 er 2 mm dypere og sideviften bygger vel 3.5 cm eller no.

Men det er altså utseende på sideviften da? Synes ikke den er så ille jeg da :) Men da regner jeg jo også med at P193 har mye bedre kjøling da... Med 3x120mm, 2x140mm og 1x200mm vifte burde den kjøle ganske så bra?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk P183 i dag, men har problemer med å få fart på viftene i kabinettet. De er koblet til, prøvd alle hastighetene som er mulig, men ingenting skjer.

Har dog ikke koblet til skjerm eller tastatur siden den står på stua her foreløpig, bare sånn i tilfelle det skulle ha noe med saken å gjøre (selv om jeg tviler).

Trodde det skulle være "plug and play", men det er kanskje ikke det?

Edit: Var for øvrig trang om plassen bak bakdøra etter alle ledningene ble stua bort der :ph34r:

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Fikk P183 i dag, men har problemer med å få fart på viftene i kabinettet. De er koblet til, prøvd alle hastighetene som er mulig, men ingenting skjer.

Har dog ikke koblet til skjerm eller tastatur siden den står på stua her foreløpig, bare sånn i tilfelle det skulle ha noe med saken å gjøre (selv om jeg tviler).

Trodde det skulle være "plug and play", men det er kanskje ikke det?

Sjekk at pinnen sitter skikkelig i kontaktene.

Vil jo være merkelig om 2 vifter ikke skulle fungere.

Lenke til kommentar

Sjekket de igjen nå, de sitter som de skal.

Ser forresten at jeg burde investere i noen nye kabler for PSUen, de som fulgte med er aaalt for lange, blir mye kabelrot nede i PSU "rommet".

Edit: Skiftet ledningen fra PSUen, da funket de, merkelig siden PSUen er helt ny.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Jeg skal bestille meg maskin denne uken og har egentlig bestemt meg for en P193, men det er så få på forum og nettsider rundt om som sitter med dette. Alle har valgt P183 virker det som, er det noe jeg har gått glipp av?

Jeg valgte P183 over P193 pga. at den sideviften er stygg som juling. :p

Lenke til kommentar

Jeg valgte P183 over P193 pga. at den sideviften er stygg som juling. :p

what he said.

Lenke til kommentar

Denne

Har fungert fint så lang og har ikke hatt noe problemer, ikke støyer den noe særlig heller.

Største minuset med den er at viften er inne i kabinettet, den drar ikke varmen ut.

OT: Hadde et uhell med harddisken når jeg skulle bytte kabinett, farvel til 1TB, under en uke gammel.

Var borte på den lokale databutikken, fyren prøvde å selge meg en 250GB IDE harddisk til nesten 700,-. Ca 100,- mer enn det jeg ga for 1000GB :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...