Din_Laban Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 -men det har hot-swap sata. Lenke til kommentar
radisson Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei, slenger meg inn på denne tråden med et spørsmål om Antec. Ser at diskusjonen om anbefalinger av kabinetter ofte går mellom cooler master, lianli og antec. Hvis vi holder oss til midi-tower så syns jeg at det mest innovative som er kommet de siste årene er harddisker som er sidestilte -slik at kabelrotet blir mye mindre - og hovedkortet blir ekstremt mye mer tilgjengelig - men dette har jeg merkelig nok ikke sett på så altfor mange Antec kabinetter men allikevel så blir Antec anbefalt. Eller er det bare jeg som synes at sidestilling av harddisker er bra og det egnetlig ikke har lite betydning for airflow? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Jeg har et Antec 902 (midi-tower) hvor diskene ikke er sidestilte, men dette har uansett ikke noe å si for airflow for meg ettersom jeg kun har montert én disk (), men har man installert en disk i alle 6 spora vil jeg tro det har en viss negativ effekt på kjølingen, ja. Men alt i alt kjøler kabinettet ekstremt bra (som tester viser gang på gang på gang) og er enkelt i bruk så jeg ser ingen grunn til at man ikke skulle anbefale det. Ikke føler jeg at hovedkortet blir ekstremt mye mindre tilgjengelig av det heller. Hvertfall så lenge man bruker de 3 nederste brønnene. Ei heller mere kabelrot. Se bilde. Men jeg skal være enig i at hvis jeg skulle kjøpt to til av samme skjermkort jeg har nå (Gainward GTX 275) for å kjøre 3-SLI så hadde jeg blitt nødt til å finne en ekstern lagringsløsning eller kjøpt 2,5" disker for å få plass. Ser det ville vært ca. 1-2mm klaring mellom harddisken og grafikkortet. Edit: Resize bildet. Endret 5. september 2009 av Feh Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Mitt P183 er mitt første med sidestilte. Synes det ble bedre uten at jeg har tenkt over det før. Dvs det er kun nedre harddisk bay som er sidestilte med plass til 4 disker. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Ah, skal kjøpe meg et p183 snart.. Lei av 900'en min. vil ha noe clean og stille :] Det er forresten MEGET mulig å gjemme HDD kabler i antec 900/902. http://www.youtube.com/watch?v=8jCgB4Gq9MY...yer_profilepage Gjort det selv, funker knall. LES: funker bare med sata power kabler som "kabelen går rett igjennom". (Altså f.eks de to midterste connectorne på en med 3 power kabler. Den siste er større, og kræsjer med vifta. FEH: Hvilken PSU er det? Endret 5. september 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Virker veldig som corsair sin, da de har slike kabler på de modulære iallefall, mye mulig de ikke modulære har de samme flate kablene. Endret 5. september 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Noen som vet om det er støvfiltre på p183? Vurderer å bytte ut 900 pga. mye støv i kabinettet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) P183 har støvfiltere i front. Meget lett å ta ut med dører foran hver vifte bak frontdøra igjen. Endret 5. september 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 P183 har støvfiltere i front. Meget lett å ta ut med dører foran hver vifte bak frontdøra igjen. Aha, takker for svar, ender vel med at jeg bestiller det kabinettet, har hørt mye positivt om det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg har tatt dette i bruk nå i min nye rigg. Er veldig fornøyd hittil. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 FEH: Hvilken PSU er det? Corsair HX 750 med modulære kabler Funker knall! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hmm fått p183 nå.. hvordan fester jeg skruene i fronten?... Finner ikke noen særlig passende skruer.. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Nvm fant det ut. Var visst de feite vanlige vifteskruene som måtte brukes. Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 edit 1337 Ingen som så noe ekstremt? Har nettopp fått i gang gammelmaskinen min! Kickass Point of View kabinett! Lenke til kommentar
Bitesizedmoose Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hvordan er det å bruke PSU med vifte på toppen i Antec P183 kabinettet? Ser ut til luftstrømmen da vil gå litt sikk-sakk, i motsetning til PSU'er av den mer tradisjonelle typen med 80mm vifte på enden. Men er det nok rom på oversiden av PSU'en, så er det kanskje ikke noe problem? Tenkte å kjøpe enten Mist 650W eller Cooler Master Silent Pro M600, begge har stor vifte på toppen. PS. Om man skal ha inn flere vifter (i front av kabinettet f.eks.) er det ø120x25mm vifter som passer? Ser at det finnes både 25mm og 38mm tykke vifter. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Den skal ligge med viften ned i P183. Er en ramme med hull for dette. Lenke til kommentar
Bitesizedmoose Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Den skal ligge med viften ned i P183. Er en ramme med hull for dette. Javel, ja. Det visste jeg ikke. Hvor stor plass er det mellom viften og bunnen av kabinettet da? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 1-2cm et sted. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hvordan er det å bruke PSU med vifte på toppen i Antec P183 kabinettet? Ser ut til luftstrømmen da vil gå litt sikk-sakk, i motsetning til PSU'er av den mer tradisjonelle typen med 80mm vifte på enden. Men er det nok rom på oversiden av PSU'en, så er det kanskje ikke noe problem? Tenkte å kjøpe enten Mist 650W eller Cooler Master Silent Pro M600, begge har stor vifte på toppen. PS. Om man skal ha inn flere vifter (i front av kabinettet f.eks.) er det ø120x25mm vifter som passer? Ser at det finnes både 25mm og 38mm tykke vifter. 25mm er standard. Men ser ingen grunn til at 38mm ikke passer. Er god plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå