Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

slenger meg inn på denne tråden med et spørsmål om Antec. Ser at diskusjonen om anbefalinger av kabinetter ofte går mellom cooler master, lianli og antec.

 

Hvis vi holder oss til midi-tower så syns jeg at det mest innovative som er kommet de siste årene er harddisker som er sidestilte -slik at kabelrotet blir mye mindre - og hovedkortet blir ekstremt mye mer tilgjengelig - men dette har jeg merkelig nok ikke sett på så altfor mange Antec kabinetter men allikevel så blir Antec anbefalt.

 

Eller er det bare jeg som synes at sidestilling av harddisker er bra og det egnetlig ikke har lite betydning for airflow?

Lenke til kommentar

Jeg har et Antec 902 (midi-tower) hvor diskene ikke er sidestilte, men dette har uansett ikke noe å si for airflow for meg ettersom jeg kun har montert én disk (:p), men har man installert en disk i alle 6 spora vil jeg tro det har en viss negativ effekt på kjølingen, ja. Men alt i alt kjøler kabinettet ekstremt bra (som tester viser gang på gang på gang) og er enkelt i bruk så jeg ser ingen grunn til at man ikke skulle anbefale det.

 

Ikke føler jeg at hovedkortet blir ekstremt mye mindre tilgjengelig av det heller. Hvertfall så lenge man bruker de 3 nederste brønnene. Ei heller mere kabelrot. Se bilde. Men jeg skal være enig i at hvis jeg skulle kjøpt to til av samme skjermkort jeg har nå (Gainward GTX 275) for å kjøre 3-SLI så hadde jeg blitt nødt til å finne en ekstern lagringsløsning eller kjøpt 2,5" disker for å få plass. Ser det ville vært ca. 1-2mm klaring mellom harddisken og grafikkortet.

 

481780.jpeg

 

Edit: Resize bildet.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ah, skal kjøpe meg et p183 snart..

Lei av 900'en min. vil ha noe clean og stille :]

Det er forresten MEGET mulig å gjemme HDD kabler i antec 900/902.

http://www.youtube.com/watch?v=8jCgB4Gq9MY...yer_profilepage

 

 

Gjort det selv, funker knall.

LES: funker bare med sata power kabler som "kabelen går rett igjennom". (Altså f.eks de to midterste connectorne på en med 3 power kabler. Den siste er større, og kræsjer med vifta.

 

 

FEH: Hvilken PSU er det?

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan er det å bruke PSU med vifte på toppen i Antec P183 kabinettet? Ser ut til luftstrømmen da vil gå litt sikk-sakk, i motsetning til PSU'er av den mer tradisjonelle typen med 80mm vifte på enden. Men er det nok rom på oversiden av PSU'en, så er det kanskje ikke noe problem?

 

Tenkte å kjøpe enten Mist 650W eller Cooler Master Silent Pro M600, begge har stor vifte på toppen.

 

 

PS. Om man skal ha inn flere vifter (i front av kabinettet f.eks.) er det ø120x25mm vifter som passer? Ser at det finnes både 25mm og 38mm tykke vifter.

Lenke til kommentar
Hvordan er det å bruke PSU med vifte på toppen i Antec P183 kabinettet? Ser ut til luftstrømmen da vil gå litt sikk-sakk, i motsetning til PSU'er av den mer tradisjonelle typen med 80mm vifte på enden. Men er det nok rom på oversiden av PSU'en, så er det kanskje ikke noe problem?

 

Tenkte å kjøpe enten Mist 650W eller Cooler Master Silent Pro M600, begge har stor vifte på toppen.

 

 

PS. Om man skal ha inn flere vifter (i front av kabinettet f.eks.) er det ø120x25mm vifter som passer? Ser at det finnes både 25mm og 38mm tykke vifter.

 

25mm er standard. Men ser ingen grunn til at 38mm ikke passer. Er god plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...