Feh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noctua NH-U12P er på vei i posten så skal få postet noen temperaturmålinger ved klokking til helgen Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Har den samme. Den funker som bare det! Jeg har klokket til 3,5 GHz og temp: ca 40C idle og 60C laod. Egentlig ikke jeg som klokket, Rudde93 hjalp meg. Har ikke satt meg så mye inn i det. Endret 7. juli 2009 av Durochris Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Har nå fått Antec P180 Mini i hus. Synes kabinettet er superstilig, reint og pent. Det er som andre har påpekt stort for å være et m-ATX kabinett. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg vært sikker på at et standard ATX HK passer, men det gjør det ikke. Var greit å bygge i, men jeg har veldig lite peil på cable management og alt slikt, som dere sikkert ser på bildet. Noe som "irriterte" meg litt var at brenneren min er en gammel IDE sak og stikker ut av kabinettet i toppen. Det var ikke mer plass å gå på. Får låst igjen døren fint, men det ser ikke bra ut. Hardware: Asus P5QL-EM Intel E7400 2,8ghz 4GB Corsair XMS 2x2gb XFX 8800 GTS 512 Endret 7. juli 2009 av fflex Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Kabel rydding er 0 stress. Det du trenger er strips så går det av seg selv. Prøv og legg alle kablene bak HK og i bunnen av kabinettet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Skal sies at det er ganske vanskelig å rydde kabler i et lite kabinett. Jeg brukte vel godt opp mot 3 timer på kabelrydding i min kasse Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Rart at du ikke fikk 8pin bak hk i 902 når jeg fikk den bak hk i 1200. Merk! jeg brukte også Corsair psu! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Jau hadde trodd det skulle gå jeg og, men det gjorde det ikke. Skal ha opp kabinettet etterpå for å sette inn noctua nh-u12p så får prøve å få til litt mer rydding da Edit: Da var den installert. Ble ikke akkurat ryddigere der inne Men den passet bra, dog litt kinkig og nærmeste umulig å få 8 pins kabelen bak hovedkortet nå, da kontakten blir stående rett under den ene vifta på noctuan og måtte plugges i hovedkortet før jeg satte det inn i kabinettet. Ved 2,79 gHz (i7 920) er temperaturen på 32 grader idle (forbedring på 6-7 grader fra stock vifta). Jeg satte vifta slik at den suger inn fra østsiden av NB og ut igjen rett på den bakerste 120mm vifta. Endret 8. juli 2009 av Feh Lenke til kommentar
phunkie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Heisann godfolk. Jeg har bestilt meg en pc som ser slikt ut: Intel Core i7 920 XFX GeForce gtx 285 OCZ DDR3-1333 6GB Samsung SpinPoint F1 1TB Nec 7203S Corsair TX 750W Antec Nine Hundred II Jeg skal ha pc'n i stuen. Kommer garantert til å ha den stående 24/7. Bråker den virkelig som folk skal ha det til? Burde jeg bare bytte kabinett med en gang? hehe P180 kanskje? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Kommer ann på hvor følsom for støy du er Lenke til kommentar
phunkie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg vil jo ikke at den skal være forstyrrende når jeg ser på tv, f.eks. Vil jo ha så støyfri som mulig, men samtidig så kjølig som mulig. Den kommer til å ligge rett ved siden av sofaen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Heisann godfolk. Jeg har bestilt meg en pc som ser slikt ut: Intel Core i7 920 XFX GeForce gtx 285 OCZ DDR3-1333 6GB Samsung SpinPoint F1 1TB Nec 7203S Corsair TX 750W Antec Nine Hundred II Jeg skal ha pc'n i stuen. Kommer garantert til å ha den stående 24/7. Bråker den virkelig som folk skal ha det til? Burde jeg bare bytte kabinett med en gang? hehe P180 kanskje? Alt deette avhenger jo av hva slags kjølere du setter på. Med stock kommer det til å bråke ja. Satte nylig opp et i920-oppsett som ble ganske stille, men det krever litt. I tilegg dreit jeg meg ut på chipsettet, da det viser seg at dette blir kokt når man kjører stillegående vifter på CPU, så jeg har måttet bestille ny kjøler til dette. AtW Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Heisann godfolk. Jeg har bestilt meg en pc som ser slikt ut: Intel Core i7 920 XFX GeForce gtx 285 OCZ DDR3-1333 6GB Samsung SpinPoint F1 1TB Nec 7203S Corsair TX 750W Antec Nine Hundred II Jeg skal ha pc'n i stuen. Kommer garantert til å ha den stående 24/7. Bråker den virkelig som folk skal ha det til? Burde jeg bare bytte kabinett med en gang? hehe P180 kanskje? Alt deette avhenger jo av hva slags kjølere du setter på. Med stock kommer det til å bråke ja. Satte nylig opp et i920-oppsett som ble ganske stille, men det krever litt. I tilegg dreit jeg meg ut på chipsettet, da det viser seg at dette blir kokt når man kjører stillegående vifter på CPU, så jeg har måttet bestille ny kjøler til dette. AtW Pcen kommer uansett ikke til å bråke mer enn PSU/skjerkortet gjør uansett. Ihvertfall gjør det ikke det i min PC med omtrent samme specs. Samtlige kabinettvifter og stock intel vifta bråker ikke mer enn den luften de flytter når de står på "low". PSUet og skjermkortet mitt derimot bråker bitte litte grann. Jeg har ingen problemer med å ha min på 24/7. Endret 11. juli 2009 av Feh Lenke til kommentar
powersound Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg vil jo ikke at den skal være forstyrrende når jeg ser på tv, f.eks. Vil jo ha så støyfri som mulig, men samtidig så kjølig som mulig. Den kommer til å ligge rett ved siden av sofaen. Synes ikke kompisens bråker SÅ fælt. Er vel tricool vifter som du kan reglere low-medeum-high. Setter du dem på Low så er det ikke så utrulig støyete. Men skulle jeg hatt den i stua så er jo P182 et bra valg om du har penger til det. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Pcen kommer uansett ikke til å bråke mer enn PSU/skjerkortet gjør uansett PSU er det som bråker minst i mitt kabinett. Har og Corsair TX 750W. Har P182. Alle viftene jeg har i maskinen er viftestyrte Noctua (også på skjermkort og cpu) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Okei. For mitt Corsair HX 750W lager noe støy som er av en annen frekvens enn resten av viftene i PCen. Det samme gjelder skjermkortet. De er ikke noe mer høylytte enn de andre viftene, men frekvensen er høyere og lettere hørbar. Lenke til kommentar
phunkie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hm.. Jeg tror jeg prøver ut kabinettet først, før jeg evt bestiller en ny en. Jeg kan jo bare skru ned viftene på low når jeg ikke gamer eller driver med ps. Ellers var p182 ganske strøken. Herlig design. Tusen takk til dere! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hm.. Jeg tror jeg prøver ut kabinettet først, før jeg evt bestiller en ny en. Jeg kan jo bare skru ned viftene på low når jeg ikke gamer eller driver med ps. Ellers var p182 ganske strøken. Herlig design. Tusen takk til dere! Alt dette spørs jo på hvor stille du vil ha det, du får ikke kjørt ordentlig lave turtall med stock kjøling uten å overopphete komponentene. Om du synes det gir et akseptabelt støynivå, så er jo alt fint såklart. AtW Lenke til kommentar
phunkie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hm.. Jeg tror jeg prøver ut kabinettet først, før jeg evt bestiller en ny en. Jeg kan jo bare skru ned viftene på low når jeg ikke gamer eller driver med ps. Ellers var p182 ganske strøken. Herlig design. Tusen takk til dere! Alt dette spørs jo på hvor stille du vil ha det, du får ikke kjørt ordentlig lave turtall med stock kjøling uten å overopphete komponentene. Om du synes det gir et akseptabelt støynivå, så er jo alt fint såklart. AtW Jeg skal prøve å unngå å overopphete komponentene.. hehe Det var heller ikke helt planen min. Jeg skal jo justere det etter hvordan komponentene takler det. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hm.. Jeg tror jeg prøver ut kabinettet først, før jeg evt bestiller en ny en. Jeg kan jo bare skru ned viftene på low når jeg ikke gamer eller driver med ps. Ellers var p182 ganske strøken. Herlig design. Tusen takk til dere! Alt dette spørs jo på hvor stille du vil ha det, du får ikke kjørt ordentlig lave turtall med stock kjøling uten å overopphete komponentene. Om du synes det gir et akseptabelt støynivå, så er jo alt fint såklart. AtW Jeg skal prøve å unngå å overopphete komponentene.. hehe Det var heller ikke helt planen min. Jeg skal jo justere det etter hvordan komponentene takler det. Hvis du så å si har null aktivitet såskal det litt til å overhette komponentene med det laveste på viftene!!! Lenke til kommentar
phunkie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hm.. Jeg tror jeg prøver ut kabinettet først, før jeg evt bestiller en ny en. Jeg kan jo bare skru ned viftene på low når jeg ikke gamer eller driver med ps. Ellers var p182 ganske strøken. Herlig design. Tusen takk til dere! Alt dette spørs jo på hvor stille du vil ha det, du får ikke kjørt ordentlig lave turtall med stock kjøling uten å overopphete komponentene. Om du synes det gir et akseptabelt støynivå, så er jo alt fint såklart. AtW Jeg skal prøve å unngå å overopphete komponentene.. hehe Det var heller ikke helt planen min. Jeg skal jo justere det etter hvordan komponentene takler det. Hvis du så å si har null aktivitet såskal det litt til å overhette komponentene med det laveste på viftene!!! Ikke sant. Kommer til å bruke torrent ganske mye. Men det er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå