Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått Antec P180 Mini i hus. Synes kabinettet er superstilig, reint og pent. Det er som andre har påpekt stort for å være et m-ATX kabinett. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg vært sikker på at et standard ATX HK passer, men det gjør det ikke.

Var greit å bygge i, men jeg har veldig lite peil på cable management og alt slikt, som dere sikkert ser på bildet. Noe som "irriterte" meg litt var at brenneren min er en gammel IDE sak og stikker ut av kabinettet i toppen. Det var ikke mer plass å gå på. Får låst igjen døren fint, men det ser ikke bra ut.

Hardware:

Asus P5QL-EM

Intel E7400 2,8ghz

4GB Corsair XMS 2x2gb

XFX 8800 GTS 512

post-24279-1246991556_thumb.jpg

post-24279-1246991706_thumb.jpg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jau hadde trodd det skulle gå jeg og, men det gjorde det ikke. Skal ha opp kabinettet etterpå for å sette inn noctua nh-u12p så får prøve å få til litt mer rydding da :)

Edit: Da var den installert. Ble ikke akkurat ryddigere der inne :p Men den passet bra, dog litt kinkig og nærmeste umulig å få 8 pins kabelen bak hovedkortet nå, da kontakten blir stående rett under den ene vifta på noctuan og måtte plugges i hovedkortet før jeg satte det inn i kabinettet. Ved 2,79 gHz (i7 920) er temperaturen på 32 grader idle (forbedring på 6-7 grader fra stock vifta). Jeg satte vifta slik at den suger inn fra østsiden av NB og ut igjen rett på den bakerste 120mm vifta.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Heisann godfolk. Jeg har bestilt meg en pc som ser slikt ut:

Intel Core i7 920

XFX GeForce gtx 285

OCZ DDR3-1333 6GB

Samsung SpinPoint F1 1TB

Nec 7203S

Corsair TX 750W

Antec Nine Hundred II

Jeg skal ha pc'n i stuen. Kommer garantert til å ha den stående 24/7. Bråker den virkelig som folk skal ha det til? Burde jeg bare bytte kabinett med en gang? hehe P180 kanskje?

Lenke til kommentar

Intel Core i7 920

XFX GeForce gtx 285

OCZ DDR3-1333 6GB

Samsung SpinPoint F1 1TB

Nec 7203S

Corsair TX 750W

Antec Nine Hundred II

Jeg skal ha pc'n i stuen. Kommer garantert til å ha den stående 24/7. Bråker den virkelig som folk skal ha det til? Burde jeg bare bytte kabinett med en gang? hehe P180 kanskje?

Alt deette avhenger jo av hva slags kjølere du setter på. Med stock kommer det til å bråke ja. Satte nylig opp et i920-oppsett som ble ganske stille, men det krever litt. I tilegg dreit jeg meg ut på chipsettet, da det viser seg at dette blir kokt når man kjører stillegående vifter på CPU, så jeg har måttet bestille ny kjøler til dette.

AtW

Lenke til kommentar

Intel Core i7 920

XFX GeForce gtx 285

OCZ DDR3-1333 6GB

Samsung SpinPoint F1 1TB

Nec 7203S

Corsair TX 750W

Antec Nine Hundred II

Alt deette avhenger jo av hva slags kjølere du setter på. Med stock kommer det til å bråke ja. Satte nylig opp et i920-oppsett som ble ganske stille, men det krever litt. I tilegg dreit jeg meg ut på chipsettet, da det viser seg at dette blir kokt når man kjører stillegående vifter på CPU, så jeg har måttet bestille ny kjøler til dette.

AtW

Pcen kommer uansett ikke til å bråke mer enn PSU/skjerkortet gjør uansett. Ihvertfall gjør det ikke det i min PC med omtrent samme specs. Samtlige kabinettvifter og stock intel vifta bråker ikke mer enn den luften de flytter når de står på "low". PSUet og skjermkortet mitt derimot bråker bitte litte grann. Jeg har ingen problemer med å ha min på 24/7.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Jeg vil jo ikke at den skal være forstyrrende når jeg ser på tv, f.eks. Vil jo ha så støyfri som mulig, men samtidig så kjølig som mulig. Den kommer til å ligge rett ved siden av sofaen.

Synes ikke kompisens bråker SÅ fælt. Er vel tricool vifter som du kan reglere low-medeum-high. Setter du dem på Low så er det ikke så utrulig støyete. Men skulle jeg hatt den i stua så er jo P182 et bra valg om du har penger til det.

Lenke til kommentar
Pcen kommer uansett ikke til å bråke mer enn PSU/skjerkortet gjør uansett

PSU er det som bråker minst i mitt kabinett. Har og Corsair TX 750W. Har P182. Alle viftene jeg har i maskinen er viftestyrte Noctua (også på skjermkort og cpu)

Lenke til kommentar

Okei. For mitt Corsair HX 750W lager noe støy som er av en annen frekvens enn resten av viftene i PCen. Det samme gjelder skjermkortet. De er ikke noe mer høylytte enn de andre viftene, men frekvensen er høyere og lettere hørbar.

Lenke til kommentar

Hm.. Jeg tror jeg prøver ut kabinettet først, før jeg evt bestiller en ny en. Jeg kan jo bare skru ned viftene på low når jeg ikke gamer eller driver med ps. :) Ellers var p182 ganske strøken. Herlig design. Tusen takk til dere! :):thumbup:

Lenke til kommentar
Hm.. Jeg tror jeg prøver ut kabinettet først, før jeg evt bestiller en ny en. Jeg kan jo bare skru ned viftene på low når jeg ikke gamer eller driver med ps. :) Ellers var p182 ganske strøken. Herlig design. Tusen takk til dere! :):thumbup:

Alt dette spørs jo på hvor stille du vil ha det, du får ikke kjørt ordentlig lave turtall med stock kjøling uten å overopphete komponentene. Om du synes det gir et akseptabelt støynivå, så er jo alt fint såklart.

AtW

Lenke til kommentar

Alt dette spørs jo på hvor stille du vil ha det, du får ikke kjørt ordentlig lave turtall med stock kjøling uten å overopphete komponentene. Om du synes det gir et akseptabelt støynivå, så er jo alt fint såklart.

AtW

Jeg skal prøve å unngå å overopphete komponentene.. hehe Det var heller ikke helt planen min. Jeg skal jo justere det etter hvordan komponentene takler det.

Lenke til kommentar

AtW

Jeg skal prøve å unngå å overopphete komponentene.. hehe Det var heller ikke helt planen min. Jeg skal jo justere det etter hvordan komponentene takler det.

Hvis du så å si har null aktivitet såskal det litt til å overhette komponentene med det laveste på viftene!!!

Lenke til kommentar

AtW

Hvis du så å si har null aktivitet såskal det litt til å overhette komponentene med det laveste på viftene!!!

Ikke sant. Kommer til å bruke torrent ganske mye. Men det er en helt annen diskusjon. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...