Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har noen uttalelser om hvordan CPU-vifte som er best i ett Antec 900? Har ett Asus P5N-D

Skal du klokke mye? Mange vil nok anbefale TRUE (Thermalright Ultra120 Extreme). Men dersom du ikke skal klokke mye så trenger du ikke en så dyr kjøler.

Dersom du ikke driver med "pro"-klokking så vil jeg anbefale OCZ Vendetta 2 

Om du skal "pro"-klokke så vil jeg anbefale TRUE. Merk at det ikke følger med vifte til kjøleren, så det må kjøpes separat. Personlig liker jeg Noctua sine vifter, så jeg ville brukt det på TRUE (gjør forsåvidt det også). Men Mist, Scythe, Nexus osv har og gode vifter :)

Om han skal "pro"-klokke så bruker han ikke luftkjøling eller vannkjøling. Man går hardere i verks enn det!

Lenke til kommentar

Set er plassert en vifte nede i front. For å få en dit i P182 så må man modifisere litt. I P183 går det ikke ann å ha vifte nede mellom hd-buret og psu.

Det er de eneste forskjellene jeg ser.

Edit: P183 har heller ikke den greia oppe på kabinettet. Den som står over vifta...

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Noen her som har P183 og kan si litt om det da? Vurderer å bytte ut P180 Mini-en ved neste oppgradering (det har fått noen saftige riper, og når det gjelder kabinetter er jeg en perfeksjonist :p) som da vil bli nedgradert til serverkasse.

Lenke til kommentar
Det duger nok, så lenge du har 80mm vifte. Er ikke sikkert det er nødvendig å bore heller. Jeg har ikke gjort det, og min PSU står opp ned. Har p182 da..

Er litt redd for at PSU ikke får det luft den trenger, siden den står nederst i kabinettet.

Jeg kom forresten på en ting til. Om jeg skulle borre hull under, så trenger jeg høyere kabinettføtter. Eneste føttene jeg finner er like høye som de som jeg har nå. Noen som har en link til noen er over 10mm?

Lenke til kommentar

Den har definitivt strøm. Har prøvd å koble den på samme kabel som de to andre kabinett-viftene og på en kabel for seg selv. Det blå lyset i viften fungerer og kan skrus av og på ved hjelp av knappen på baksiden.

Bladene kan og beveges. Første gang jeg startet PC'en gikk viften på og var i gang i ca. 5 sekunder, men siden har den ikke gått, jeg har også sett den rykke litt til når jeg setter den på H (high).

Lenke til kommentar

Kan virke som at motoren er ødelagt/for svak. Jeg vil tro at valgene dine blir enten å sende hele kabinettet i retur for å få et nytt et(spørs litt på kundeservice dette..) eller sende mail til antec, så sender de bare ny vifte.

Lenke til kommentar

Det med å få en ny vifte kan være en prosess som tar ganske lang tid. Mottok mitt P180 Mini med ødelagt vifte, og sendte inn kun vifta til nettbutikken, som igjen skulle sende den til Antec. Hele prosessen tok vel rundt to måneder.

Lenke til kommentar

Det løste seg til slutt! Oppdaget at ledningen som går fra Big Boy'en og til baksiden av kabinettet, og faktisk ender hos instillingspanelet til kabinett-viftene, hadde buet seg inn i Big Boy'en og fått et godt tak rundt den ene viftearmen, som en lasso om du vil. Alt fungerte utmerket da denne var fjernet.

Lenke til kommentar
Det er derfor jeg tror det å sende mail til antec direkte er en fordel. Jeg sendte spml om hvor mye en ny dør kostet til mitt P182, da spurte de bare etter adr og var klar til å sende gratis..

Nei?!

Isåfall ekstremt bra service fra Antecs side.

Lenke til kommentar
Det er derfor jeg tror det å sende mail til antec direkte er en fordel. Jeg sendte spml om hvor mye en ny dør kostet til mitt P182, da spurte de bare etter adr og var klar til å sende gratis..

Wow! Ikke værst det :D

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Har omsider fått ferdig PCen min og alt funker som det skal. Slenger ut noen bilder likesågodt :) Må si at kabinettet var en drøm å bygge i. Det eneste problemet jeg hadde var å få hovedkortet til å passe i IO skjoldet. Noen av spacerne som fulgte med kabinettet var ikke helt optimale og gjorde at hovedkortet ble liggende (stående?) for lavt i forhold til IO åpningen. Men ved å bare rive istykker IO skjoldet så funka det fint :p Det første jeg la merke til var at dette kabinettet er utrolig stille og flytter vanvittig mye luft. Skrudde opp viftene på maks i dag tidlig for å sjekke og iom at kabinettet står under skrivebordet ved beina mine begynte jeg faktisk å fryse av trekket som kom ut fra big-boy vifta. Det sier litt. Det eneste som er hørbart i dette kabinettet er luftstrømmen som går igjennom. Selv når big-boyen står på fult lager den ikke en eneste lyd, MEN du hører veldig godt luftstrømmen og kabinettet brumler fint med alle vifter på full guffe.

Må også legge til at cable management fungerte utmerket i dette kabinettet. Har ikke gjort noe med all driten i bånn bak PSU'en, men det skal til pers en dag det og. Eneste problemet jeg fikk var at 8 pins power kabelen til hovedkortet ikke var lang nok til at jeg kunne trekke den bak så derfor ble den hengende inne i kabinettet som dere ser på bildet.

Specs:

Kabinett: Antec Nine Hundred Two (902)

Hovedkort: LanParty UT X58-T3eH8

CPU: Intel Core i7 920

Minne: 3*2 GB OCZ Platinum 1600 mhz (PC-12800)

Skjermkort: Gainward Geforce GTX 275

PSU: Corsair HX 750W (modulært)

HD: Seagate Barracuda 1 TB

DVD: Samsung

Vifter i front: Xigmatech XLF-1253

post-41440-1246981469_thumb.jpg

post-41440-1246981473_thumb.jpg

post-41440-1246981476_thumb.jpg

post-41440-1246981480_thumb.jpg

post-41440-1246981483_thumb.jpg

post-41440-1246981485_thumb.jpg

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...