Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at jeg går fra P182 til et Antec Three Hundred i neste oppsett. Det ble et veldig stort kompromiss i fravør av pris desverre .. Jeg har bestemt meg for at kabinettet skal opp på loftet, så værken støy eller utseende blir så veldig viktig.

Noen som har Three Hundred som har noe erfaring å komme med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og brodern har satt en data sammen i Antec 300. Jeg synes det er et sinnsykt godt kabinett! Iallefall i forhold til pris. Ja, det støyer mere enn P182. Støyen er ca den samme som man får fra Nine Hundred. Jeg liker Three Hundred bedre enn Nine Hundred fordi det ikke har vindu og lys. De to største bakdelene med Antec 300 er at det ikke har vifter framme, så man må nesten kjøpe to vifter med det. En annen ting er at kabinettet kunne vært litt større.

Dersom jeg skulle kjøpe meg ny kasse til min maskin i dag så hadde jeg nok vurdert Antec 300, og jeg har P182 fra før...

Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over at det har dårligere støydemping enn P182. Men som sagt er ikke dette så viktig da maskinen ikke skal stå i et oppholdsrom. På loftet skal jeg også ha mediaPC/server/(HTPC), som skal stå i et chieftec kabinett, men dette vil være vifteløst utenom CPU og PSU.

Jeg vil vurdere å legge inn støydempings matter, men satser i utgangspunktet på støysvake komponenter. Hvor god klaring er det mellom HK og side døra? Tenker på CPU kjøler, tviler på at intel stock kjøleren er noe støysvak x(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God aften mine gode lansmenn!

Jeg har ett Antec Nine Hundred som jeg hittil er svært fornøyd med. Problemet er, som kanskje noen har erfart, at der er NULL kabelorganisering etc i kabinettet. Alle 5 vifter står på fult, og jeg er redd kabinettet skal lette etter lyden å dømme (noe som faktisk skjedde med en kompis når ene viftebladet knakk av på toppvifta).

Problemet er altså at PCen har noe ekstremt med kabler som blokkerer en smule for luftgjennomstrømming. Jeg har sett en del som borer hull i HK brettet, og vurderer å gjøre det samme siden det ligger 4GB RAM + RAM vifte og en diger CPU-kjøler i posten som trenger mye plass. Noen som har tips og triks om hvordan og hvor jeg skal bore hull?

En annen ting er også strøm til viftene. Hvordan kan jeg på best måte gi de 5 viftene strøm uten å strekke ledninger på kryss og tvers over hele makkverket, sånn som det er nå?

Lenke til kommentar
God aften mine gode lansmenn!

Jeg har ett Antec Nine Hundred som jeg hittil er svært fornøyd med. Problemet er, som kanskje noen har erfart, at der er NULL kabelorganisering etc i kabinettet. Alle 5 vifter står på fult, og jeg er redd kabinettet skal lette etter lyden å dømme (noe som faktisk skjedde med en kompis når ene viftebladet knakk av på toppvifta).

Problemet er altså at PCen har noe ekstremt med kabler som blokkerer en smule for luftgjennomstrømming. Jeg har sett en del som borer hull i HK brettet, og vurderer å gjøre det samme siden det ligger 4GB RAM + RAM vifte og en diger CPU-kjøler i posten som trenger mye plass. Noen som har tips og triks om hvordan og hvor jeg skal bore hull?

En annen ting er også strøm til viftene. Hvordan kan jeg på best måte gi de 5 viftene strøm uten å strekke ledninger på kryss og tvers over hele makkverket, sånn som det er nå?

Sjekk her hvordan jeg gjorde det!

Skal ikke så mye til for å få det bedre enn det, men er fornøyd...

Endret av stiff-leet
Lenke til kommentar

Takker og bukker. Jeg fikk faktisk svar på det største spørsmålet :p Jeg så med en gang at jeg trenger å borre hull ekstremt høyt oppe, og var i tvil om hvordan dette ville funke.

Er det noen som har noen uttalelser om hvordan CPU-vifte som er best i ett Antec 900? Har ett Asus P5N-D

Lenke til kommentar
Takker og bukker. Jeg fikk faktisk svar på det største spørsmålet :p Jeg så med en gang at jeg trenger å borre hull ekstremt høyt oppe, og var i tvil om hvordan dette ville funke.

Er det noen som har noen uttalelser om hvordan CPU-vifte som er best i ett Antec 900? Har ett Asus P5N-D

TRUE :D Med Scythe eller Noctua!

Lenke til kommentar

Skal du klokke mye? Mange vil nok anbefale TRUE (Thermalright Ultra120 Extreme). Men dersom du ikke skal klokke mye så trenger du ikke en så dyr kjøler.

Dersom du ikke driver med "pro"-klokking så vil jeg anbefale OCZ Vendetta 2 

Om du skal "pro"-klokke så vil jeg anbefale TRUE. Merk at det ikke følger med vifte til kjøleren, så det må kjøpes separat. Personlig liker jeg Noctua sine vifter, så jeg ville brukt det på TRUE (gjør forsåvidt det også). Men Mist, Scythe, Nexus osv har og gode vifter :)

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Takk takk :D Dette ser lyst ut ;)

Skal du klokke mye? Mange vil nok anbefale TRUE (Thermalright Ultra120 Extreme). Men dersom du ikke skal klokke mye så trenger du ikke en så dyr kjøler.

Kommer nok ikke til å klokke så mye. Kanskje til rundt 3,5 - 3,7

Hvilken CPU har du? Hva er stock hastighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...