Musepeker Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg har et Antec 900 kabinett, og jeg har akkurat bestilt en vifte til sidedøren på kabinettet. Jeg lurer på hva som vil være mest gunstig med tanke på luftgjennomstrømningen. Kabinettet har: 2 stk. vifter foran som drar luft inn i kabinettet. 1 stk. bak, som drar luft ut. 1 stk. på toppen som drar luft ut. Vil det være best å sette den nye viften i sidedøren til å dra luft inn eller ut av kabinettet? Jeg ville nok satt den til å dra luft inn. Men vil forhøre meg litt her på forumet først Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg ville satt den til å dra lufta ut, da den er plassert nesten rett over grafikkortet. Da vil du få bra gjennomstrømning med to vifter foran som drar luft inn Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det høres logisk ut. Takker for svar Lenke til kommentar
Feh Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Fikk mitt Antec Nine Hundred Two i posten i dag Lagde en liten bildeserie for de som vil se. Kanskje nyttig for noen. Så ikke før etter alle bildene var tatt at de ble i svart hvitt hehe, men det gjør ikke noe ettersom det kun er molex kabelviftene som har én rød ledning på seg, ellers er resten i svart, sølv og grått. Forpakning: Utsiden: Innsiden: Viftestyring: Front: Bak: I/O og div: Førsteinntrykket var ganske bra Merker at det ikke er noe tre tusen kroners kabinett, men føles solid. Selve kassa er i stål med unntak av toppen som er av hard plast. Grillene over viftene er også av stål. Den tingen man først la merke til er at den 200 mm vifta i toppen er STOR! Er med skrekkblandet fryd jeg gleder meg til å høre den i aksjon hvor mye den faktisk støyer. Som man ser på det ene bildet så kommer alle viftene med MOLEX kontakter noe som gjør viftestyring vanskelig mtp de fleste viftekontrollere bruker 3 eller 4 pins kontakter. Men som man også ser er det viftestyring inkludert i kabinettet. Det er en skruknott for hver vifte i front, og to switcher bak for bak og top vifta pluss muligheten for en kontroller til den valgfrie viften i sidelokket (ikke inkl.). Det er også en bryter for å skru av LED lyset til "Big Boy" i toppen. I esken som fulgte med lå det en drøss med skruer, og to "dingser" som det ikke står forklart noe sted hva egentlig er til Den ene er tilsynelatende for å sette i fronten, men hva den er ment å inneholde har jeg ingen anelse om. Endret 10. juni 2009 av Feh Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 I esken som fulgte med lå det en drøss med skruer, og to "dingser" som det ikke står forklart noe sted hva egentlig er til Den ene er tilsynelatende for å sette i fronten, men hva den er ment å inneholde har jeg ingen anelse om. Den er til floppy, du setter den inn slik som jeg viser på bildene: (jeg har bare satt sammen i full fart, har ikke brukt skruer. Slet jeg med å fast noe, så måtte bøye...) Fårstår du nå hva det er til? - Stiff Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) I tillegg til å bytte ut viftene så bør du også kjøpe viftestyring. Edit: Knegg Endret 10. juni 2009 av St0neCld Lenke til kommentar
Feh Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 I tillegg til å bytte ut viftene så bør du også kjøpe viftestyring. Edit: Knegg Har planer om det ja. Må høre litt med samboeren først (no comments please ) så ender vel opp med å kjøpe noen stillegående vifter uten leds, selv om jeg ville foretrukket noen med. Og en NZXT Sentry LX viftekontroller. Noen som kan kommentere på vitestøyen fra 200mm vifta alene? High-pitch/low-pitch lyd? Styrke? Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Noen som vet om man kan ta av viftene i fronten på Antec 900? Jeg har de originale som satt i da jeg fikk kabinettet, men har planer om å få byttet de etterhvert. Kikka litt på det i går, men fant ingen logisk måte å få de ut på. Jeg fikk ut den "kassa" de sitter montert på, men så ingen skruer bak der... tror jeg da Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det går. Jeg og brodern (stiff-leet her inne,) har byttet viftene i hans Antec 900. Husker ikke helt hvordan vi gjorde det. Men du må ta ut hele "HD-buret". Stiff-leet kan sikkert forklare bedre når han leser dette Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Googlet meg fram til et fint bilde, håper du skjønner Der det er rød ring må du skru ut skruene. Dette gjør du først på begge sidene. Der det er gul ring må du bøye ut (med f.eks. tang). (PS: Dette skal du kun gjøre på den siden ledningene kommer!) Der det er blå ring må du presse inn (med f.eks. flat skrujern). Først en siden, så den andre. Så ser du resten selv. - Stiff Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Googlet meg fram til et fint bilde, håper du skjønner Der det er rød ring må du skru ut skruene. Dette gjør du først på begge sidene. Der det er gul ring må du bøye ut (med f.eks. tang). (PS: Dette skal du kun gjøre på den siden ledningene kommer!) Der det er blå ring må du presse inn (med f.eks. flat skrujern). Først en siden, så den andre. Så ser du resten selv. - Stiff Da skjønte jeg litt mere Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Bare som et lite tips: Antec har en radiator til vannkjøling spesielt beregnet for deres 200mm vifter i topplokket... -dens prestanda eller pris vet jeg ikke noe om, eller om noen nettbutiker her har den. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Åssen er støyen fra viftene på et ANTEC 1200? Må dem byttes ut om man skal ha et relativt stille system? Jeg kommer bruke vannkjøling så GPU og CPU kommer ikke til å gi noe lyd ifra seg, så er litt viktig at viftene ikke støyer så fælt.skal jeg ha mange stillegående vifter så blir det en relativt stor utgift:P Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Noen som kan si litt om forskjellen på 900-2 og 1200, og hva som evt gjør det verdt å betale de ekstra lappene for 1200.. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Noen som kan si litt om forskjellen på 900-2 og 1200, og hva som evt gjør det verdt å betale de ekstra lappene for 1200.. Det er større:D:D Følger med fler vifter, er fler slotter osv. Trenger man ikke det så er vel 902 et bedre valg. Men spørsmålet er åssen støyen er i viftene i 1200? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Noen som kan si litt om forskjellen på 900-2 og 1200, og hva som evt gjør det verdt å betale de ekstra lappene for 1200.. Det er større:D:D Følger med fler vifter, er fler slotter osv. Trenger man ikke det så er vel 902 et bedre valg. Men spørsmålet er åssen støyen er i viftene i 1200? De kassene der er ment for gameren eller entusiasten som ønsker svært god kjøling. Prisen du da betaler er mer støy. Det er mer åpent rom og luftefilter som sørger for mer sus og det er merkbart en forskjell enn om du kjøper f.eks P182 som er min personlige favoritt. Nå ble P180/182 engang i tiden utviklet for å kunne fungerer i studio og miljøer hvor det var et stort behov for støysvake maskiner. Da særdeles støysvake også. Viftene til Antec har jeg ikke hatt strålende erfaringer med, og leser man litt lengre bak i tråden her, er det mange bilder og preferanser for hva som yter best og er å anbefale med tanke på støy og luftgjennomstrømning (airflow). Lenke til kommentar
powersound Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 De kassene der er ment for gameren eller entusiasten som ønsker svært god kjøling. Prisen du da betaler er mer støy. Det er mer åpent rom og luftefilter som sørger for mer sus og det er merkbart en forskjell enn om du kjøper f.eks P182 som er min personlige favoritt. Nå ble P180/182 engang i tiden utviklet for å kunne fungerer i studio og miljøer hvor det var et stort behov for støysvake maskiner. Da særdeles støysvake også. Viftene til Antec har jeg ikke hatt strålende erfaringer med, og leser man litt lengre bak i tråden her, er det mange bilder og preferanser for hva som yter best og er å anbefale med tanke på støy og luftgjennomstrømning (airflow). Klart jeg skjønner dt. men du kan få vifter som er svært støysvake også, men tviler på at stock viftene er det:D Vet du sånn ca. vilken side det står på? har jo blitt endel sider i denne tråden med tiden:D Jeg skal som sagt bytte kabinett grunnet vannkjøling å da vill jeg helst ha radiator`n i front, så da finker ikke P182 så bra. Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 @powersound: Hvis du eventuelt går for 1200, så ville jeg ha plassert radiatoren der TJHarlow har plassert den i sin egen maskin(se de første videoene hans!). Lenke til kommentar
powersound Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 @powersound: Hvis du eventuelt går for 1200, så ville jeg ha plassert radiatoren der TJHarlow har plassert den i sin egen maskin(se de første videoene hans!). Sitter og ser på dem nå... Men noen som vet vilke vifter som sitter org. i 1200 kabinettet? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vanlige Antec Tricool vifter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå