Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er bilde av mitt første selvbygg i P182. Synd den ikke er min. Må bare påpeke at Mugen 2 er DIGER. Det er på kusehåret at døra går igjen over toppene på hetapipene. Men den kjøler godt :yes: X4 955BE på 3,4 ghz makser på 44 grader i prime95.

post-67869-1243685817_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Her er bilde av mitt første selvbygg i P182. Synd den ikke er min. Må bare påpeke at Mugen 2 er DIGER. Det er på kusehåret at døra går igjen over toppene på hetapipene. Men den kjøler godt :yes: X4 955BE på 3,4 ghz makser på 44 grader i prime95.

*Bilde*

Pent, Selv om du kunne ryddet enda litt bedre. Scythe Kjøleren ser definitivt bra ut :)

Angående Temperaturen din i Prime95, så er nok den feil, hvilket program har du målt med? Bruk Real Temp 3.0, og stresstest med Linpack (Intel Burn Test).

Lenke til kommentar
Har brukt HWmonitor, men så det samme i AMD Overdrive, og den burde jo vise riktig. Kjente også på lufta som blåste ut bak, at det var ikke fryktelig varmt. Men reagerte litt selv også faktisk.

Bruk Realtemp eller Coretemp, eneste programene som er til å stole på.

Linpack stresser CPU'n mye mer enn Prime95, som regel får du 14-18 grader Temp ekstra iforhold til Prime95.

Med min Harbarkede Intel E1200 (Total kostnad: To Godteriposer :p ), maxer på sine eminente 1.6 Ghz 46 grader i Real Temp.

Lenke til kommentar

Prime holder i lange baner for meg. Den diskusjonen skal jeg ikke dra igang :) Kan jo alltids prøve realtemp, men AMD viser jo alltid samme temp på alle kjerner også, i tillegg til at deres eget program burde vise rett. Når det gjelder ryddighet kunne man selvsagt brukt lenger tid, men det eneste som betyr noe for meg er å få kablene unna og bak hovedkortet. Så skal det lukkes, og han som skal ha den finner nok ikke på å åpne den heller :p

Lenke til kommentar
Prime holder i lange baner for meg. Den diskusjonen skal jeg ikke dra igang :) Kan jo alltids prøve realtemp, men AMD viser jo alltid samme temp på alle kjerner også, i tillegg til at deres eget program burde vise rett. Når det gjelder ryddighet kunne man selvsagt brukt lenger tid, men det eneste som betyr noe for meg er å få kablene unna og bak hovedkortet. Så skal det lukkes, og han som skal ha den finner nok ikke på å åpne den heller :p

Noe som er større grunn til skepsis, da kjernene ikke alltid har samme temp :)

Og nei, det er ikke gitt at det er et godt program, selv om de har laget det selv.

Syns egentlig det var helt OK ryddig ;)

Lenke til kommentar

Takk :) Har sett en forklaring på dette et sted. Det gjelder i alle fall phenomII. På min s939 vises ulike temperaturer pr. kjerne. Men dette blir veldig OT. P182 er i alle fall konge å bygge i!

Edit: Realtemp er jo kun for "core" baserte CPU, og Coretemp støtter Phenom, men utdata er ikke "absolute tempertatures".

Sikkert dette som er grunnen til at jeg har sett flere med PhenomII som bruher HWmonitor eller AOD.

Endret av Malmis
Lenke til kommentar

Hw Monitor er greit å bruke. Viser samme temp som RealTemp her :)

Vet ikke når bildet er tatt, men ser ut som du har glemt å sette i 4-pin ved CPU? :p

Jeg har btw lyst til å se bilder av flere kasser! Så de som sitter på et pent Antec-kabinett, last opp ! :D

Lenke til kommentar

Er alltid litt usikker når jeg poster i denne tråden.. Så fortell meg: er for eksempel dette å karakterisere som Off Topic:

Og nei, det er ikke gitt at det er et godt program, selv om de har laget det selv.

?

Begge postene har jo i og for seg noe med Antec-kasser å gjøre, selv om man har litt annet rusk der og.

Og når noen slenger opp et bilde av en build i et Anteckabinett, kan man da kommentere builden, eller bare kassa?

Lenke til kommentar
Hw Monitor er greit å bruke. Viser samme temp som RealTemp her :)

Vet ikke når bildet er tatt, men ser ut som du har glemt å sette i 4-pin ved CPU? :p

Jeg har btw lyst til å se bilder av flere kasser! Så de som sitter på et pent Antec-kabinett, last opp ! :D

Hadde ikke glemt den, men bildet er tatt mens jeg ventet på P4-forlengeren. Kabelen var for kort til å gå på fremsiden av hovedkortet også, selv om det egentlig aldri var et alternativ.

Lenke til kommentar
Er alltid litt usikker når jeg poster i denne tråden.. Så fortell meg: er for eksempel dette å karakterisere som Off Topic:

?

Begge postene har jo i og for seg noe med Antec-kasser å gjøre, selv om man har litt annet rusk der og.

Og når noen slenger opp et bilde av en build i et Anteckabinett, kan man da kommentere builden, eller bare kassa?

Er vel rimelig klart hva som er on-topic og ikke. Begynner bare å bli lei av å be moderatorene rydde i tråden og at dere får samme beskjed, gang på gang. Enten så hører man og respekterer reglene, ellers gir man faen. Er vel rimelig normalt å kunne tenke seg til resten da ;)

God helg!

PS: om dere vil drøfte dette ytterligere, foreslår jeg at dere sender meg en PM fremfor å ta dette i tråden. På forhånd takk.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Får et Antec Nine Hundred Two i posten i morra regner jeg med :thumbup: Innmaten kommer ikke før i slutten av måneden når skattepenga har kommet hehe. Skal bytte ut alle de blå 120 mm viftene med Xigamtek XLF-1253 White LED fans som har en jævlig stilig lyseffekt med fire hvite leds og transparent oransj vifte. I nedlegget nederst ser dere hvordan viftene ser ut i aksjon. Tenker jeg skal knuse led'ene i 200 mm vifta slik at det kun er de oransje som lyser. Skal også bestille CPU kjøler, Xigmatek Achilles som lyser likt som kabinettviftene. Resten av hardware er: Gigabyte GA-MA790GP-UD4H, AMD Phenom II X4 940 BE, 4 gb ram, Corsair 750 modulær PSU, Sapphire Radeon HD 4890 Toxic Edition ++.

Skal komme tilbake med bilder av kassa så fort den er ferdig bygget i slutten av måneden, sett at jeg får tak i de xigmatek viftene. Eventuelt er det noen som vet om andre oransje 120mm kabinettvifter? (hvit led + oransje vifte, eller oransje led).

post-41440-1244560259_thumb.jpg

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...