Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert mange her i tråden som har gjort dette bytte allerede, så jeg spør her:

Passer denne [ http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=126061 ] rett inn istedenfor stock viftene i Antec P182?

Hvordan er støy og mengden luft de originale TriCool viftene flytter sammenlignet med Noctua NF-S12B FLX viftene? TriCool på minimum er jo 1200 rpm, mens NF-S12B FLX har 1200 rpm på maks. Og såvidt jeg kan se støyer de allikevel mindre enn TriCool på minimum.

Spørsmålet blir da i grunn, flytter de også mer luft enn TriCool?

I tillegg har jeg lyst å få flyttet den aller nederste viften foran HDD-buret, istedenfor på midten (bak HDD-buret), da den kommer i konflikt med kablene fra PSU der den står originalt.

Lenke til kommentar

Ja de passer :) er vel 120x25mm begge, så det skal gå bra. Kan tenke meg at de originale flytter mer luft på maks, men må se seg slått av Noctua når det kommer til lavere hastigheter.

Ved å ha en vifte foran HDD-buret vil du kanskje oppleve litt problemer med å både feste den, og å få inn buret igjen. Det går til nød med litt knoting :)

Lenke til kommentar

TriCool viftene er oppgitt til 39 cfm og 25db på minimum, og 79 cfm og 30db på maks.

Nuctua er oppgitt til 100,6 m3/h og 18,1db støy på maks.

Mao skal den være ganske så mye roligere av seg selv på maks, men 100,6 m3/h mot 79 cfm, der stopper min kunnskap ;)

Noen som vet omregning her? Mellom cfm og m3/h. Sistnevnte er vel kubikkmeter med luft i timen.

Jeg tror kanskje 100,6 m3/h tilsvarer sånn ca 60 cfm. Men er ikke sikker. Hvis dette stemmer så vil Noctua på maks lage 18db støy, og flytte like mye luft som en TriCool på medium, men sistnevnte lager 28db støy.

Jeg bruker å ha mine TriCool på medium, og vil dermed kunne få lik ytelse og ca 10db mindre støy ved å bytte.

PS: Er ikke så sikker på at jeg skal beholde HDD buret nederst uansett. Og heller ikke det over. På litt sikt skal jeg ha en 5 1/4 bay med hotswap SSD bur, og de står jo uansett opp mot toppen. Lagring av store mengder data foregår på mitt NAS.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Nå er antallet dB som opplyses fra produsenten ikke akkurat noe å bruke som harde fakta. Det har jo vist seg at de i mange tilfeller benytter meget tvilsomme (og ikke minst forskjellige) metoder for å måle støynivået på viftene sine. Men Noctua-viftene går jo for å være veldig gode og stillegående da.

Lenke til kommentar
Nå er antallet dB som opplyses fra produsenten ikke akkurat noe å bruke som harde fakta. Det har jo vist seg at de i mange tilfeller benytter meget tvilsomme (og ikke minst forskjellige) metoder for å måle støynivået på viftene sine. Men Noctua-viftene går jo for å være veldig gode og stillegående da.

Jeg har allerede Noctua vifter på prosessor og skjermkort, samt en i front av kabinettet allerede. Så stoler i grunn ganske greit på dem kan du si :) Men har ikke prøvd akkurat den modellen der før.

EDIT: Jeg hadde tenkt på noe slikt:

post-4613-1242490864_thumb.jpg

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Jeg har allerede Noctua vifter på prosessor og skjermkort, samt en i front av kabinettet allerede. Så stoler i grunn ganske greit på dem kan du si :) Men har ikke prøvd akkurat den modellen der før.

Er litt trøblete å få vifta inn foran det nedre HHD-buret. Dessuten ville jeg snudd viften for å få best airflow.

Lenke til kommentar

Er litt trøblete å få vifta inn foran det nedre HHD-buret. Dessuten ville jeg snudd viften for å få best airflow.

Snudd viften nede til høyre? Hva skal det være godt for? Da vil man jo suge inn luft bakfra der all den varme lufta er, gjennom psu.

Lenke til kommentar

Det er vel en liten feil på tegningen. PSUen sin airflow er (normalt i hvertfall) motsatt av det som er på tegningen. Den trekker lufta inn fra bunnen av kabinettet og pumper den ut på baksiden.

Jeg synes oppsettet av viftene ser veldig bra ut :thumbup: Er så og si det samme som på mitt A10B, bortsett fra at jeg har en vifte som blåser luft over skjermkortene og en mellom HDDene og PSUen også. Tror disse gjør lite nytte fordet, så når jeg har fått siste eksamen i hus, så ryker de to ut, også tenker jeg på å bytte ut de originale Lian-Li viftene med Noctua-vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...