St0neCld Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Enig i at P182 er mye bedre når det gjelder ytseende. Får jeg plass til øverste HDD-cage hvis jeg har skjermkort som HD 4870x2? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Da er jeg omsider ferdig med en et P182-kabinett, som alltid en drøm å bygge i Endret 9. mai 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hmm, er P182 oppgradert? Ser at du har fått noen nye hull under SPDIF og firewire portene til å trekke kabler gjennom. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hmm, er P182 oppgradert? Ser at du har fått noen nye hull under SPDIF og firewire portene til å trekke kabler gjennom. Har bare fjerna det platdekselet. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er sikkert mange her i tråden som har gjort dette bytte allerede, så jeg spør her: Passer denne [ http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=126061 ] rett inn istedenfor stock viftene i Antec P182? Hvordan er støy og mengden luft de originale TriCool viftene flytter sammenlignet med Noctua NF-S12B FLX viftene? TriCool på minimum er jo 1200 rpm, mens NF-S12B FLX har 1200 rpm på maks. Og såvidt jeg kan se støyer de allikevel mindre enn TriCool på minimum. Spørsmålet blir da i grunn, flytter de også mer luft enn TriCool? I tillegg har jeg lyst å få flyttet den aller nederste viften foran HDD-buret, istedenfor på midten (bak HDD-buret), da den kommer i konflikt med kablene fra PSU der den står originalt. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Ja de passer er vel 120x25mm begge, så det skal gå bra. Kan tenke meg at de originale flytter mer luft på maks, men må se seg slått av Noctua når det kommer til lavere hastigheter. Ved å ha en vifte foran HDD-buret vil du kanskje oppleve litt problemer med å både feste den, og å få inn buret igjen. Det går til nød med litt knoting Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) TriCool viftene er oppgitt til 39 cfm og 25db på minimum, og 79 cfm og 30db på maks. Nuctua er oppgitt til 100,6 m3/h og 18,1db støy på maks. Mao skal den være ganske så mye roligere av seg selv på maks, men 100,6 m3/h mot 79 cfm, der stopper min kunnskap Noen som vet omregning her? Mellom cfm og m3/h. Sistnevnte er vel kubikkmeter med luft i timen. Jeg tror kanskje 100,6 m3/h tilsvarer sånn ca 60 cfm. Men er ikke sikker. Hvis dette stemmer så vil Noctua på maks lage 18db støy, og flytte like mye luft som en TriCool på medium, men sistnevnte lager 28db støy. Jeg bruker å ha mine TriCool på medium, og vil dermed kunne få lik ytelse og ca 10db mindre støy ved å bytte. PS: Er ikke så sikker på at jeg skal beholde HDD buret nederst uansett. Og heller ikke det over. På litt sikt skal jeg ha en 5 1/4 bay med hotswap SSD bur, og de står jo uansett opp mot toppen. Lagring av store mengder data foregår på mitt NAS. Endret 14. mai 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
Balthazaar Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg tror kanskje 100,6 m3/h tilsvarer sånn ca 60 cfm. Men er ikke sikker. Stemmer greit det, 59,21 for å være eksakt http://en.wikipedia.org/wiki/Cfm We divide Airflow (m3/h) by 1.699 to get Cubic Feet per minute (cfm). Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Nå er antallet dB som opplyses fra produsenten ikke akkurat noe å bruke som harde fakta. Det har jo vist seg at de i mange tilfeller benytter meget tvilsomme (og ikke minst forskjellige) metoder for å måle støynivået på viftene sine. Men Noctua-viftene går jo for å være veldig gode og stillegående da. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Nå er antallet dB som opplyses fra produsenten ikke akkurat noe å bruke som harde fakta. Det har jo vist seg at de i mange tilfeller benytter meget tvilsomme (og ikke minst forskjellige) metoder for å måle støynivået på viftene sine. Men Noctua-viftene går jo for å være veldig gode og stillegående da. Jeg har allerede Noctua vifter på prosessor og skjermkort, samt en i front av kabinettet allerede. Så stoler i grunn ganske greit på dem kan du si Men har ikke prøvd akkurat den modellen der før. EDIT: Jeg hadde tenkt på noe slikt: Endret 16. mai 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Blir farvel til Antec 900'en min nå. Skal fortsatt beholde den, men bytter til Coolermaster Storm Scout. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nå er antallet dB som opplyses fra produsenten ikke akkurat noe å bruke som harde fakta. Det har jo vist seg at de i mange tilfeller benytter meget tvilsomme (og ikke minst forskjellige) metoder for å måle støynivået på viftene sine. Men Noctua-viftene går jo for å være veldig gode og stillegående da. Jeg har allerede Noctua vifter på prosessor og skjermkort, samt en i front av kabinettet allerede. Så stoler i grunn ganske greit på dem kan du si Men har ikke prøvd akkurat den modellen der før. EDIT: Jeg hadde tenkt på noe slikt: Er litt trøblete å få vifta inn foran det nedre HHD-buret. Dessuten ville jeg snudd viften for å få best airflow. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Da var ett nytt P182 bestilt til en ny pc som kommer i hus Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Nå er antallet dB som opplyses fra produsenten ikke akkurat noe å bruke som harde fakta. Det har jo vist seg at de i mange tilfeller benytter meget tvilsomme (og ikke minst forskjellige) metoder for å måle støynivået på viftene sine. Men Noctua-viftene går jo for å være veldig gode og stillegående da. Jeg har allerede Noctua vifter på prosessor og skjermkort, samt en i front av kabinettet allerede. Så stoler i grunn ganske greit på dem kan du si Men har ikke prøvd akkurat den modellen der før. EDIT: Jeg hadde tenkt på noe slikt: Er litt trøblete å få vifta inn foran det nedre HHD-buret. Dessuten ville jeg snudd viften for å få best airflow. Snudd viften nede til høyre? Hva skal det være godt for? Da vil man jo suge inn luft bakfra der all den varme lufta er, gjennom psu. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Poenget er jo å flytte varm luft ut. Da er det ikke optimalt å ha to vifter som blåser inn på hver sin side. Men er det ikke vanlig at vifta på PSU blåser ned på ribbene? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det er vel en liten feil på tegningen. PSUen sin airflow er (normalt i hvertfall) motsatt av det som er på tegningen. Den trekker lufta inn fra bunnen av kabinettet og pumper den ut på baksiden. Jeg synes oppsettet av viftene ser veldig bra ut Er så og si det samme som på mitt A10B, bortsett fra at jeg har en vifte som blåser luft over skjermkortene og en mellom HDDene og PSUen også. Tror disse gjør lite nytte fordet, så når jeg har fått siste eksamen i hus, så ryker de to ut, også tenker jeg på å bytte ut de originale Lian-Li viftene med Noctua-vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå