Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg kutte, så tar jeg med hele døra på skolen og kutter der, da får jeg gjerne litt hjelp av lærerene også. :p Greit å gå TIP når det gjelder casemodding. :wee:

Forresten har du/dere noen forslag til en layout på et sidevindu som hadde passet på et P180 Mini. Ditt(Wikipedersen) vindu passet jo perfekt på P182, og kunne egentlig tenkt meg å bruke noe lignende, men vil ikke være helt copycat heller. :p

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny pc og har valgt Antec 300 som kabinett: For det første - hvor mye vil ekstra kjøling vil jeg trenge med dette oppsettet? : https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=97082

Hvis jeg trenger mer: burde jeg ta vare på de to Tricool viftene (øverst i kabinettet og bakerst) og tilføre ekstra vifter (plass til 3 ekstra - to framme som inntak og en på siden) ?

Ta vare på de viftene som følger med, så kjøper du to ekstra for å sette i front. Er det jeg og brodern har i gammel maskinen om vi eier hver litt hardware i 

Lenke til kommentar

Se på kjølere fra Xigmatek eller Scythe hvis du er ute etter ytelse/pris ;)

ON-topic: Er det noen her som har gjort noe modding på sine Antec-kasser? If so, så kunne det vært gøy med bilder :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert første post under punktet "Nyttige lenker" hvor jeg har lagt til Antec P182 - Et stykke kunst og godt arbeid!

Denne arbeidsloggen viser en dedikert herremann som har gjort sitt ypperste for å modifisere Antec P182 til å bli et vannkjølt og stilig kabinett, med vindu, leds og masse kabler godt skjult slik at det hele ser flott ut!

Takk til Wikipedersen for et meget godt bidrag og en flott arbeidslogg! :D

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Jeg har bygd PC nr. 2 som står i heimen. BEstår av en del rester jeg hadde liggende. Valget denne gangen falt på Antec Sonata III med 500w PSU. Bortsett fra en plastikkdør i front er jeg faktsik ganske fornøyd med hva jeg fikk for pengene. PSU'en virker å være bra, og står å trekker en stk. Quadcore (X3210) og et eldre 8800GTX jeg hadde til overs. Virker. Eneste som jeg kunne ønsket meg er en bedre viftemulighet foran: 8800GTX blokkerer muligheten for å montere en 12cm vifte mellom harddiskbrønnene og skjermkortet. Blir vel en ordning på det når ATI HD 4770 kommer i hus. Alt i alt et meget bra kabinett med tanke på prisen.

Lenke til kommentar

Når er det Antec P183 kommer til Norge? Jeg skal kjøpe meg nytt kabinett om noen mnd (må skaffe penger :p ) og valget står mellom Lian Li PC-A71B og P182/P183 . Lurer litt på om det er no poeng i å kjøpe P182 hvis P183 kommer om noen måneder også?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er et poeng å kjøpe p182 foran p183. Syns p182 ser mye bedre ut, jeg :wee:

Er jeg helt enig i. Kabinetter er ikke akkurat som skjermkort, som får bedre ytelse, i den grad man kan snakke om ytelse for kabinetter.

Det gjelder mer smak og behag, samt at man må avveie litt bruken. Skal du ha en heftig OC rigg, er neppe P182 et naturlig valg hvis det inkluderer fasekjøler osv.. Utover dette, er det bare fantasien som setter grenser. La nylig ut en oppdatering i 1.post som viser akkurat dette.

Lykke til i valg av kabinett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...