Cruentus Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 hehe.Kanskje det. Keep a stiff upper lip.hehe Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Den våte drømmen Antec P183 Det der er det nye Antec P193. Uansett, så er det nærliggende å tro at et P183 blir noe av det samme, dog med vesentlig mindre plass enn i et P193 og trolig kun med en vifte i toppen. Nå er jeg langtifra en Fan av disse toppviftene, da disse ikke senker Gradene innvendig i en kasse nok iforhold til støynivået Uansett, vanvittig stygt med en idiotisk 200 Mm vifte hengenes utenfor kabinettet! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Uansett, vanvittig stygt med en idiotisk 200 Mm vifte hengenes utenfor kabinettet! Jeg er så enig! Det som kan være positivt med 2 vifter i toppen er jo at man får bedre effekt av å kjøre begge på lavere hastighet. Noe som vil skape mindre støy. Eller er jeg på jordet her? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det som kan være positivt med 2 vifter i toppen er jo at man får bedre effekt av å kjøre begge på lavere hastighet. Noe som vil skape mindre støy. Eller er jeg på jordet her? Neida, det er du (Selvsagt) ikke. Men støyet er uansett ikke verdig iforhold til den minimale ekstra kjølingen du får. Du må huske at det ikke bare er den viftestøyen (I toppen) som kommer ut, men også GPU, CPU og evt andre interne vifter blir mye mer hørbare. Hørte på en Review fra 3dGameMan (Denne, Forøvrig nok et Grisepent Kabinett fra Silverstone) hvorav de prater om Negative og Positive Airflow/Trykk. Selv om man skal ta disse testene fra denne siden svært kritisert, så er jeg enig i at man høyst trolig vil få en bedre temperatur hvis Tak vifta monteres til å skyve luft inn i kabinettet (Og nesten direkte på CPU-kjøleren). Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 So ? har ingenting å si.Mitt kabinett er ikke "slitt" heller. Kan ikke selge det for 1600 for det. Du missforstår hva jeg mente, men jeg lar det ligge.. Og når det gjelder toppvifta, så vil jeg ikke si at den er så veldig ubrukelig egentlig. Iallefall ikke sammen med bakvifta. Bakvifta blåser kald luft direkte inn på CPU kjøler, og siden varme som kjent stiger, vil topp vifta hjelpe til med å suge ut den varme lufta. Dette er spesielt bra hvis du har et kjøle tårn, vanlig stock kjølerene vil nokk ikke klare å ta samme nytte fra viftene. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Personlig har jeg en vifte i front som dytter luft inn, og en bak som dytter luft ut. I toppen av kassa har jeg ingenting. Er dette dumt? Burde jeg ha en liten vifte i toppen? Btw, Vannkjøling Endret 31. mars 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg tror jeg ville tatt det motsatt vei iallefall. Tar du lufta inn bak, så treffer den komponentene fortere enn hvis du tar den inn forran. Da vil også HDD/DVD har mulighet til å varme opp lufta litt før den kommer til CPU/GPU/NB osv... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Og når det gjelder toppvifta, så vil jeg ikke si at den er så veldig ubrukelig egentlig. Iallefall ikke sammen med bakvifta. Bakvifta blåser kald luft direkte inn på CPU kjøler, og siden varme som kjent stiger, vil topp vifta hjelpe til med å suge ut den varme lufta. Dette er spesielt bra hvis du har et kjøle tårn, vanlig stock kjølerene vil nokk ikke klare å ta samme nytte fra viftene. Ehm, meg bekjent så blåser ikke bakvifta bakover, men ut av kabinettet (Med mindre du setter den til å blåse andre vei). Uansett, du kan selv tenke deg hvordan Airflowen ville blitt hvis man skulle fulgt ditt eksempel, kort sagt: Det hadde kun blitt sirkulasjon rundt CPU-kjøleren. Dessuten så hadde det blitt merkbart dårligere kjøling på CPU-kjøleren, da den ikke er fastmontert på CPU'n, og en stillegående vifte (Les: 800-1200 Rpm) ikke har nok kraft til å pushe luften de ekstra Cm'erne for å opprettholde samme CPU-temp (som du ville fått hvis du hadde hatt en fastmontert vifte på CPU-kjøleren). Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Saken er den at man har plastikken foran utgangen i front. Kan jo alltids smelle på en viftegrill. Skal prøve det nå. Want pics? Men har kanskje ikke så mye å si? Det blokkerer vel ikke altfor mye.. Endret 31. mars 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg har iallefall dette oppsettet. Nei, nå lyver jeg voldsomt! Har ingen vifte i toppen jeg.. :/ Jeg har en vifte på "baksiden" av Ninjaen min (dvs mot dvd-spiller) og en bak i kabinettet. Disse blåser begge bakover, dvs ut. Jeg har også en vifte i front som blåser inn, samt en mellom PSU og HDD som mot HDD'ene. Nå er jeg så lat, at jeg ikke har på noen av side panelene, så vifter er jo ganske bortkasta. Men anyway, SE EN ROSA ELEFANT! Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Utseendemessig så synes jeg at P182 er mye penere enn P183/P193. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Den våte drømmen Antec P183 Det der er det nye Antec P193. Uansett, så er det nærliggende å tro at et P183 blir noe av det samme, dog med vesentlig mindre plass enn i et P193 og trolig kun med en vifte i toppen. Nå er jeg langtifra en Fan av disse toppviftene, da disse ikke senker Gradene innvendig i en kasse nok iforhold til støynivået Uansett, vanvittig stygt med en idiotisk 200 Mm vifte hengenes utenfor kabinettet! Hehe. Ja det stemmer det . Jeg bare skreiv litt feil: det er et Antec P193 Spørsmål: er det pga. 1 april at vi har Chuck Norriser og andre TV-kjendiser som avatarer her i dag? Endret 1. april 2009 av bjornh Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Synes at de går feil vei med P183. Svar: Sannsynligvis ja, forumet ble visst "hacket" Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Ehm, ja. Leif var visst på besøk Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Fikk solgt mitt P182 for 500,- i dag!!!! Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Aprilsnarr yo? :devil: :devil: :p :p :p Lenke til kommentar
Bjørn T. Farestveit Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Er det noen som vet Når og eventuellt hvor man kan få kjøpt Antec P193? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå