Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer jo ann på hva du har i det fra før av. Men det burde gå greit ja. Eneste jeg er litt usikker på er viftekontrollen, kan hende at knappene går borti døren.

Formulerte det kanskje litt dårlig.

Jeg har tenkt til og kjøpe meg et P182. Og deretter kjøpe alle nye deler. (HDD, skjermkort, hovedkort, osv,osv)

Vet ikke selv om viftekontrollen gjør det. Håper ikke det i hvert fall. Men det er jo kjekt og vite. Så jeg ikke kjøper en PC del som ikke passer :)

EDIT:

Også glemte jeg jo en ting: Jeg skal jo også ha en CD-leser. Det blir denne:

Samsung SH-S223Q https://prisguiden.no/product.php?productId=99448

Så da blir det:

1.stk Samsung SH-S223Q

1.stk Scythe Kaze Master viftekontroll. 5.25"

1.stk Western Digital Velociraptor 150 GB 2.5"

1.stk Samsung Spinpoint F1 750 GB 3.5"

Jeg tror dette skal gå på et nytt P182 kabinett. Men som 2mmy91 sa. Har jeg også på følelsen at knappene på Scythe Kaze Master (de man skrur på) kanskje butter bort i døren, så man ikke får lukket den.

Endret av Kristian94
Lenke til kommentar
Skift nick da :p

'Antecdude'

Hehe, ser ut til at jeg blir nødt til det ja :p

Regner med jeg får kabinettet i mårra, jeg får bare ligge å sikle på det og eventuelt legge opp PSU kablene da resten av PC delene ankommer i neste uke :(

Virker som du gleder deg som en 8 år gammel gutt på julaften :D. Det er bra!

Lenke til kommentar

Hehe ja.

Er stas å sette sammen en ny PC igjen med nytt kabbis og hardware, få det så pent som mulig :love:

Har delvis boikotet de fleste gode SP spill i det siste da det ikke er like skult å kjøre spilla på middelmodig grafikk og ytelse, ser frem til å teste disse med full sprut igjen også :)

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar

Har akkurat satt sammen en PC i et Antec Nine Hundred Two. Utrolig flott kabinett med utrolig bra lufting. Støvfilter foran alle inntakene og mulighet til å hastighetsregulere alle viftene er et stort pluss.

Det er et par ting som er mindre bra. Skruene som følger med virker som om noen har tatt en håndfull skruer av forskjellig størrelse og bare slengt med. Endte opp med å bruke 3 forskjellige skruer til å feste hovedkortet, fordi det ikke var nok av en enkelt type.

CD/DVD + HDD festes med skruer. Det gjør i og for seg ikke noe, men det tar lengre tid å skru samen PC'en.

Så er størrelsen et minus. Kabinettet er rett og slett ikke dypt nok, og det blir derfor utrolig trangt. Med et high end skjermkort så får du ikke brukt HDD brønnen ved skjermkortet. Litt rart at Antec profilerer dette som et gaming kabinett når det er så dårlig plass til skjermkort. Dette visste jeg når jeg kjøpte kabinettet, men nevner det i tilfelle det er et problem for andre. Hovedkortet ligger også helt opp i toppen av kabinettet noe som gjør at det er utrolig trangt hvis du har en stor prosesorkjøler

Viftefestet på vinduet får man heller ikke brukt dersom man har en stor cpu-kjøler

Bortsett fra dette så er det et supert kabinett som gir mye for pengene, så hvis man kan overse de minusene som er så er dette et sikkert kjøp :)

364395.jpeg

364397.jpeg

Skal legge ut noen flere og bedre bilder når jeg får tid :)

Angrer forresten bittert på at jeg ikke kjøpte en modulær PSU

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Har du Clas Ohlson i nærheten? -de skal ha et skrue-sett for kabinetter med det man trenger for å montere ting innvendig. Ja, jeg vet det er unødvendig av Antec, men jeg foreslår en løsning :thumbup:

"Oppdaget" at jeg ikke fant noen Buzzer i Antec P182 kabinettet og har ikke hatt behov for det før siden mine gamle hovedkort har hatt dette på seg. Byttet ut XFX 780i SLi kortet mitt nå med et Gigabyte GA EP45-UD3P som ikke har Buzzer. Noen tips om hvor man kan få tak i det løst?

Lenke til kommentar

Har fått mitt Antec 900 V2 jeg og, har ikke fått hovedkort og det andre enda, men har PSU så driver å legger opp ruter som kablene skal gå bak HK-plata for å få det så ryddig som mulig :)

Men vifta på PSUen, regner med den må stå opp, men det har passet mye bedre for meg om den har stått ned, dog er det et par mm rom for vifta som den kan suge luft fra.

Dette blir vel for lite eller? Noen som har prøvd dette og har erfaringer?

Vil PSUen bli for varm?

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar

Jeg har et Antec Nine Hundred kabinett med Asus M3A78-T og Xigmatek Achilles. Bør jeg vende vifta på Achillesen så den vender ut mot vifta på toppen av kabinettet? Det vil si at den nesten vil stå helt inntil denne kabinettvifta.

EDIT: Fikk tips om at jeg har gjort feil og at den skal være vendt innover :p

Endret av Mykos
Lenke til kommentar

Lurer på om det går an å få tak i ny sidedør til kabinette?

Uten plexi glasset?

Eller fins det noen tips til hvordan jeg skal kutte i døren så jeg får et stort hull til en stor vifte?=)

Har et Twelve Hundred!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...