JFM Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 har selv hatt dårlig erfaring med Noctua og TRUE. Jeg har god erfaring med Noctua og TRUE Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 har selv hatt dårlig erfaring med Noctua og TRUE. Jeg har god erfaring med Noctua og TRUE Jeg har også gode erfaringer med Noctua og TRUE. Men bruk NF-P12, ikke NF-S12. NF-P12 er spesielt laget for å kjøle kjøleribber, mens NF-S12 er laget for å brukes som kabinettvifter. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ja, jeg prøvde før den 'nye' versjonen kom, så det har sikkert litt å si... Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Jeg har også gode erfaringer med Noctua og TRUE. Men bruk NF-P12, ikke NF-S12. NF-P12 er spesielt laget for å kjøle kjøleribber, mens NF-S12 er laget for å brukes som kabinettvifter. Noctua sier selv dette om hva viftene burde brukes til: We principally recommend the NF-S12 for the following applications: -Case ventilation (with the exception of very restrictive fan grills, filters or significant obstruction to airflow) -CPU coolers with wide fin-spacing -Water-cooling radiators with wide fin-spacing -All applications where minimum noise emission has first priority We principally recommend the NF-P12 for the following applications: -CPU coolers with tight fin-spacing -Water-cooling radiators with tight fin-spacing -Power supplies -Storage solutions -Cases with very restrictive fan grills and filters -All applications with significant obstruction to airflow Kilde PS: Dette innlegget er skrevet av JFM. Endret 21. februar 2009 av stiff-leet Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skal kjøpe meg ny PSU innen nærmeste fremtid å lurte på noe om Corsair's 750/850w strømforsyninger. 1. Når 8pin/4pin helt fram når jeg har PSU sånn at vifta blåser nedover? 2. Den lager vel ikke mye støy? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du skal ha den bak hovedkort-plata? 8pin/4pin på min Corsair TX750W når helt fram. Da har jeg den bak hovedkort-plata. Jeg har vifta opp. Men om du skal ha vifta ned så blir ledninga lengere inn mot baksida av hovedkort-plata. Så jeg vil tro det går. Hvilket hovedkort har du? Min PSU støyer ikke mye Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg skal ha den bak hovedkortplata, ja. Jeg kommer til å kjøpe ny psu når jeg kjøper annen ny 'innmat'. Vurderer da å gå for core i7 - 1336. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg ville heller kosta på meg en Modulær PSU Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Oida... er ikke noen av dem modulær? Er det bare 1000w -en til Corsair som er modulær? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 520, 620 og 1000 watterne til Corsair er Modulære. Jeg har selv Corsair HX620 Wattern, som er stille som graven og leverer i bøtter og spann (!). Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 520, 620 og 1000 watterne til Corsair er Modulære. Jeg har selv Corsair HX620 Wattern, som er stille som graven og leverer i bøtter og spann (!). I secound that! =) Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 skal man ha modulær så er kanskje Mist noe å tenke på? Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Da tror jeg at jeg går for Antec sin Truepower 1000watt. Den koster bare rundt 1500kr på Multicom! Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du trenger ikke 1kW til et Core i7 system med mindre du også skal ha SLI/CF. Ville vurdert Corsair sin 750W. er normalt ikke noe problem å gjemme ubrukte kabler, og lengden er det ingenting å si på... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Som Wibla sier så er det ikke så stort problem å skjule de ekstra kablene, du kan nokså enkelt legge alt under selve PSU'n og/eller bak PSU'n (som man gjør bak hovedkortet). Men jeg synes allikevell at en Modulær PSU er å foretrekke. Når det gjelder Antec sine PSU'er, så går de for å være relativt støysvake (Selv om de bruker 80 mm'ish vifte), dog er denne viften plassert bedre iforhold til Airflow i et Antec P182 kabinett. Men som JFM sier, Mist er ikke å forakte, og en 650 Watter koster under tusenlappen. Hvis du skal kjøpe fra Multicom burde du ha god tolmodighet da denne sjappa er relativt trege med å sende ut Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 En kompis av meg bestilte ny pc for en måned siden... han har ennå ikke fått den(multicom)! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Multicom er treige. De brukte over en uke på å sende meg delene jeg bestile hos dem i januar. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Hva har dette med Antec kabinetter å gjøre? Hold dere ontopic er dere snille. Jeg har bedt moderatorer om å stenge tråden opptil flere ganger for å rydde opp og er strengt tatt lei av sånt. Respekter forumreglene. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Er det plass til et 4870x2 i en Antec Nine Hundred? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå