Bobuntu Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Betryggende å få høre det, men nå har jeg brukt opp kvota mi for dumme spørsmål denne mnd. Lenke til kommentar
techs Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Okeiokei, har fått fikset noen bilder av mitt Antec P180 Mini nå. Siden det er svart innvendig ser man støvet ekstra godt, som er litt dumt. Skal dog få skaffet meg "luft-på-boks". Prøvde meg også på kabelorganisering, med ATA-kabelen til DVD-brenneren ødelgger det hele. (bilde) Er det dårlig plass bak hovedkortplata siden du har kjørt 24-pin og alt det der opp gjennom hullet? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Er ikke så dårlig plass, er bare snakk om dårlig kabelorganisering og latskap fra min side. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Blir så sinnsykt mye lettere om man sleever PSU på nytt. Hvertfall i P182, hvor man har endel skarpe vinkler osv, så er det en kjempefordel å kunne bøye og vri litt på kablene! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Er godt mulig det blir lettere, men siden jeg er lat og ikke har verdens beste pengebeholdning, så holder jeg PSU-en slik den er nå. Ryddig nok for meg. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Her ser dere bilder av en kompis sitt Antec 300 (med vifter fra Antec 900) Endret 16. februar 2009 av JFM Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvordan er støyen på Antec 300? Lenke til kommentar
salah Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvordan er støyen på Antec 300? Det er herlig, selv kjører jeg 2x raptor og 1x vanlig disk på den med et lysløst skjermkort og Intel C2D E8400 med boxed vifte og på det laveste nivå må man lytte godt for å høre lyden. Utrolig nydelig. Da sitter også temperatur på 40-45 grader ved idle. Men skrur man opp tempoet på viftene, kan lyden høres mye bedre. På det høyeste kan lyden bli litt irriterende, men personlig har jeg aldri behøvd å kjøre den på det nivået. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Mitt Antec P180 Mini, har enda ikke fått tak i PSU, og Skjermkortet ligger ved siden av meg atm, But Here We Go: Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Pent ! Men ville det ikke vært bedre å sette CPU-kjølern andre veien, slik at lufta blir dyttet videre ut av kabinettvifta? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Temperaturmessig så er det ikke målbart tørr jeg påstå, men at det ser styggere ut slik kjøleren er festet atm er det ingen tvil om Dessverre så treffer de nedre Heatpipsene på TRUE'n min kjøleløsningen på hovedkortet, så den må være montert slik. Har også byttet ut de "bråkete" Stock-viftene i noen Fractal 12 Cm'ere, relativt pene vifter med Kabel-sleeving Btw: Jeg har tatt vekk den relativt stygge 200/250 mm i taket. Endret 18. februar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Syns ikke det ser styggere ut Tvert imot. Hvordan er støynivået på viftene? Hører du noe når sidepanelet er igjen? Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Han har ikke PSU.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Var ikke nødvendigvis et spørsmål rettet mot Giallorossi. Et generelt spørsmål om støynivået på viftene. Panel-spørsmålet tar jeg.. sorry Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Disse Fractal viftene er vel i bunn og grunn Copy-Paste av Nexus viftene, forskjellen er vel bare at Fractal har kuttet ut den (idiotiske) Molex-kontakten, og kun forholder seg til 3-pinn rett på HK/Viftestyring, slik at man slipper de ekstra kablene, itillegg har viftene Sleeva kabler. Støynivået vet jeg lite om, men jeg regner med de er like stillegående som Nexus viftene. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Pent ! Men ville det ikke vært bedre å sette CPU-kjølern andre veien, slik at lufta blir dyttet videre ut av kabinettvifta? Har ingenting å si, eller eventuelt denne monteringen er bedre. Har gjort akkurat det samme selv. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Støymessig er det bedre å la luften gå ut bak. Vil også tørre å påstå at en push/pull konfigurasjon er mer effektiv, om du har vifter framme. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg merket liten forskjell på temperatur (med Core Temp) med TRUE montert vertikalt eller vannret (om vi kaller det for det) Temp er kanskje en grad eller to lavere. Kanskje litt mer støy. -kjører Push Pull med Noctua vifter, og har vifte montert foran Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vi snakker ikke målbar forskjell både Støymessig og kjølemessig Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Prøv å bytte ut noctua-viftene med Scythe eller Nexus.. har selv hatt dårlig erfaring med Noctua og TRUE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå