Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å utnytte at varmen stiger oppover mot vifta i toppen. Varmluft stiger som kjent. Og jeg tror det fungerer svært godt. Men det er litt trangt som dere kan se av bildene, minnet fra OCZ, ReaperX får så vidt plass med kjøleribbene sine... På overklokken min på Q9400 (3,5Ghz, 1,29V) så ligger kjernene på 32-38 grader. NB vifta er uorginal og blåser oppover mot TRUE. Og de suger ut varmlufta ganske effektivt, viftene i toppen og i bakkant. Disse blir nok byttet etterhvert med noen mer stillegående vifter.

Mitt P182 er et "P182SE", så jeg har speileffekt på sidene og døra, og den er "ferdig" svart fra fabrikk :dribble:

-det kan fort bli stygt med riper, fettmerker osv. :thumbdown:

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Nå fikk jeg lyst å lakke mitt P182. Er det mye jobb? Hvor mye koster det for lakk? Kom med info!

For at ikke diskusjonen om det skal skli over i OT-prat, så tar vi det i kommentar-tråden til loggen min :) (signatur) Svarer på alt du/dere lurer på der ;)

Lenke til kommentar
Jeg prøver å utnytte at varmen stiger oppover mot vifta i toppen. Varmluft stiger som kjent. Og jeg tror det fungerer svært godt. Men det er litt trangt som dere kan se av bildene, minnet fra OCZ, ReaperX får så vidt plass med kjøleribbene sine... På overklokken min på Q9400 (3,5Ghz, 1,29V) så ligger kjernene på 32-38 grader. NB vifta er uorginal og blåser oppover mot TRUE. Og de suger ut varmlufta ganske effektivt, viftene i toppen og i bakkant. Disse blir nok byttet etterhvert med noen mer stillegående vifter.

Mitt P182 er et "P182SE", så jeg har speileffekt på sidene og døra, og den er "ferdig" svart fra fabrikk :dribble:

-det kan fort bli stygt med riper, fettmerker osv. :thumbdown:

Men luftstrømmen slik kabinettet er designet utnyttes nok bedre dersom du snur viftene.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjølern slik en gang, men synes at det fungerer bedre nå. Jevnt over bedre luftflyt siden brikke settet mm. får litt drahjelp.

-selve kabinettet er vel designet for å dra ut luften gjennom å trekke den bakover og opp, men jeg ser ikke at det er noen motsetning i å montere kjøleren slik eller har fått temperaturer som tyder på at det kjøler dårligere slik. Det er skjermkort, brikkesett og CPU (og litt RAM) som står for den største varmeproduksjonen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjølern slik en gang, men synes at det fungerer bedre nå. Jevnt over bedre luftflyt siden brikke settet mm. får litt drahjelp.

-selve kabinettet er vel designet for å dra ut luften gjennom å trekke den bakover og opp, men jeg ser ikke at det er noen motsetning i å montere kjøleren slik eller har fått temperaturer som tyder på at det kjøler dårligere slik. Det er skjermkort, brikkesett og CPU (og litt RAM) som står for den største varmeproduksjonen.

Hmm, du sier at du utnytter at varm luft stiger men det du gjør er jo å suge opp den varme luften som ellers ville steget dersom viftene var snudd. Sorry for flisespikking. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...