Din_Laban Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kommet en ny verson av den, 900. Med 8 slotter. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg hadde en Seagate 160GB en gang, den begynte å lage merkelige surrelyder iallefall.. Da solgte jeg den, haha. Men ja, lakkering er alltid gøy.. på verdiløse kabinetter vel å merke. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) DUH! Ikke kom her å si at p182 er verdiløst! Endret 4. februar 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg mente ikke p182 da, mente at jeg heller ville dra fram hobbylakken på noen av de gamle greiene jeg har liggende.. Dog min begynner å få litt vel mye striper og bulker, så utseendet bryr jeg meg ikke om lengre. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Dette må testest på en gammel maskin først ja:) Litt øving:p Skal ikke ha noe stygg lakking på det nydelige p182 kabinettet mitt! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Her skal dere få se innsiden av mitt P182, TRUE med Noctua vifter (push-pull) Q9400, OCZ PC2 8000 ReaperX, XFX 780i SLI med "ny" 60x60mm moddet vifte på Chipset, XFX 8800GTX, Corsair 750w, 2x750Gb WD harddisker og RaptorX 150Gb til OS. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hadde det ikke vært bedre å snudd true så viftene tar luft forfra og blåser ut bak? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nå fikk jeg lyst å lakke mitt P182. Er det mye jobb? Hvor mye koster det for lakk? Kom med info! Hadde det ikke vært bedre å snudd true så viftene tar luft forfra og blåser ut bak? Vil tro det, ja. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg prøver å utnytte at varmen stiger oppover mot vifta i toppen. Varmluft stiger som kjent. Og jeg tror det fungerer svært godt. Men det er litt trangt som dere kan se av bildene, minnet fra OCZ, ReaperX får så vidt plass med kjøleribbene sine... På overklokken min på Q9400 (3,5Ghz, 1,29V) så ligger kjernene på 32-38 grader. NB vifta er uorginal og blåser oppover mot TRUE. Og de suger ut varmlufta ganske effektivt, viftene i toppen og i bakkant. Disse blir nok byttet etterhvert med noen mer stillegående vifter. Mitt P182 er et "P182SE", så jeg har speileffekt på sidene og døra, og den er "ferdig" svart fra fabrikk -det kan fort bli stygt med riper, fettmerker osv. Endret 5. februar 2009 av bjornh Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Tenker jeg i løpet av de neste dagene legger ut et bilde av mitt P180 Mini her må bare få ryddet og sånt i det. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Nå fikk jeg lyst å lakke mitt P182. Er det mye jobb? Hvor mye koster det for lakk? Kom med info! For at ikke diskusjonen om det skal skli over i OT-prat, så tar vi det i kommentar-tråden til loggen min (signatur) Svarer på alt du/dere lurer på der Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg prøver å utnytte at varmen stiger oppover mot vifta i toppen. Varmluft stiger som kjent. Og jeg tror det fungerer svært godt. Men det er litt trangt som dere kan se av bildene, minnet fra OCZ, ReaperX får så vidt plass med kjøleribbene sine... På overklokken min på Q9400 (3,5Ghz, 1,29V) så ligger kjernene på 32-38 grader. NB vifta er uorginal og blåser oppover mot TRUE. Og de suger ut varmlufta ganske effektivt, viftene i toppen og i bakkant. Disse blir nok byttet etterhvert med noen mer stillegående vifter. Mitt P182 er et "P182SE", så jeg har speileffekt på sidene og døra, og den er "ferdig" svart fra fabrikk -det kan fort bli stygt med riper, fettmerker osv. Men luftstrømmen slik kabinettet er designet utnyttes nok bedre dersom du snur viftene. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg hadde kjølern slik en gang, men synes at det fungerer bedre nå. Jevnt over bedre luftflyt siden brikke settet mm. får litt drahjelp. -selve kabinettet er vel designet for å dra ut luften gjennom å trekke den bakover og opp, men jeg ser ikke at det er noen motsetning i å montere kjøleren slik eller har fått temperaturer som tyder på at det kjøler dårligere slik. Det er skjermkort, brikkesett og CPU (og litt RAM) som står for den største varmeproduksjonen. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 bjornh: Så veldig bra og ryddig ut! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Takk -det eneste som er synd, er at 75ow PSU'en fra Corsair ikke er modulær. Blir litt kabel til overs Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er bare å sleeve på nytt Passer dårlig de kablene i HDD Brønnene Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg hadde kjølern slik en gang, men synes at det fungerer bedre nå. Jevnt over bedre luftflyt siden brikke settet mm. får litt drahjelp. -selve kabinettet er vel designet for å dra ut luften gjennom å trekke den bakover og opp, men jeg ser ikke at det er noen motsetning i å montere kjøleren slik eller har fått temperaturer som tyder på at det kjøler dårligere slik. Det er skjermkort, brikkesett og CPU (og litt RAM) som står for den største varmeproduksjonen. Hmm, du sier at du utnytter at varm luft stiger men det du gjør er jo å suge opp den varme luften som ellers ville steget dersom viftene var snudd. Sorry for flisespikking. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Er bare å sleeve på nytt Hva skal sleeving hjelpe i det kabinettet/PSU'n, det er jo ferdig sleevet? Det han evt må gjøre er vel å dytte de resterende kablene under PSU'n, og helst ha PSU'n vendt oppover Endret 6. februar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 4pins-kabelen nådde ikke opp til hovedkortet hos meg, så jeg måtte kjøpe forlenger. Morsomt. Hadde en snusboks under strømforsyningen i en uke. Funket fint. ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå